ویروس کرونا در اسپانیا: مرگ و میر بیش از حد در موج دوم: 11000 قربانی از ژوئیه تاکنون | جامعه

[ad_1] آمار در اسپانیا 11000 مرگ و میر بیش از حد را در طی موج دوم ویروس کرونا نشان می دهد ، در مقایسه با مدت

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

آمار در اسپانیا 11000 مرگ و میر بیش از حد را در طی موج دوم ویروس کرونا نشان می دهد ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته.

از آنجا که این موارد مرگ و میر ناشی از تمام علل است ، تفاوت بین میزان مشاهده شده و شمار احتمالی مرگ و میر از ژوئیه ، با استفاده از داده های موسسه ملی آمار (INE) بر اساس سوابق ثبت احوال ، تا حدی با گرمای تابستان قابل توضیح است.

اما موسسه بهداشت عمومی کارلوس III ، که سیستم نظارت بر مرگ و میر به نام MoMo را اجرا می کند ، فقط 959 مورد مرگ و میر ناشی از گرما را در این سال طبقه بندی کرده است ، همان تعداد در سال گذشته.

این 11000 رقم دو برابر آمار رسمی ویروس کرونا است که توسط وزارت بهداشت اسپانیا اعلام شده است و از ماه ژوئیه 5400 مرگ مربوط به Covid-19 را ثبت کرده است. نمودار تکامل هر دو شکل را نشان می دهد.

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند تفاوت را توضیح دهد. از یک طرف ، وزارت فقط قربانیانی را که از نظر ویروس کرونا مثبت آزمایش می کنند ، شمارش می کند. اما در این برهه از زمان ، برخلاف شرایط در ماه مارس که فقط افرادی با علائم واضح در حال بررسی ویروس بودند ، باید تعداد کمی از افراد بدون آزمایش در حال مرگ باشند.

همچنین ممکن است اطلاعات منتشر شده توسط وزارتخانه ناقص باشد یا به روز نباشد. این یک واقعیت شناخته شده است که سیستم SiViES که توسط مقامات منطقه ای برای ارسال داده ها به وزارت بهداشت استفاده می شود ، نیمی از تعداد بستری در بیمارستان Covid-19 را نشان می دهد که در بیمارستان های واقعی انجام شده است. یک مشکل مشابه می تواند تفاوت بین 5400 مرگ منتقل شده توسط SiViES و 11000 مرگ بیش از حد مشاهده شده توسط ثبت احوال در سراسر اسپانیا را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توضیح دهد. اگر از میانگین پنج سال گذشته استفاده شود ، اختلاف 10800 مرگ و میر اضافی است.

احتمال سوم این است که تعداد مرگ و میر اضافی شامل مرگ ناشی از دلایل دیگر است. این می تواند افرادی باشد که بیماری های آنها در ماه های بحران تشخیص داده نشده یا درمان پزشکی ضعیف تری داشته اند. چنین مواردی بخشی از آمار رسمی مرگ Covid-19 نخواهد بود ، اما می تواند ناشی از بحران کلی سلامتی ناشی از ویروس باشد.

تکامل از ماه مارس

نمودار تکامل روزانه مرگ رسمی ویروس کرونا بر اساس شمارش وزارتخانه و مرگ و میر بیش از حد مشاهده شده در ثبت احوال در مقایسه با سال گذشته ، بر اساس داده های INE نشان می دهد:

برجسته ترین جنبه نمودار موج اول است که 47000 مرگ اضافی در بهار ایجاد کرد. در آنجا نیز مشخص است که ارقام رسمی عقب مانده اند. ثبت احوال هزاران کشته را در ماه مارس برشمرد که بعداً به آمار رسمی کشته شدگان افزوده شد. اطلاعات INE ، از ماه ژوئن هر دو هفته منتشر می شود ، نشان می دهد که در ماه مه و ژوئن وزارت هنوز مرگ هایی را که بر اساس سوابق مرگ ثبت شده زودتر رخ داده بود ، اضافه می کند.

نمودار اوج دیگر اوایل ماه اوت را نشان می دهد. این احتمالاً تعداد نامشخصی از مرگ ویروس کرونا را در ترکیب با یک موج گرما نشان می دهد ، که دلیل معمولی مرگ های اضافی است. طبق گفته م Instituteسسه کارلوس III ، ممکن است درجه حرارت بالا در طی دو تا سه هفته حدود اوایل ماه آگوست باعث مرگ 2000 نفر شود. این رقم همان رقم سال گذشته است ، اگرچه قله های 2019 در ماه جولای رخ داده است.

از اوایل ماه اوت ، پرونده مرگ و میر نسبت به سالهای گذشته همچنان کشته شده است که در مجموع 11000 نفر بیشتر از سال گذشته است. همراه با مرگ و میر بیش از ماه مارس ، تعداد این افراد نزدیک به 59000 نفر است. بنابراین ، آمار INE حاکی از آن است که تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نزدیک به 59000 نفر است ، اگرچه آمار رسمی مرگ و میر در حدود 33000 نفر است.

اختلافات منطقه ای

تأثیر موج دوم نیز می تواند به تفکیک مناطق تقسیم شود. آراگون ، Extremadura ، Castilla y León ، La Rioja ، Andalusia ، جزایر Balearic ، Castilla-La Mancha و Murcia همگی از ماه ژوئیه مرگ بیش از 14٪ را ثبت کرده اند. نمودار بیشترین مرگ و میر مشاهده شده توسط ثبت احوال در مقایسه با سال گذشته را نشان می دهد (بیان شده به صورت اعداد مطلق ، به صورت درصد و به ازای هر 100000 نفر). همچنین شامل آمار رسمی کشته شدگان این وزارتخانه است.

آراگون بیشترین مرگ و میر بیش از تابستان را نشان داده است. در ژوئیه شیوع آن مهار شد ، اما تلفات در حال جمع شدن است. همچنین در سایر مناطق اسپانیا که به شدت تحت تأثیر ویروس قرار گرفته اند ، مرگ و میر قابل توجهی وجود دارد ، مانند Castilla y León و La Rioja - بیشتر از مناطق با شیوع بالای ویروس مانند مادرید یا ناوارا.

اندلس و منطقه والنسیا مرگ و میر بیش از 15٪ و 13٪ را در ماه های تابستان نشان می دهند ، حتی اگر آمار رسمی مرگ و میر آنها کمتر از یک چهارم کل افراد باشد. بخشی از این تفاوت را می توان با درجه حرارت بالا توضیح داد ، اما احتمالاً نه همه.

همه این ارقام در ماه مارس بدتر بودند. به ازای هر سه مادریلئویی که انتظار می رفت در شرایط عادی بمیرند ، در عوض پنج نفر وجود داشت. این نسبت به ازای هر دو مرگ پیش بینی شده سه کشته در کاستیا-لا منچا و به ازای هر پنج مورد انتظار هفت کشته در کاتالونیا بود.

این اعداد تأیید می کند که مرگ بیش از حد ثبت شده در طی بحران فعلی با هیچ چیز دیگری در چند سال گذشته قابل مقایسه نیست. گرما در حدود 2000 مورد مرگ در سال 2019 و حدود 800 نفر در سال 2018 مقصر شناخته شده است. اما هیچ یک از این تعداد با 58000 مورد از مارس سال جاری قابل مقایسه نیست.

نسخه انگلیسی توسط سوزانا اوررا.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن