چه بیماری هایی توسط مشاوره حلق و گوش و بینی قابل درمان است ؟

می دانیم که بیماری ها با بروز اختلالات و عارضه ها به وجود می آیند . مشاوره ها در زمینه حلق و گوش و بینی تخصص د

توسط AKHBAREBARTAAAR در 30 شهریور 1400

می دانیم که بیماری ها با بروز اختلالات و عارضه ها به وجود می آیند . مشاوره ها در زمینه حلق و گوش و بینی تخصص دارند و میتوانند اختلالات و بیماری که برای این اعضا ها رخ میدهند را شناسایی و تا حدودی درمان کنند.

شایع ترین  بیمارهای رایج در این زمینه عفونت های گوش و گرفتگی تنفسی است که توسط مشاور قابل تشخیص و درمان است. این دو بیماری باعث اختلال در غذا خوردن و صحبت کردن و شنیداری میشوند.

برخی از علائم بیماری ها در این زمینه عبارتند از:  فلج صورت که در این هنگام فرد در صورت خود هیچ حسی ندارد و قادر به حرکت آن نیست که مشاوران در این زمینه پیشنهاد می دهند جراحی شود. گوش درد که فرد ممکن است به علت عفونت  یا آسیب ها دیگر به آن دچار شود. از دست دادن شنوایی که فرد در این حالت صدا ها را با کیفیت کم دریافت میکند یا صدایی را به طور کامل دریافت نمیکند. انسداد یا وزوز گوش که  در این حالت فرد بدون اینکه منبع صدایی در خارج باشد درون گوش خود صدا احساس می کند. از دست دادن حس بویایی  که در این حالت فرد حس بویایی خود را از دست میدهد .مشکل در بلع که فرد به سختی میتواند غذا بخورد. تنفس دچار مشکل میشود که علت آن اختلالات و مشکلاتی است که در حلق رخ داده است.

با استفاده از خدمات مشاوره گوش حلق بینی می توانید به درمان بیمارهای مرتبط با گوش و حلق و بینی بپردازید:

پزشکان می توانند کم شنوایی یا ضعف شنوایی  به راحتی درمان کنند اگر این بیماری به موقع درمان نشود باعث میشود فرد دچار مشکلات و آسیب های جسمی و روحی دیگر شود. همچنین آسیب های شناختی از جمله آلزایمر و فراموشی و گاهی نیز مشاهده شده است که فرد دچار افسردگی شده است .

بیماری مرتبط با بینی که شامل سینوزیت مزمن و آلرژی ها به طور کامل راه های درمانی آن ها را مشاوران میدانند و انجام میدهند. بیماری های مرتبط با حلق نیز میتوان گفت که گروه بیمارهای حنجره و مشکلات صوتی و مشکلاتی که دستگاه بلع نیز دارد مربوط به این عضو بدن است .  جالب است که بدانیم مشاوران حلق و بینی و گوش بیماری های سر و گردن را مانند بیمار های عفونی ،ضربه و بد شکلی را نیز می توانند درمان کنند.

طول درمان این بیماری ها ممکن است چند ماه طول بکشد چون باید ابتدا آزمایش هایی صورت گیرد که روند موثر درمان  را بتوان پیش برد.

آخرین مطالب