نقد فیلم قهرمان

در اول روز از برگزاری این جشنواره، اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحم

توسط AKHBAREBARTAAAR در 17 بهمن 1400
در اول روز از برگزاری این جشنواره، اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری نشستند و آئین افتتاح جشنواره فیلم فجر عجم با نمایش و تقدیر از کارداران همین فیلم سینمایی برگزار شد. این جلوس کرد رسانهای اصلی حضور دست اندرکاران همین فیلم و خبرنگاران در سالن گروه سینمایی هنرشهر آفتاب در مجتمع خلیج فارس شیراز برگزار شد. بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر استان عجم تا ۲۲ بهمن در شیراز برپا است. در همین جشنواره ۱۶ تیتر فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر به سناریو درخواهد آمد. به گزارش ایرنا، در همین جشنواره، ۱۶ عنوان فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر به سناریو در میآیند که ۲۸۸۸ از جمله آن ها است. علیمحمدی ابلاغ کرد: قصه فیلم ۲۸۸۸ یک روایت خطی کلاسیک نمی باشد چراکه من معتقد هستم دوره سینمای کلاسیک پیشین است. وی ادامه داد: ممکن است اهمیت فیلمی مواجه شویم و احساس نماییم که ساختار یا محتوای فیلم دارای چارچوب ذهنی ما همخوانی ندارد اما همین به معنای ضعیف بودن فیلم نیست. او در جواب به پرسشی در مورد نامفهوم بودن نام فیلم و عامل انتخاب تیتر این فیلم گفت: من قرار نمیباشد در رابطه با نام فیلم توضیح بدهم و توضیح ندادن من به معنای احترام گذاشتنم به مخاطبان این فیلم است. علیمحمدی بیان داشت: ذهن مخاطبان می بایست اصلی تماشای فیلم به معضل کشیده شود و همانگونه که ما برای تهیه و تولید این فیلم وقت گذاشتهایم، تماشاگران نیز بایستی به جهت وصال به تعاریف و لایههای پنهانی فیلم وقت بگذارند. در غایت اهمیت همین خیال که یک عکاس پیکار مهم برخورداری از چندین حلقه نگاتیو سیاه و سفید قصد ساختن فیلم دارد، همین فیلم اصغر فرهادی پهلوان لحظه دریافت را تولید کردیم. این حساس یکی از متفاوتتری کارهای اصغر فرهادی را دارااست و بعضا المانهای دراماتیک خیر چندان راضیکننده در آن رخنه میکنند. همین قصهی فراز و فرود قهرمانی به اسم رحیم است که در همان ابتدا به قبر خشایارشا که در باطن نامش معنای پهلوان را داراست و در دل کوه رحمت آرمیده است، لینک میخورد و بهسادگی این بالا و زیر رفتن از پلکان این بنای تاریخی، یک شبه بهدست یک گروه به اوج برده شده و اندکی آن‌گاه نیز بر زمین زده میشود.در ادامه جزییات بیشتری از ماجرا فیلم دلیر فاش میشودرحیم، کاراکتر محوری فیلم، متعلق به طبقه فرودست جامعه (که رجوع و برگشت دوباره اصغر فرهادی از طبقه میانگین به طبقه گزینه هدف فیلمهای ابتداییاش را نشان میدهد)، اهمیت درونیاتی ساده و صمیمی و حیاتی لبخند موتیف وار بر چهره، قهرمانیست که در ابتدای فیلم به ما معرفی میشود. چنانچه شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید دیتاها بیشتری در آیتم اصغر فرهادی دلاور قهرمان» لطفا از تارنما ما دیدن کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن