ویروس کرونا در اسپانیا: با اتمام وضعیت هشدار ، سردرگمی بر سر برنامه های ممنوع الخروج برای مادرید ادامه دارد | جامعه

[ad_1] بار دیگر ، مادریلئوس در مورد سرنوشت خود در پایان آخر هفته با پایان وضعیت هشدار فعلی - که توسط دولت مرک

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

بار دیگر ، مادریلئوس در مورد سرنوشت خود در پایان آخر هفته با پایان وضعیت هشدار فعلی - که توسط دولت مرکزی برای تلاش برای سرعت بخشیدن به گسترش ویروس کرونا - اعمال شده است ، مطمئن نیستند ، با وضعیت اضطراری به پایان می رسد شنبه تمام شود.

به گفته رئیس بهداشت منطقه ای انریکه روئیز اسکودرو ، وی در طی مصاحبه ای با تلویزیون دولتی TVE گفت که دولت منطقه ای مادرید در حال آماده سازی یک قانون منع رفت و آمد برای محدود کردن حرکت بین نیمه شب و 6 صبح از شنبه به بعد است.

"آنچه ما تعیین می کنیم اقدامات برای ایجاد کنترل کامل تر ، عمدتا از نیمه شب تا 6 صبح است ، اقدامات محدود کردن حرکت و تمرکز [of people] که این آلودگی ها را ایجاد می کند ، "توضیح داد.

آنچه برای ما مهمترین است این است که اقتصاد بیش از این متضرر نمی شود

ایزابل دیاز آیوسو ، نخست وزیر مادرید

ایزابل دیاز آیوسو ، نخست وزیر مادرید ، در یک نشست خبری در اواسط روز چهارشنبه ، گفت که محدودیت های دقیق در روز جمعه اعلام می شود و از روز شنبه اجرایی می شود ، و در هر زمان از استفاده از اصطلاح "منع رفت و آمد" غفلت می شود. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "دولت مادرید در حال بررسی این است که چه اقدامات جراحی را می توانیم انجام دهیم که اقتصاد و سلامت را با هم جمع کند و به ما امکان پیشرفت بدهد." "آنچه برای ما مهمترین است این است که اقتصاد بیش از این متضرر نشود."

دولت اسپانیا در 9 اکتبر در تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا ، وضعیت هشدار را در منطقه مادرید اعلام کرد. بر اساس این اقدامات اضطراری ، نه شهر - از جمله پایتخت اسپانیا - در محاصره محیطی قرار گرفتند و تحت محدودیت های دیگر در اجتماعات اجتماعی قرار گرفتند. این اقدام با مخالفت شدید دولت مادرید روبرو شد و ادعا كرد كه این محدودیت ها به تجارت در منطقه آسیب می رساند.

سوال در مورد چگونگی مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا منشأ یک اختلاف مداوم بین دولت اسپانیا ، به ریاست یک ائتلاف چپ میانه حزب سوسیالیست (PSOE) و شریک خردسال Unidas Podemos و دولت مادرید است که توسط اتحاد راست میانه حزب مردمی (PP) و Ciudadanos (شهروندان) ، که توسط Vox راستگرای افراطی حمایت شده است.

وضعیت هشدار فقط 15 روز طول می کشد و روز شنبه منقضی می شود. پس از آن زمان ، محدودیت های ویروس کرونا در منطقه مادرید دیگر معتبر نخواهند بود. در مورد آنچه جایگزین اقدام اضطراری می شود ، تردیدهای گسترده ای وجود داشت ، اما روز سه شنبه اسكودرو اعلام كرد كه دولت منطقه ای در حال بررسی وضعیت منع رفت و آمد است.

"ما در حال تشخیص هستیم که بیشترین درصد سرایت در گروه سنی 15 تا 29 سال است و عمدتا با زندگی شبانه مرتبط است. تنها پیشنهادی که ما ارائه داده ایم این است که با توجه به آنچه از اداره بهداشت عمومی در حال تشخیص هستیم ، اقدامات لازم برای کاهش تعداد این موارد را انجام دهیم. ”اسکودرو روز چهارشنبه در طی مصاحبه با کانال تلویزیونی اسپانیا Telecinco گفت.

در شرایط هشدار کنونی ، بارها و رستوران های شهرهای تحت قفل باید تا ساعت 11 شب بسته شوند و خدمات در پیشخوان های بار ممنوع است. اما اگر مقررات منع رفت و آمد برقرار شود - به جای حالت هشدار - شهروندان تا زمانی که تا نیمه شب به خانه بازگردند ، همچنان می توانند برای خوردن و آشامیدن بیرون بروند. این اقدام با هدف توقف جلسات نوشیدن در فضای باز انجام می شود ، معروف به بطری های بزرگ، که در اواسط ماه اوت ممنوع شد ، و مهمانی های زیرزمینی که با توجه به تعطیلی کلوب های شبانه و اماکن شبانه در سراسر کشور شناسایی شده اند.

غیر قابل قبول است که در 21 اکتبر ما قوانین ، سناریوها و تقویم های مشخصی به عنوان یک کشور نداریم

ایگانسیو آگوادو معاون نخست مادرید

دیاز آئوسو ، از PP ، که روز چهارشنبه در گفتگو با مطبوعات مشخص نکرد که چه اقداماتی باید انجام شود ، اما استدلال کرد که کاهش ظرفیت یا ساعات کاری بارها و رستوران ها "هیچ کاری نکرد" ، زیرا مردم به جای آن به مهمانی های خصوصی نقل مکان می کنند ویروس در حال انتشار است.

معاون نخست وزیر مادرید ، ایگناسیو آگوادو از Ciudadanos ، که طی هفته های اخیر با دیاز آیوسو به دلیل مدیریت بحران سلامتی درگیری داشته است ، گفت که 80٪ موارد ویروس کرونا در خانه اتفاق می افتد و جوانان 30٪ از موارد مسری را تشکیل می دهند. .

اما منع رفت و آمد پیشنهادی به نقطه دیگری از درگیری بین مادرید و دولت مرکزی تبدیل شده است. دولت اسپانیا در حال بررسی برقراری قانون منع رفت و آمد شبانه در کل کشور است ، اما معتقد است که این محدودیت باید تحت یک وضعیت هشدار سراسری - استدلالی که مادرید ادعا می کند ، اعمال شود.

دیاز آیوسو همچنین روز چهارشنبه به تلاش برای محاصره محیطی بر اساس مناطق مراقبت های بهداشتی ادامه داد ، که کوچکتر از یک منطقه در شهر است و می تواند شامل چندین مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه باشد - اقدامی که وزارت بهداشت معتقد نیست به اندازه کافی طولانی است.

حمایت از منع رفت و آمد در حال رشد است

چندین رهبر منطقه حمایت از منع رفت و آمد شبانه برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا را ابراز داشته اند. ایجیگو اورکولو ، نخست وزیر باسک گفت که دولت وی برای این ایده باز است. رهبر والنسیا ، خیمو پویگ گفت که اجرای این اقدام در سراسر اسپانیا "کاملاً منطقی است" - اما خواستار تعیین آن از نیمه شب تا 5 صبح شد. نخست وزیر اندلس ، خوان مانوئل مورنو ، اظهار داشت كه "اگر كارشناسان آن را توصیه كنند" این معیار را اعمال خواهد كرد. و Emiliano García Page ، رهبر Castilla-La Mancha ، اظهار داشت که اگر از کمیته بین سرزمینی بهداشت اسپانیا - که روسای مراقبت های بهداشتی منطقه ای کشور را با هم جمع می کند ، حمایت ممنوع الخروجی را قبول کند ، مایل خواهد بود

این کمیته قرار است روز چهارشنبه برای بحث در مورد پیشنهاد وزارت بهداشت برای یک سیستم هشدار ویروس کرونا در چهار سطح با هدف روشن کردن اقدامات لازم برای مهار اپیدمی ، بسته به سطح خطر در هر قلمرو ، جلسه بگذارد. اگر این طرح توسط اکثریت مناطق اسپانیا تصویب شود ، ممکن است دولت مادرید مجبور به انجام اقدامات شود ، صرف نظر از اینکه به طرح رأی مثبت داد یا نه - همانطور که وقتی کمیته توافق کرد که قفل های محیطی و محدودیت های اجتماعی باید اتفاق بیفتد در شهرداریهایی با بیش از 100000 نفر سکنه که از آستانه های خاص فراتر رفته اند ، استفاده شود. اگرچه دولت مادرید مقررات را اعمال کرد ، اما بلافاصله این اقدامات را فرجام خواهی کرد و دادگاه عالی مادرید نیز به دلیل فقدان چارچوب قانونی معتبر ، اقدامات مجازات را لغو کرد.

آگوادو ، كه در كنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه در كنار دیاز آیوسو حاضر شد ، نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز را به عنوان "فقط تماشاگر" موج دوم همه گیری متهم كرد و خواستار قوانینی واحد در مورد نحوه مهار شیوع ویروس شد. وی گفت: "غیرقابل قبول است که در 21 اکتبر ما قوانین ، سناریوها و تقویم های مشخصی را به عنوان یک کشور تعیین نکنیم."

محدودیت های جدید در La Rioja و Aragón

نخست وزیر La Rioja ، Concha Andreu ، روز چهارشنبه اعلام کرد که در تلاش برای جلوگیری از میزان سرایت ویروس کرونا ، کل منطقه تحت محاصره محیطی قرار خواهد گرفت. از روز جمعه ، حرکت در داخل و خارج از منطقه به مدت 15 روز تا شنبه ، 7 نوامبر محدود می شود.

علاوه بر محدودیت های حرکتی ، به غیر از داروخانه ها ، سوپرمارکت ها و رستوران هایی که خانه را تحویل می دهند ، کلیه مراکز تجاری باید تا ساعت 21 شب تعطیل شوند. از روز چهارشنبه ، 133 بیمار ویروسی کرونا در بیمارستان های منطقه پذیرش شده اند که از روز قبل 22 نفر افزایش یافته است ، در حالی که تعداد موارد فعال در این زمینه 1129 نفر است.

دولت آراگون روز چهارشنبه اعلام کرد که سه مرکز استانی منطقه - ساراگوسا ، هوئسکا و تروئل - نیز پس از گزارش افزایش تعداد موارد ویروس کرونا در شهرها ، تحت قفل محیطی قرار خواهند گرفت. سیرا ریپولز ، رئیس بهداشت منطقه گفت ، این اقدام از روز پنجشنبه اجرا می شود و حداکثر برای 30 روز ادامه خواهد داشت ، اگرچه تمدید آن "هفتگی" بررسی می شود.

وی گفت: "ما تابستان وحشتناکی را پشت سر گذاشتیم و همیشه گفته ایم که وقتی زمان تعیین اقدامات فرا می رسد دریغ نخواهیم کرد."

از روز دوشنبه ، کل منطقه نیز به مرحله 3 سیستم هشدار دولت منطقه منتقل می شود. در این مرحله ، ظرفیت در مراکز داخلی به 25٪ و کافه های پیاده رو به 50٪ کاهش می یابد ، مصرف در فضای داخلی ممنوع است ، بخش طلا و جواهر باید تا 10 شب بسته شود و اجتماعات اجتماعی به شش نفر محدود می شود.

روز چهارشنبه ، آراگون 900 مورد ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع بیماری همه گیر است.

با گزارش توسط مانوئل ویجو و پاتریشیا پیرو.

نسخه انگلیسی توسط ملیسا کیتسون.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن