ویروس کرونا در اسپانیا: وزارت بهداشت اسپانیا بیشترین تعداد مرگ ویروس کرونا را از ماه مه گزارش کرده است جامعه

[ad_1] وزارت بهداشت اسپانیا در گزارش روزانه خود که روز سه شنبه منتشر شد ، 267 مورد مربوط به Covid-19 را به شم

توسط AKHBAREBARTAAAR در 7 آبان 1399
[ad_1]

وزارت بهداشت اسپانیا در گزارش روزانه خود که روز سه شنبه منتشر شد ، 267 مورد مربوط به Covid-19 را به شمارش رسمی افزود. از زمان ورود اسپانیا به موج دوم همه گیری ، این بالاترین میزان قربانیان گزارش شده است. این میزان تلفات رسمی را شامل می شود ، که فقط شامل مرگ و میرهایی است که با PCR یا آزمایش سرولوژی تأیید شده اند ، به 35298 می رسد. رقم واقعی ممکن است نزدیک به 60،000 باشد. وزارت بهداشت از ماه مه که موج اول شیوع بیماری رو به پایین بود ، بیش از 267 مورد مرگ را ثبت نکرده است. تعداد مشابهی نیز در 20 مارس ، زمانی که اسپانیا برای اولین بار شاهد افزایش موارد ویروس کرونا بود ، ثبت شد. اندکی بعد ، در اوایل آوریل ، تعداد کشته شدگان روزانه به اوج خود رسید ، و تقریباً 1000 نفر در هر روز ثبت می شود.

تفاوت آن زمان با اکنون این است که در ماه مارس ، تعداد مرگ و میرها با نمایی افزایش یافت. بین 13 تا 20 مارس ، تعداد قربانیان ویروس کرونا از 36 نفر به 235 نفر افزایش یافته است - طی یک هفته افزایش 552 درصدی. در موج دوم ، این رقم در مدت زمان مشابه از 218 به 267 افزایش یافته است - 22 درصد افزایش. این اعداد یکی از شاخص هایی است که تفاوت بین ویروس کرونا ویروس کرونا را در اسپانیا نشان می دهد. به عنوان مثال ، بر اساس گزارشی از موسسه بهداشت کارلوس III ، فقط 0.8٪ از بیماران ویروسی کرونا از 10 مه تا 21 اکتبر فوت کرده اند. در طول موج اول ، بر اساس داده های جمع آوری شده تا 11 مه ، این رقم 7.9٪ بود.

علاوه بر Covid-19 ، این احتمال وجود دارد که فشار بر روی سیستم بهداشتی منجر به افزایش مرگ و میر به دلیل مشکلات دیگر شود

ایلدفونسو هرناندز ، از انجمن بهداشت عمومی و اداره بهداشت اسپانیا

خوزه مارتینز اولموس ، دبیر کل سابق وزارت بهداشت و استاد دانشکده بهداشت عمومی اندلس ، می گوید که تعداد کشته شدگان نگران کننده است ، نه تنها برای از دست دادن غم انگیز زندگی انسان ها ، بلکه همچنین به دلیل بیمارستان های کشور است. و بخش های مراقبت ویژه (ICU) تحت فشار بیشتری از بیماری همه گیر قرار می گیرند. وی گفت: "برخی بیمارستانها در نقطه شکست قرار دارند."

ایلدفونسو هرناندز ، از انجمن بهداشت عمومی و اداره بهداشت اسپانیا (سسپاس) ، می گوید كه اسپانیا در مسیر ثبت بیش از 60،000 مرگ و میر بیش از حد در پایان سال است ، طبق سیستم نظارت بر مرگ و میر ، معروف به MoMo ، میزان مرگ و میر بیش از حد با این حال ، این تعداد شامل مرگ و میر ناشی از تمام علل است - نه فقط Covid-19. به گفته هرناندز ، MoMo افزایش 15.5 درصدی مرگ غیر منتظره را بین 1 سپتامبر تا 19 اکتبر مشاهده کرده است. "علاوه بر Covid-19 ، احتمالاً فشار بر روی سیستم بهداشتی منجر به افزایش مرگ و میر به دلیل مشکلات دیگر است ، ”گفت هرناندز.

پدرو گولون ، از انجمن اپیدمیولوژی اسپانیا ، موافق است که وضعیت نگران کننده است. "داده های این روزها بد است ، بدون هیچ گونه محدودیتی. تقریباً در تمام اسپانیا موارد در حال افزایش است و اگرچه تأثیر دقیقاً مشابه ماه مارس نیست ، اما شروع به ظهور به این ترتیب است. امیدواریم که همانطور نباشد. "

وزارت بهداشت روز سه شنبه 18 هزار و 418 مورد ویروس کرونا را گزارش کرده است که مجموع این تعداد را به 1111738 نفر رسانده است. تعداد تجمعی 14 روزه به ازای هر 100000 نفر در اسپانیا اکنون 436.47 است ، در حالی که این در روز دوشنبه 410.11 بود. این رقم نسبت به روز دوشنبه در هر منطقه اسپانیا ، به جز جزایر قناری ، که از 77.41 به 76.07 کاهش یافته است ، افزایش یافته است. در 11 کشور از 19 قلمرو کشور (17 منطقه و دو شهر اکتفا شده) ، میزان بروز بیش از 400 مورد در هر 100000 نفر است. در ناوارا و شهر اکتشافی ملیلا بیش از 1000 مورد است و علی رغم ایجاد محدودیت های جدید همچنان رو به افزایش است.

تعداد تجمعی 14 روزه در هر 100000 نفر در اسپانیا اکنون 436.47 نفر است

توماس کوبو ، نایب رئیس سازمان پزشکی دانشگاهی ، تأیید می کند که نگرانی زیادی در مورد این ارقام وجود دارد ، به ویژه در مورد میزان اشغال در ICU. یک چهارم تخت های ICU اکنون توسط یک بیمار ویروسی کرونا اشغال شده است و تعداد آنها مرتباً افزایش می یابد. روز دوشنبه ، فرناندو سیمون ، مدیر مرکز هماهنگی هشدارهای بهداشتی وزارت بهداشت (CCAES) ، گفت که اگر منحنی رو به بالا مسطح نشود ، اوضاع در برخی از بخش های ICU ناپایدار خواهد شد.

با ادامه افزایش موارد ویروس کرونا ، ICU ها می توانند در طی 15 تا 21 روز تحت فشار بیشتری قرار بگیرند ، که این میانگین زمان لازم برای وخیم شدن وضعیت بیمار ویروس کرونا است تا جایی که آنها به مراقبت های ویژه نیاز دارند. در شش منطقه اسپانیا - آراگون ، کاستیا و لئون ، کاتالونیا ، مادرید ، ناوارا و لا ریوخا - بیش از 35٪ از تخت های ICU توسط بیماران ویروسی کرونا گرفته می شود. شهرهای اسپانیا اسپانیا ، سئوتا و ملیلا نیز از این آستانه فراتر رفته اند.

میزان مثبت ، یعنی درصد آزمایشات PCR که از کل مثبت است ، هر روز همچنان افزایش می یابد و در حال حاضر 13.26٪ است. رقم کم نشانگر کنترل همه گیری است ، زیرا نشان می دهد با وجود انجام آزمایشات زیادی ، فقط تعداد کمی از عفونت ها در حال تشخیص است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که میزان مثبت بودن باید زیر 5٪ باشد - آستانه ای که اسپانیا به طور فزاینده ای از رسیدن به آن دور است.

نسخه انگلیسی توسط ملیسا کیتسون.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن