هنگام طلاق توافقی چه کارهایی باید انجام شود؟

در این مقاله در ارتباط با طلاق توافقی، و شرایطی که برای گرفتن طلاق توافقی لازم است اطلاعاتی را در اختیار شما ق

توسط AKHBAREBARTAAAR در 29 دی 1400

در این مقاله در ارتباط با طلاق توافقی، و شرایطی که برای گرفتن طلاق توافقی لازم است اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم، اگر به این موضوع علاقه دارید و می خواهید در این ارتباط اطلاعاتی را به دست آورید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید؛

از مهمترین مسائلی که امروزه جامعه با آن درگیر است طلاق است، که خانواده های زیادی درگیر این مسائل شده اند. در زمان های گذشته خانواده ها با شرایط راحت تری در کنار همدیگر زندگی می کردند، اما امروزه خانواده ها با مسائل بیشتری درگیر هستند و این مسائل سبب شده است که میزان طلاق در میان خانواده ها افزایش پیدا کرده است. گاهی مواقع نیز زوجین درگیر یکسری مسائل می شوند که دیگر شرایط برایشان قابل تحمل نیست و به توافق می رسند که از همدیگر جدا شوند.

طلاق توافقی با چه شرایطی انجام می گیرد؟

زمانی که افراد برای طلاق توافقی تصمیم می گیرند باید به یک سری شرایط توجه ویژه داشته باشند و آن ها را رعایت کنند که در ادامه مطالب به آن اشاره می کنیم؛

طلاق توافقی بین زوجین به گونه ای است  که دو طرف برای طلاق راضی هستند و درخواست طلاق توافقی را به دادگاه ارسال می کنند تا بتوانند از با شرایط ویژه از همدیگر جدا شوند. زوجین در هنگام طلاق توافقی معمولا در مورد حضانت فرزندان به توافق می رسند به گوته ای که قبل از صادر شدن حکم طلاق بین خودشان به توافق می رسند که فرزندان با کدام طرف زندگی کنند. علاوه بر این در مورد مهریه و نفقه زن نیز توافقاتی صورت می گیرد، به این صورت که گاهی مواقع زن مهریه و نفقه خود را می بخشد و یا اینکه احتمال دارد که بخشی از مهریه را بگیرد و یا به طور کامل مهریه را دریافت کند و تصمیم به جدایی بگیرد. بعد از اینکه توافقات بین زوجین ایجاد شد درخواست طلاق توافقی به دادگاه ارسال می شود.

https://asemooni.com/%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C-60584

حضور وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی

وکیل خانواده شخصی است که فعالیت های مرتبط به خانواده ها را بر عهده می گیرد و مشکلات قانونی مربوط به خانواده ها را مورد بررسی قرار می دهند. وکیل خانواده تمام قواعد و قوانین مربوط به خانواده ها را کامل فرا گرفته است و این آگاهی را دارد که از هر قانون در چه مواقعی استفاده کنند. گاهی مواقع وقتی زوجین تصمیم به طلاق توافقی می گیرند برای گرفتن حضانت، جهیزیه، مهریه و دیگر مسائل می توانند به وکیل خانواده مراجعه کنند و مشورت های لازم را از او بگیرند. بجز این موارد می توانند در پرونده های خود را به وکیل خانواده بسپارند تا بتوانند مراحل قانونی مرتبط به طلاق توافقی را به بهترین حالت ممکن طی کند.

حضور وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی چه مزایا هایی دارد؟

هنگامی که زوجین برای گرفتن طلاق توافقی به وکیل خانواده مراجعه می کنند یکسری مزایا هایی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

یکی از مهمترین مزایای حضور وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی این است که وکیل خانواده تمام مراحل مرتبط با طلاق توافقی را به تنهایی انجام می دهد در نتیجه تمام مراحل به صورت قانونی و بهترین شکل ممکن انجام می شود.

از دیگر مزایای حضور وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی این است که به علت آگاهی زیاد وکیل خانواده نسبت به تمام مراحل طلاق توافقی، فعالیت های مربوط به این مساله سریعتر انجام می شود و می توان در مدت زمان کوتاه پرونده را به نتیجه رساند.

علاوه بر موارد اشاره شده وکیل خانواده دادخواست طلاق توافقی را می تواند به بهترین شکل ممکن تنظیم کند و تمام نکاتی که لازم است هنگام ثبت دادخواست طلاق توافقی رعایت شود را در نظر می گیرند و به کار می برند.

هزینه های مربوط به طلاق توافقی

زمانی که زوج ها برای طلاق توافقی اقدام می کنند، یک سری هزینه هایی را به دنبال دارد که با توجه به شرایط متفاوت است. هزینه طلاق توافقی معمولا به پیچیدگی پرونده، مدت زمانی که برای رسیدگی به پرونده لازم است، شهرت وکیل خانواده و دیگر مسائل بستگی دارد. بجز این موارد ثبت دادخواست طلاق، هزینه های مرتبط با گرفتن وکیل خانواده نیز باعث افزایش هزینه های طلاق توافقی می شود. از دیگر مزایای حضور وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی این است که نیاز به مراجعه حضوری زوجین نیست و می توانند به صورت غیر حضوری از همدیگر جدا شوند.

نتیجه گیری

 

با توجه به مطالبی که اشاره کردیم، امروزه میزان طلاق در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است و یکی از مهمترین مشکلات در سطح جامعه شده است. گاهی مواقع نیز زوجین به صورت توافقی از همدیگر جدا می شوند و در مورد یکسری شرایط با همدیگر به توافق می رسند و زمان طلاق این شرایط را ثبت می کنند. در هنگام طلاق توافقی می توان به وکیل خانواده مراجعه کرد و از آگاهی های او استفاده کرد. مراجعه به وکیل خانواده در هنگام طلاق توافقی مزیت های زیادی دارد که از جمله آن می توان به بررسی سریع پرونده و عدم نیاز به مراجعه حضوری زوجین اشاره کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن