کشته های دولت عراق بر اساس برق

۷ کشته و ۱۱ زخمی در حمله به شبکه برق ملی عراق  خبرگزاری مدرن خبر میگوید دولت عراق روز شنبه اعلام کرد که

توسط AKHBAREBARTAAAR در 20 تیر 1400

۷ کشته و ۱۱ زخمی در حمله به شبکه برق ملی عراق

 خبرگزاری مدرن خبر میگوید دولت عراق روز شنبه اعلام کرد که در حملات مختلف به شبکه برق این کشور در مناطق مختلف حداقل هفت نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

طبق گفته دولت عراق ، این حملات حداقل ۶۱ خط اصلی شبکه ملی برق عراق را از بین برد.

چند روز پیش ، منابع آگاه از استعفای مجید مهدی حنطوش وزیر برق عراق به دلیل کمبود برق مورد نیاز شهروندان عراقی در تابستان خبر دادند و اعلام کردند که نخست وزیر ، مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر نیز استعفا را پذیرفت. خبر اعلام خواهد شد

همزمان با اعلام استعفای وزیر برق عراق ، شرکت توزیع برق جنوب (سه شنبه ، ۲۹ ژوئن) از تعطیلی تمام نیروگاه های مناطق جنوبی عراق خبر داد. بدون اطلاع از دلیل آن ، و اداره برق میسان اعلام کرد که در چهار استان ذی قار ، بصره ، میسان و السماوه قطع شده است.

احمد موسی ، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: “این وزارتخانه هدف یک جنگ پیش بینی نشده یا برنامه ریزی شده برای آزار و اذیت مردم است.” فقط در طی ۹ روز ، ۳۱ خط برق هدف مواد منفجره قرار گرفت. “لازم است در این زمینه تحقیقاتی انجام شود.

تروریست های داعش بر روی چندین ماه عملیات خرابکاری سازمان یافته در شبکه توزیع برق عراق برای ایجاد ویرانی در کشور و استفاده از آن به عنوان تاکتیکی برای آزار مردم عراق و ایجاد خاموشی در بیشتر کشور در ماه های اخیر حساب کرده اند. استانهای صلاح الدین ، ​​کرکوک و دیالی تقسیم شدند.

برج های انتقال برق که در مناطقی به دور از حضور نیروهای امنیتی در استانهایی مانند دیالی ، کرکوک و صلاح الدین واقع شده اند ، اغلب هدف تروریست های داعش قرار دارند. به نظر می رسد باقیمانده های داعش در این استان ها با هدف فشار آوردن و آسیب رساندن به دولت عراق ، به منظور ابراز وجود و تقویت روحیه خود ، حملات برنامه ریزی شده ای را به خطوط برق انجام می دهند و نارضایتی دولت را تشدید می کنند. مردم عراق با وضعیت آنها

منبع:موسی مگ

منبع:مژه خبر

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن