وکیل پایه یک داد گستری چه مهارت هایی باید داشته باشد

یک وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟توانایی هایی که در یک فرد در حرفه یا پیشه ی خود نهفته است،

توسط AKHBAREBARTAAAR در 2 دی 1399

یک وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

توانایی هایی که در یک فرد در حرفه یا پیشه ی خود نهفته است، باعث بالا بودن کیفیت کار او میشود.

به عنوان مثال اشخاص زیادی برای بیماری های قلبی و مواردی مانند آن به پزشک مراجعه میکنند و پزشک قلب باید در زمینه های مختلف تخصص داشته باشد تا بتواند انواع درد ها و علت های مربوط به بیماری ها قلبی را تشخیص دهد.

این مسئله نیز برای وکلای دادگستری نیز صدق میکند، توانایی های وکیل در این حوزه باید به این گونه باشد:

قدرت خلاقیت و استدلال یکی از توانایی های بزرگ و مهم در وکلا است.

یکی دیگر از مهم ترین توانایی های وکیل ها داشتن جسارت است، به دلیل اینکه وکیل با جسارت میتواند شواهد و مدارکی را جمع کند که در دادگاه قاضیان را متقاعد کند و همه چیز را به نفع موکل خود تمام کند.

برخورداری از فن بیان و سخن رانی درست و همچنین تسلط کافی در بیان کلمات و ادبیات فارسی یکی دیگر از توانایی های وکیل ها به شمار میرود، با استفاده از این توانایی میتوانند حرف ها و ادعای خودشان در دادگاه به طور روان و سلیس به قاضی و حاضرین منتقل کنند و با این کار رای مبتی برای موکل خود بدست می آورند.


دعوی کیفری و دعوی حقوقی

برای موفقیت در هر پرونده ابتدا باید تشخص داد که این پرونده باید در دادگاه حقوقی مطرح شود یا به عنوان پرونده کیفری تشکیل شود، بهترین راه تفکیک و جدا کردن این موضوعات از همدیگر است به این دلیل که در پایان پرونده هم در وقت صرفه جویی شده است و هم در هزینه.

هر رفتاری اعمم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن ها مجازات تایین شده است، جرم است و جزو پرونده های کیفری محسوب میشوند و این پرونده ها نیازمند وکیل کیفری هستند.

این جرایم چیزهایی مانند: خیانت در امانت، جرایم پزشکی، کلاهبرداری، ضرب و جرح، قتل، سرقت و... هستند.

اما موضوعات دیگر در دادگاه قوقی مطرح میشوند و باید در فرم مخصوص درخواست باشند و همچنین نیازمند وکیل حقوقی میباشند.

این موضوعات چیزهایی مانند: مهریه، مطالبه وجه سند یا چک، خلع ید، طلاق توافقی، طلاق غیابی، الزام به تنظیم سند رسمی و... هستند.

به شما پیشنهاد می شود حتماً به سایت وکیل پایه یک دادگستری امیر یاوری مراجعه کنید و در رابطه با دعاوی حقوقی اطلاعات بالایی به دست بیاورید.

منبع سایت وکیل

آخرین مطالب