پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

یادتان باشد که روغن نباید به تراز بالای پیستون برسد زیرا سبب ساز ساخت روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دو

توسط AKHBAREBARTAAAR در 8 بهمن 1400
یادتان باشد که روغن نباید به تراز بالای پیستون برسد زیرا سبب ساز ساخت روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی بیرون شده که به اصطلاح میگویند , همین اتومبیل روغنسوزی داره . در همین طرز به جهت در اختیار گرفتن انبساط حرارتی پیستون از طریق تقویت نمودن یا این که دو فلزی کردن چکیده از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، به کارگیری میگردد. به عنوان مثال در دو گونه خودرو اصلی میزان پیستون های مشابه ، خودرویی که مهم پیستون بیشتری می باشد ، قدرت بیشتری خواهد داشت. سادهترین نوع در این دستهبندی هستند. در این حالت به محض پر‌نور شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می کند و سبب گیر نمودن پیستون در باطن سیلندر می شود. پیستون در اثر حرارت و دارا بودن ضریب انبساط زیاد، ( پیستون های آلومینیومی) قطرش فراوان می شود. این پیستون موتور طوری طراحی شده که تو خالی هست و در حجم خالی آن نمک ریخته شده تا بتواند کمی در جذب حرارت موثر باشد . در همین حالا همین مقاومت حرارتی پیستون هست که می بایست به قدری باشد که بتواند همین گرما را جذب و از چرخه حرارتی خارج نماید . در این زمان پیستون به پایینترین حد خویش آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که بدور همین قطعه تعبیه شده , روغن را جذب و اهمیت خویش به بالا برده که نیز خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری می کند . در شکل پایین همانطور که می بینید تراز بالای پیستون صاف و یکدست می باشد. در صورت زیر تعدادی مثال حلقه پیستون را مشاهده می کنید. در شکل زیر قرار دادن رینگ پیستون در باطن شیار پیستون را مشاهده می کنید. اصطلاح «شاتون زدن» یا این که «ماشین شاتون زده» در در بین مکانیکها زیاد رایج است. ولی خوبتر هست بدانید نه دوچندان فنی تفسیر دادهایم که باعث گیج شدن شود و نه سطحی . همین مشکل می تواند به عامل نشت مایع خنک کننده ازواشر سر سیلندر باشد که سبب ساز وارد شدن آن به داخل محیط احتراق شده و همین فرمان سبب شکنندگی آلومینیم و در نهایت سوراخ برداشتن آن می شود . و یک عدد از نماد های پیدایش این مشکل آن میباشد که آب رادیاتور ذیل فشار قرار می گیرد و با فشار از لوله سرریز رادیاتور به بیرون می ریزد که نماد قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . علت رایج بروز همین مشکل ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در نصیب سر بزرگ یا ریز شاتون میباشد ( اما در موتورهای کوچکی که از همین جور بیرینگها استفاده می شود زیرا اکثر اوقات موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ استفاده می نمایند یا این که یاتاقانهای معمولی plain bearing ) یا این که رینگ پیستونها شکسته شده و یا خار محافظ گژن پین رها می شود و این اختلال را بوجود می آورد. به جهت کسانی که هر دسته نگرانی در آیتم دقیقا چه جایی و همچنین هدایت در مورد چگونگی استعمال از پیستون زانتیا 1800 ، شما شاید می توانید حساس ما در ورقه وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب