ممنوعیت رفت و آمد کرونا ویروس در اسپانیا: دولت اسپانیا با در نظر گرفتن وضعیت هشدار سراسری در کشور برای اجرای ممنوعیت حصر | جامعه

[ad_1] دولت اسپانیا در حال بررسی ایجاد مقررات منع رفت و آمد در شب در کل کشور است ، به منظور کاهش عفونت های وی

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

دولت اسپانیا در حال بررسی ایجاد مقررات منع رفت و آمد در شب در کل کشور است ، به منظور کاهش عفونت های ویروس کرونا. با این حال ، مجریه معتقد است که لازم است این کار را تحت شرایط هشدار انجام دهد ، زیرا گزینه دیگری وجود ندارد که بتواند چارچوب قانونی را برای محدود کردن یک حق اساسی مانند حرکت در این راه فراهم کند.

این احتمال روز سه شنبه توسط سالوادور ایلا وزیر بهداشت از حزب سوسیالیست (PSOE) تأیید شد ، وی به این واقعیت اشاره کرد که سایر کشورهای اروپایی در حال بررسی ممنوعیت رفت و آمد هستند. بحث سیاسی درباره چنین محدودیتی امروز وارد شده است ، زیرا دولت منطقه ای مادرید - که توسط حزب محافظه کار خلق (PP) در ائتلاف با Ciudadanos (شهروندان) رهبری می شود ، و توسط Vox راست افراطی پشتیبانی می شود - این موضوع را روشن کرد صبح که برای یک منطقه منع رفت و آمد برای منطقه باز است ، که بار دیگر به ویژه در طی این موج دوم به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است.

امروز منابعی از دولت مرکزی گفتند که اگر توافقنامه ای برای انجام این کار در بین تمام مناطق اسپانیا صورت نگیرد ، منع رفت و آمد در سراسر کشور پیش نخواهد رفت - برخی از آنها مانند مادرید توسط PP اداره می شوند. از طرف خود ، ایلا امروز در برابر خبرنگاران اظهار داشت که چنین اقدامی قریب الوقوع نیست ، اما در حال بررسی است.

ایلا در سخنرانی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه هفتگی هیئت دولت ، گفت: "مهم است که بدانیم آیا حزب PP مایل است از این امر حمایت کند." "تصمیمی اتخاذ نشده است. در حال ارزیابی و بررسی است. اگر ساخته شود ، شناخت موقعیت سیاسی PP بسیار مهم خواهد بود. " وزیر افزود که هیچ بحثی با حزب در مورد این موضوع نداشته است.

ایلا یک بار دیگر هشدار داد که "هفته های بسیار سختی در پیش است" ، با توجه به بیماری همه گیر در اسپانیا ، و خواستار حمایت تازه از طرف های دیگر شد. وی با اشاره به ساعت ممنوعیت رفت و آمد گفت: "اگر این جایی است كه می خواهیم برویم ، ما به وضعیت هشدار احتیاج داریم و می خواهم بدانم چه كسی مایل به حمایت از من است."

ماده 116 قانون اساسی اسپانیا سه دسته قانونی برای شرایط اضطراری را توصیف می کند: وضعیت هشدار ، وضعیت اضطراری و محاصره (به اسپانیایی: حالت هشدار، وضعیت استثنا و وضعیت سایت) این اولین وضعیتی است که در ابتدای بحران سلامت در ماه مارس توسط دولت اسپانیا اجرا شد و زمینه را برای یکی از سخت ترین قفل های انسداد ویروس کرونا در جهان فراهم کرد.

دولت می تواند وضعیت هشدار را اجرا کند - همانطور که در بهار انجام شد ، و همانطور که اوایل ماه جاری در منطقه مادرید انجام شد - اما اگر بخواهد تمدید شود ، به حمایت مجلس نمایندگان اسپانیا ، کنگره نمایندگان نیاز دارد. آی تی. در ماه مارس ، دولت - یک ائتلاف چپ میانه به رهبری حزب سوسیالیست ، با شریک عضو یونیداس پودموس - از طرف مخالفان برای وضعیت هشدار پشتیبانی یافت. اما این حمایت با تعمیق بحران فروکش کرد و سرانجام در ژوئن وضعیت اضطراری برطرف شد ، وقتی مشخص شد که قوه مجریه - که فاقد اکثریت کارگر در کنگره است - از حمایت لازم برای طولانی تر شدن آن برخوردار نخواهد بود.

چالش های سیاسی که دولت از نظر منع رفت و آمد با آن روبرو است مشابه است. دولت منطقه ای مادرید گفته است که منع رفت و آمد ممنوع است اما وضعیت هشدار نمی خواهد. دولت معتقد است که این امکان پذیر نیست. یکی از گزینه ها این است که درخواست کنیم همه شهروندان از نیمه شب تا 6 صبح در خانه خود بمانند ، اما منع حصر رفت و آمد واقعی ، جایی که پلیس اختیار اجرای قوانین را دارد ، وضعیت اضطراری را ضروری می کند.

ایلا همچنین روز سه شنبه تأیید کرد که دولت مرکزی وضعیت زنگ خطر در مادرید را که روز شنبه منقضی می شود تمدید نخواهد کرد. دولت مرکزی هنوز نمی داند که دولت منطقه ای به رهبری PP در مادرید دقیقاً در تلاش است تا این موج دوم ویروس کرونا را مهار کند. امروز صبح ، رئیس بهداشت منطقه گزینه منع رفت و آمد یا بازگشت به اقدامات قبلی را که ساکنان 45 منطقه بهداشتی اساسی را محدود کرده بود - بخش های اداری که شامل یک یا چند مرکز بهداشتی است ، انجام داد.

نسخه انگلیسی توسط سیمون هانتر.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن