آکادمی Douala نسل بعدی شیرهای رام نشدنی را در کامرون تغذیه می کند

[ad_1] مدرسه فوتبال Brass

توسط AKHBAREBARTAAAR در 2 بهمن 1400
[ad_1]

مدرسه فوتبال Brasseries در کامرون از زمانی که در سال 1989 افتتاح شد تعدادی از بهترین بازیکنان آفریقا را آموزش داده است. این آکادمی ممتاز بازیکنان را به برخی از بهترین باشگاه های جهان و همچنین به تیم ملی کامرون، شیرهای رام نشدنی می فرستد. FRANCE 24 از زمین تمرین خود در دوآلا بازدید کرد.

وینسنت ابوباکار، کلینتون نی، ایگناتیوس گانوگو: سه نفری که برای «شیرهای رام نشدنی» کامرونی در جام ملت‌های آفریقا (AFCON) بازی می‌کنند، سه محصول مدرسه فوتبال Brasseries، یکی از برجسته‌ترین آکادمی‌های فوتبال در آفریقا هستند.

این آکادمی در دوآلا، مرکز تجاری کامرون و بزرگترین شهر واقع شده است. فوتبالیست‌های جاه‌طلب که در برابر سروصدا و شلوغی ترافیک هیولایی دوآلا توسط دیوارهایی با رنگ‌های زرد و قرمز محافظت می‌شوند، می‌توانند از این پناهگاه کوچک برای تمرکز روی رویای خود استفاده کنند: تبدیل شدن به بازیکنان حرفه‌ای مانند اسلاف برجسته‌شان ساموئل اتوئو. 'o یا Rigobert. ترانه.

"من می دانم که می توانم شانس خود را داشته باشم"

این مدرسه یک مرکز آموزشی عالی در اینجا در کامرون است. دیوید میمبانگ، یک کارآموز 14 ساله، به FRANCE 24 گفت: بازیکنان فوق العاده ای از اینجا گذشتند، من می دانم که می توانم شانس خود را داشته باشم. از مونپلیه در جنوب فرانسه، همان کاری که اسطوره فوتبال کامرونی راجر میلا در اواخر دهه 1980 انجام داد.

دیوید میمبانگ در مدرسه فوتبال Brasseries در Douala تمرین می کند.
دیوید میمبانگ در مدرسه فوتبال Brasseries در Douala تمرین می کند. © Pierre Rene-Worms، France 24

این آکادمی در سال 1989 به عنوان بخشی از یک برنامه بشردوستانه برای جوانان Brasseries du Cameroun، یکی از شرکت های تابعه غول آبجوسازی فرانسوی و غول آبجوسازی Castel، تأسیس شد. کودکان از سراسر کامرون آرزو دارند که در میان 11 کارآموزی باشند که هر سال برای دوره شش ساله مدرسه انتخاب می شوند.

آکادمی یک برنامه ورزشی و درسی را در سال 2008 به تصویب رساند که کارآموزان را در محل در سه خوابگاه مجهز به پشه بند برای هر گروه سنی: زیر 14، زیر 16 و زیر 18 سال، اسکان داد. رئیس مدرسه فوتبال Brasseries ژاک الیمبی و مدیر کل او ژان فلوبر نونو پشت توسعه این ورزش و برنامه درسی هستند.

آموزش در "برزیل آفریقا"

الیمبی به FRANCE 24 گفت: "کامرون برزیل در آفریقا است. این کشوری است که بازیکنان با استعداد زیادی دارد اما سیستم تمرینی مناسبی ندارد. این آکادمی با آماده کردن بازیکنانی که در باشگاه های بزرگ بازی کرده اند و همزمان با تقویت تیم ملی فوتبال کامرون این امکان را فراهم کرده است." ما نسل آینده را تربیت می کنیم.»

دوره مدرسه فوتبال Brasseries شامل تحقیقات آکادمیک است تا اطمینان حاصل شود که فراگیران تحصیلات خارج از آموزش فوتبال خود را دریافت می کنند.

ژاک الیمبی، رئیس باشگاه فوتبال کامرون. "ما نسل آینده را تربیت می کنیم،" او می گوید.
ژاک الیمبی، رئیس باشگاه فوتبال کامرون. وی گفت: ما در حال تربیت نسل آینده هستیم. © Pierre Rene-Worms، France 24

"ما بدیهی است که با کمک به جوانان برای شکوفایی استعدادهایشان، فوتبال را آموزش می دهیم، اما در عین حال توضیح می دهیم که همه حرفه ای نمی شوند. بنابراین ما همچنین باید به آنها یاد دهیم که چگونه مرد شوند تا در جامعه ادغام شوند. به همین دلیل است که ما اصرار داریم. الیمبی در مورد تربیت، انضباط و اخلاق اخلاقی گفت: ما در تلاش هستیم که آنها پای خود را روی زمین نگه دارند.

کارآموزان یک دوره فشرده و نظامی را می گذرانند. در سحر، روز خود را با شرکت در کلاس های خارج از آکادمی آغاز می کنند. آنها بعد از ظهر، بعد از یک چرت، برای تمرین فوتبال خود برمی گردند. روز آنها با چند درس اضافی به پایان می رسد تا مطمئن شوند که آموزش آکادمیک در اولویت باقی می ماند.

"در ابتدا ماندن سخت بود. صبح زود بیدار می شویم و بدنسازی یا تمرین می کنیم. میمبانگ گفت، اما در نهایت، ما به آن عادت می کنیم. «اگر چیزی می‌خواهی، باید حاضر به فداکاری باشی. اما این کاری است که ما دوست داریم انجام دهیم. بنابراین باید هر روز تمرین کنیم.»

"این یک زندگی عادی نیست"

نونو، مدیر کل آکادمی، اعتراف می کند که دانش آموزان بین 12 تا 18 سال "زندگی عادی نسبت به سن خود ندارند." این فوتبالیست 53 ساله که اهل شهر لیون فرانسه است، سابقه طولانی در مدیریت فوتبال دارد. او شخصیتی با اقتدار است که سخنانش همیشه در آکادمی وزن دارد.

اگرچه او به تنهایی تمرین نمی کند، اما نونو همیشه تمرینات او را زیر نظر دارد. در روز دیدار فرانسه، 24 بازیکن جوان از بخش های زیر 14 و 16 سال هر نیمه زمین را اشغال کردند. در حالی که کارآموزان دریبل را تمرین می کردند، یکی از مربیان فریاد زد: «شدت بیشتر!»

ژان فلوبر نونو در مدرسه فوتبال Brasseries در کامرون تمرین می کند.
ژان فلوبر نونو در مدرسه فوتبال Brasseries در کامرون تمرین می کند. © Pierre Rene-Worms، France 24

مربی زیر 14 سال فارغ التحصیل مدرسه فوتبال Brasseries است که هرگز به عنوان یک بازیکن حرفه ای موفق نمی شود.

من به آموزش افراد تازه وارد کمک می کنم. من آنها را وادار می کنم روی هماهنگی، تعادلشان کار کنند. میشل پلاتینی ولاگی به FRANCE 24 گفت: «من شکست‌هایم را می‌دانم، سعی می‌کنم به آنها کمک کنم از اشتباهاتم دوری کنند. در زمان من، ما خارجی‌ها بودیم.» اکنون کارآموزان در آکادمی اسکان داده می‌شوند و تغذیه می‌شوند. نام ها ادای احترام به اسطوره فوتبال فرانسه از دهه 80 هستند.

مربی میشل پلاتینی ولاگی در یک جلسه تمرینی در مدرسه فوتبال Brasseries.
مربی میشل پلاتینی ولاگی در یک جلسه تمرینی در مدرسه فوتبال Brasseries. © Pierre Rene-Worms، France 24

نسل با استعداد

فوتبالیست‌های آینده در زمین تمرین می‌کنند و پوسترهای بزرگی از ستاره‌هایی که از مدرسه فوتبال Brasseries عبور کرده‌اند احاطه شده‌اند. اعضای تیم ملی کامرون که در سال‌های 2000، 2002 و 2017 قهرمان مسابقات CAN شده‌اند، به مربیان دریبل چمن نگاه می‌کنند.

«وقتی این عکس ها را می بینیم به ما انگیزه می دهد. ما به خود می گوییم که رویای ما ممکن است.

فارغ التحصیلان معتبر به طور منظم به زمین های آموزشی آکادمی در دوالا باز می گردند تا بینش خود را با کارآموزان به اشتراک بگذارند. نونو، مدیر کل مدرسه می گوید: «وقتی آنها برمی گردند، مثل یک گردهمایی خانوادگی است.

فوتبالیست‌های آینده در زمین تمرین می‌کنند و پوسترهای بزرگی از ستاره‌هایی که از مدرسه فوتبال Brasseries عبور کرده‌اند احاطه شده‌اند.
فوتبالیست‌های آینده در زمین تمرین می‌کنند و پوسترهای بزرگی از ستاره‌هایی که از مدرسه فوتبال Brasseries عبور کرده‌اند احاطه شده‌اند. © Pierre Rene-Worms، France 24

مدرسه فوتبال Brasseries با چندین چالش از جمله سازماندهی مسابقات علیه سایر بازیکنان جوان روبرو است. با حداقل حمایت لجستیکی از سوی فدراسیون فوتبال کامرون، آکادمی باید مسابقات منظمی را در برابر تیم های سایر مدارس فوتبال برنامه ریزی کند. سه تورنمنت که توسط Brasseries du Cameroun برگزار می شود به کارآموزان اجازه می دهد در شرایط واقعی تمرین کنند.

در مسابقات لیمبه، که در ماه دسامبر برگزار کردیم، برای اولین بار در هر سه رده زیر 14، زیر 16 و زیر 18 برنده شدیم. نونو با افتخار می گوید: «هر بار که مقابل 16 تیم دیگر برتر بودیم. "یادگیران بیشتر و جدی تر هستند (...) آنها با استعداد هستند و تداوم تضمین شده است."

رقابت برای استعدادهای جدید

چالش دیگر آکادمی، رقابت فزاینده برای کشف و جذب استعدادهای جوان است. الیمبی، رئیس مدرسه، از دیگر مراکز آموزشی که به گفته او "فقط به پول علاقه دارند" انتقاد کرده است.

کارآموزان جوان در مدرسه فوتبال Brasseries.
کارآموزان جوان در مدرسه فوتبال Brasseries. © Pierre Rene-Worms، France 24

آکادمی متکی بر یک تورنمنت ملی است که توسط Brasseries du Cameroun هر سال در طول تعطیلات بزرگ برگزار می شود. 100 نفر برتر در یائونده، پایتخت، با تنها 11 بازیکن به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

پایان برنامه همچنین می تواند برای مربیان بسیار استرس زا باشد، زیرا مدرسه روابط یا توافق نامه های ممتازی با باشگاه های فوتبال حرفه ای ندارد.

امیدوارم بتوانم در اروپا قرارداد ببندم. دقیقاً همان چیزی است که اکنون منتظر آن هستم. من آماده هستم تا حرفه ای شوم، "لویک دیودون انتوکو، یک کارآموز 17 ساله در آخرین سال زندگی خود، به FRANCE 24 گفت. رویای بازی برای پاری سن ژرمن را دارم.

این مقاله از اصل به فرانسوی ترجمه شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن