موتور تیوفایو چیست ؟
امکانات رفاهی و ایمنی مشترک این دو خودرو عبارتاند از: ترمز ABS، ایربگ راننده، سنسور دنده عقب، شیشه اتوماتیک راننده، مه شکنهای جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، چهار شیشه برقی و تنظیم آیینه با به صورت برقی؛ اما آیینههای تاشو برقی، پشتی صندلیهای برقی، کولر اتوماتیک الکتریکی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و ایربگ سرنشین کناری از امکانات اضافهتر پارس جدید نسبت به نسخه قبلی هستند. تفاوت طراحی خارجی پارس ۸۹ با ۹۹ به تغییر فرم آیینههای جانبی و قالپاقها محدود شده است. البته انتظار بیشتری هم از یک خودروی بهاصطلاح اقتصادی در بازار ایران با این کارکرد و شرایط نگهداری نهچندان مناسب نمیرود؛ اما در پارس جدید ۹۹ که حدود ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد این افت کیفیت دیده نمیشود که این هم منطقی است و انتظاری کمتر از این هم نمیرود؛ اما استفاده از متریال نرمتر و با کیفیت بیشتر به جای متریال خشک در داشبورد پارس ۸۹ نشان میدهد که نسخههای سالم و تمیز پارس قدیمی هنوز هم با قیمت پایینتر، کیفیت بالاتری در متریال کابین را به شما ارائه میکند. فضای کابین و صندوق عقب هم در هر دو خودرو یکسان است و کوچکترین تفاوتی در آنها دیده نمیشود که امری منطقی است.
بنابراین منطقی است که خریدار به جای دل بستن به اما و اگرها به دنبال طرحی باشد که خیلی زود ماشین محبوبش را زیر این لینک پایش ببیند! افت کیفیت متریال کابین در پارس مدل ۱۳۸۹ مورد تست ما که حدود ۶۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد کاملاً مشهود است. در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست و مقایسه پارس XU7 ۱۳۸۹ با پارس TU5 ۱۳۹۹ رفتهایم تا ببینیم آیا صنعت خودروی کشورمان در طی این یک دهه پیشرفتی هم داشته؟ مطمئناً اگر قصد خرید پارس را داشته باشید انتخاب بین موتور ایکس یو سون و تی یو فایو از چالشهای شما برای خرید این خودرو است. البته برای ما هم این موضوع عجیب بود و برای همین چند بار آزمایشهای خود را تکرار کردیم و در آخر متوجه شدیم که تعمیرات اساسی متعدد که بر روی موتور پارس قدیمی اعمال شده سبب این اتفاق است؛ اما اگر پارس قدیمی با موتور ایکس یو سون بدون تعمیر و با قطعات فابریک بود، مطمئناً به راحتی موتور TU5 را پشت سر میگذاشت و یا نهایتاً نتیجه رقابت را مساوی میکرد. در حین حرکت نیز این موضوع مشهود است و هماهنگی موتور و گیربکس پارس قدیمی بسیار بسیار بهتر از پارس جدید با موتور TU5 است؛ اما در بحث شتاب و کشش ورق برمیگردد و اینجاست که پارس جدید با موتور TU5 کمی از پارس قدیمی جلو میافتد و آن را پشت سر میگذارد.
یکی از اصلی ترین دلایل استقبال مردم از طرحهای فروش اقساطی پژو پارس تیو فایو، به کار گیری پیشرانه تیو فایو روی آن است. اگرچه امکان فروش اقساطی ایران خودرو پژو پارس tu5 از سوی کمپانی میسر نیست، اما سایاخودرو با بهترین شرایط خلا موجود را مرتفع کرده است و چنانچه شما قصد خرید اقساطی پژو پارس tu5 را داشته باشید، با کمترین سرمایه، تحویل فوری و اقساط بلند مدت میتوانید این هدف را از طریق سایا خودرو محقق کنید. پارس درواقع فیس لیفتی از ۴۰۵ است که با الهام گیری از طراحی پژو ۴۰۶ انجام شده. عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو tu5 باعث بروز مشکلاتی در خودرو میشود که این مورد یکی از مهمترین معایب موتور تیو فایو (tu5) است. موتور تیو فایو (tu5) با حجم ۱۵۸۷ و در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ در ابتدا در دسترس قرار گرفت که امروزه فقط از ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۹ مورد استفاده قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در بین مدل های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. موتور تیو فایو (tu5) با حجم 1587 و در دو مدل 8 و 16 سوپاپ در ابتدا در دسترس قرار گرفت .که امروزه فقط از 16 سوپاپ آن با قدرت 109 مورد استفاده قرار میگیرد.
موتور ۲۰۶ تیوفایو tu5 یا ۴۰۵ و پارس، در هر خودروی استفاده شده نسبت به حجم خود بازده خوبی داشته و قدرت با مصرف سوخت پایین در خودرو ها دارد و از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن است که باعث میشود تا عملکرد این موتور در هر شرایطی بالا باشد. پژو پارس، یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای ایرانخودرو، در سال ۱۳۷۹، یعنی ۷ سال پس از عرضه ۴۰۵ به بازار خیابانهای کشور آمد. طراحی قسمت عقب پارس، نه مثل طراحی جلو تهاجمی و نه مانند طراحی جانبی، ساده و بیپیرایه است؛ اما درهرصورت زیباتر از طراحی عقب ۴۰۵ کلیک به نظر میرسد. سلام داداش تیوفای کلا پارس وپژو slx های جدید موتور Tu5ازسال ۹۴ به اینطرف ازهر ۱۰تا خودرو ۳تاش این مورد را داشت تا ازازتاالان از ۱۰ تا خودرو ۱۰تاشم .بعد از ۳ماه به بعد تتاحداکثرماه یا ۳هزارکیلومتر به بالا آبندی توشهر اگه صفر مثال باهاش بری تهران وبرگردی واسکازین ازسینی شبی ۲قطره میریزه که حالا جدا از این واسکازین به داخل دیسک وصفحه میره وتو دنده عقب پیداست اگه ماشین لرزش هرچقدرزیارباشه دیسک وصفحه کلاج واسکازین زیادیتر داخلش رفته تمونشونم تیوفایوها کاسه نمده قیفی ته گریبکس واهرم سراسپ جنسه کاسه نمدهاش چینیه وشرکتی هاشم الیاژش خوب نیست بععدازهزارتا یا یکله بری تا تهران وکاسه نمد داغ میشه وانبساط پیدا میکنه جنس اشغاله ده بار نمایندگی بیای عوض میکنن برات اما یا شب دوم یا قبل یک هفته شروع میکنه واسکازین میره من تونمایندگی کارمیکنم به اشنا گفتم اگه مصرف کننده ای چون واقعا کم مصرف وبروهست Tu5.پژو اس ال ایکسهام اینجوریه اونا که بیش ازپارس راه میره ونیم لیتر مصرفشم کمتره ۲۵۰کیلو تقریبا سبک تره پارسه.فقط بیرون قیفی ته گیریبکس مدل ۲۰۶ تیپ ۵یا SD یافرانسه که نیست اماشرکتی وچینی نگیر.تایوان وترکیه ایه عالین.یا ۲۰۶تیپ ۵ وSD اصلی وتولیدش ازسال ۹۵ بالاتر نباشه حله.بعضیا میگن گیربکستو بازکن وصفرشویی کن۳ بزار روش یه اصلی زانتیایی بگیر.بله واقعا درجه یک میشه جوریکه ماشینا انگارتوربوروشه.تیوفایوپرکنی بادنده حتی از۲از۳هم یه تیکافت توحرکت میزنه بخصوص اس ال ایکس سبکترم هست.نخریدعمریه گیربکس زانتیا سینه کشی هیج تیوفایوی نمیرسه بش پارس معمولی را راحت میگیره وپابه پا xumمیاداما دهنه گیربکس زانتیا ۲سانت بزرگتر موتورTu5هست ویه واسطه بینش باید بگیری کمم هست ۱ملیون اون میشه .
اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.