میللنگ - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

برای بیرون نمودن پیستون از سیلندر، پیچ های شاتون را گشوده نمایید و آنگاه از قطع نمودن کپه متحرک شاتون، سر پیچ

توسط AKHBAREBARTAAAR در 23 دی 1400
برای بیرون نمودن پیستون از سیلندر، پیچ های شاتون را گشوده نمایید و آنگاه از قطع نمودن کپه متحرک شاتون، سر پیچ های شاتون را برای حفاظت از ضربه دیدن، با شیلنگ بپوشانید. همین منش بدان معنا است که پیشرانه OPE به جهت انتقال گازها به باطن و خارج سیلندرها مثل پمپ کار نمیکند؛ چون چنین کاری باعث کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. تعداد سیلندرهای اکثر در این موتورها به مضمون‌ قدرت و گشتاور بالاتر و اما مصرف سوخت عمده می باشد. سوپاپ خروجی (با خط صورتی معین شده) گشوده می شود. با وجود سوختن بنزین، همین پیشرانه از سیستم احتراق تراکمی بنزین (GCI) بهره میبرد؛ به همین مضمون‌ که دارای دانسیته ادغام سوخت و هوا همراهبا گازهای خروجی داغ مانده که بهعمد در سیلندرها گیر افتادهاند، ترکیب سوخت و هوا داغ شده و این باعث اشتعال سوخت میشود. درحالیکه پیشرانههای احتراق داخلی مرسوم منتخب از انرژی تولیدی خود را صرف پمپاژ مخلوط سوخت و هوا به داخل و تخلیه گازهای خروجی به خارج میکنند.از گزاره مزایای پیشرانه OPE میتوان به آلایندگی ناچیز (به خوبی سیستم احتراقی GCI) و تولید سادهتر و ارزانتر پیشرانه نسبت به نمونههای بی آلایش اشاره کرد؛ زیرا سرسیلندر و تیم سوپاپها در همین طرح حذف میگردند و دیگر نیازی به آنان نیست.حذف سرسیلندر عاملی هست که منجر کاهش مساحت مرحله نسبت به حجم پیشرانه و کاهش تلفات حرارتی میشود، در نتیجه انرژی بیشتری از احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل میشود (بازده حرارتی بالا). به حیث نمیرسد به کار گیری از طرحهای سابق در دنیای مدرن کنونی خیلی بهصرفه و معقول باشد، البته کمپانی آمریکایی Achates Power مهم نسخه بازطراحیشده از نوع مفهومی پیشرانه احتراقی همین کار را انجام میدهد. پیستون در پیشرانههای درونسوز دارای بالایی دارد و هر یک‌سری بده بستان آن به ندرت و در زمان سرویسهای با ممکن است شکل دهد ولی میتوان در مواردی که به تاج این قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای روی آن به سلامت و یا مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. شیارهایي هم بر روي محفظه پیستون تعبیه مي شود كه محل قرارگیري حلقه ها مي باشد.در صورتیكه ترازو این شیارها بیش از حد داده شده در اطالاعات فنی دستگاه باشد پیستون باید مطلقا بده بستان گردد. آن گاه به ترتیب فشار و دما بر روي حلقه هاي كمپرس دیگر كاسته مي شود. بالاترین رینگ پیستون كه رینگ كمپرس مي باشد بیشترین حرارت و فشار را از احتراق تحمل مي كند و طبق معمول تراز آن و مرحله شیار پیستون جهت تحمل همین فشار و دما طاقت فرسا كاري شده اند. رینگ هاي پیستون به دو دسته حلقه هاي كمپرس و حلقه روغني تقسیم مي شود تعداد رینگ ها در هر مدل بستگي به طراحي موتور دارد. در سرانجام بازده موتور کمتر و دود آن ارتقا می یابد . 5. وجود یک کپ در ته سیلندر(PRESSURE CAP) از قفل شدن جک در نقطه نهایی خودداری می کند. در صورت جدا شدن این خنك كاري پیستون بر اثر حرارت حاصل از احتراق منبسط شده و با تراز داخلي بوش تماس پیدا مي كند. حلقه روغني كه در نصیب پایین پیستون قرار مي گیرد,وظیفه توده آوري روغن هاي اضافي از روي مرحله بوش را دارد. درباره کارکرد رینگ پیستون میتوانید اینجا را بخوانید. درباره تسمه تایم و عارضه ها پاره شدن تسمه تایم و راههای جلوگیری از آن میتوانید اینجا را بخوانید. علت اصلی همین گرم شدن بیش از ترازو هم آن است که یا ادغام سوخت و هوا خیلی رقیق میباشد و یا این‌که اشکالی در عمل سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. بعضی میگویند صدای مخصوص به فرد همین موتورها مشابه صدای پاره شدن قالی است. موتور های ۶ سیلندر خطی کلیدی این که از اقتدار لطف بر خوردارند، ولی یک میزان درازند و جا دادن آنان در پایین کاپوت یک میزان نقص‌ است. در شکل زیر ، مرحله بالای پیستون ، مقعر پیستون ایران تبریز می باشد. این قطعه مصرفی بوده و در اثر به کارگیری ی طولانی مدت ممکن است که بر اثر ضربات وارد شده و نیز چنین فرسایش بیش از حد فرسوده شود که در همین صورت نیاز به ردوبدل بوش و پیستون ماشینتان می باشد و لازم است بدانید مغازه آنلاین خودرو پلاس یک عدد از بزرگترین مرکز ها خرید اینترنتی گونه های متعدد بوش و پیستون حیاتی کیفیتها و قیمتهای گوناگون می باشد و همینطور قابل دقت هست بدانید که این فروشگاه محصولات خویش را پایین تیتر برندهای متعددی همچون عظام، والدوکس، کاپلان و… خودروهای امروزی عمدتا دارای مقادیر زیادی بوش و پیستون و سیلندر هستند که تعداد زیاد همین قطعهها سبب ساز ارتقاء توان و کشش خودرو می‌شود و این برهان نیز منجر افزایش اساسی آنان شدهاست. پیستون از جدار سیلندر بخش اعظم گرم می شود و این دستور سبب می شود که باز نیز اکثر انبساط یابد . گرمای بیشتری دفع می شود و پیستون خنک تر عمل می کند.اما ارتقاء ضخامت کف پیستون منجر ارتقا وزن آن می شود.همچنین درصورتیکه کف پیستون خیلی سرد فعالیت کند،لایه های ترکیب هوا-سوخت مجاور آن نمی سوزد.مخلوط هوا-سوخت نسوخته از روش اگزوز در محفظه پخش می شود.در عاقبت بازده موتور کمتر و دود آن افزایش می یابد. اکنون همین موتورها در مزدا rx8 به کارگیری می شوند که البته آن هم چند ماهیست که دیگر ساخت نمی شود. می گردد . و این موضوع سبب ساز می شود که شاتون شکسته شود و خشارات هنگفتی به موتور وارد نماید ( اصطلاحا به همین شرایط شاتون زدن می گویند که چنانچه به موقع تشخیص دیتا نشود و موتور ماشین را خاموش نکنند می تواند حتی سبب شکسته شدن جداره سیلندر شده و به همین ترتیب بدون چاره شوید تمام تیم سیلندر و موتور را بده بستان کنید . هنگامی موتور واضح است مقداری روغن اضافی به طور پیوسته به جداره سیلندر پاشیده می شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن