مشاوره حقوقی تلفنی در موضوع جرائم پزشکی

جرائم پزشکی از جمله دعاوی است که بخشی از پرونده‌های حقوقی دادگاه‌ها را به خود اختصاص داده است. رابطه

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1400

جرائم پزشکی از جمله دعاوی است که بخشی از پرونده‌های حقوقی دادگاه‌ها را به خود اختصاص داده است. رابطه بین پزشک و بیمار تعهدی است که از طرف پزشک به بیمار داده می‌شود و فرد بیمار نیز برای انجام هر فعالیتی به پزشک رضایت می‌دهد. اما آیا این رضایت بدین معناست که در صورت قصور پزشک امکان شکایت از وی نیست؟

در این مطلب در مورد ضرورت و نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی جرائم پزشکی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جرائم پزشکی و استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی برای حل آنها

همانطور که گفته شد هنگام مراجعه بیمار به پزشک و قبل از انجام عمل مورد نیاز، از بیمار یک تعهد نامه دریافت می‌شود که تمامی عواقب آن کار بر عهده خود بیمار باشد. اما باید بدانید این رضایت‌نامه حد و حدود و شرایطی خاص دارد و بدینگونه نیست که امکان شکایت از پزشک را از بین ببرد.

اگر با یک مشاور حقوقی و یا یک وکیل متخصص مشورت کنید به شما خواهد گفت حتی اگر پزشکی قبل از عمل از بیمار امضای برائت بگیرد، هیچ تاثیری در مسئولیت پزشک در صورت قصور وی نخواهد داشت و هر گونه سهل‌انگاری از سوی پزشک عواقب کیفری داشته و قابل تعقیب خواهد بود.

مشاوره حقوقی تلفنی همچنین به شما در مورد تمام جوانب جرائم پزشکی و چگونگی طرح دعوا کمک کرده و مسیر پیش رویتان را برای شما بازگو خواهد کرد. درصورتی که در مورد جرائم پزشکی برایتان مشکلی پیش آمد، می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تخصصی در مورد جرائم پزشکی مشکل خود را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: راه‌ حلی برای حل مشکلات حقوقی در کم ‌ترین زمان با مشاوره حقوقی تلفنی

مراجع رسیدگی به جرائم پزشکی 

قبل از این‌که بدون علم و آگاهی برای رفع مشکلی که در زمینه پزشکی برایتان به وجود آمده اقدامی نمایید باید به کمک مشاور حقوقی متخصص در این زمینه دانش و اطلاعات کافی را به دست آورید. مشاوره حقوقی تلفنی مراجع رسیدگی به جرائم پزشکی را به شما معرفی کرده و روند رسیدگی به پرونده را نیز برایتان مشخص خواهد کرد.

دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی: در این دادسرا با پزشک متخلف برخورد انتظامی صورت خواهد گرفت.

دادسرای ویژه امور پزشکی: این دادسرا وظیفه رسیدگی به این‌گونه شکایات را دارند و از طریق پیگیری آن‌ها بیمار خسارت دیده می‌تواند از پزشک متخلف دیه و خسارت دریافت نماید.

شورای حل اختلاف پزشکی: این شورا به پرونده‌هایی با میزان دیه زیر پنج میلیون تومان رسیدگی می‌کند.

استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی برای دانستن مجازات جرائم پزشکی مصوب سال 1399

پزشک متخلف با توجه‌ به‌ شدت‌ و ضعف‌ عمل‌ ارتکابی‌، تعدد و تکرار آن،‌ حسب‌ مورد به‌ مجازات‌های‌ زیر محکوم‌ خواهد شد:

توبیخ کتبی برای پزشک متخلف

توبیخ شفاهی برای پزشک متخلف در حضور هیئت‌ مدیره‌ نظام‌ پزشکی‌

توبیخ کتبی برای پزشک متخلف و درج آن در پرونده نظام پزشکی و نشریه‌ نظام‌ پزشکی‌

محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ پزشکی‌ از 3‌ ماه‌ تا یکسا‌ل در محلی که پزشک در آن تخلف کرده است. 

محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ پزشکی‌ از بیش‌ از 1 تا 5‌ سال‌

محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و عناوین مرتبط با پزشکی از 3‌ ماه‌ تا 1 سال‌ در سراسر کشور

محرومیت دائمی پزشک‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و عناوین مرتبط  با آن برای همیشه و در سراسر کشور

اگر پزشکی اسرار بیمارش را فاش نماید برطبق ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی وی به سه ماه تا یکسال حبس و یا به یک میلیون وپانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

اما چنانچه جرائم پزشکی شامل قصور پزشک در اعمال پزشکی باشد و این قصور اثبات شود، باید دیه بیمار را پرداخت نمایید.

درخصوص مجازاتی که قانون برای جرائم پزشکی درنظر گرفته و اینکه کدام مجازات باتوجه به موضوع پیش آمده برای شما اعمال خواهد شد، می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین مشاور حقوقی در تهران یا شهر محل سکونت خود، مشورت نمایید.

مشاوره حقوقی تلفنی قبل از طرح شکایت در زمینه جرائم پزشکی

دلائل و مستندات برای اقامه دعوا و شکایت از پزشک را به سادگی و تنها با دریافت یک مشاوره حقوقی تلفنی به دست خواهید آورد.

چنانچه قصد دارید از پزشک معالج یا جراح خود در زمینه قصور پزشکی‌اش شکایت کنید باید دلائل و مدارکی برای اثبات حرف خود داشته باشید. این‌که دقیقا این مدارک شامل چه چیزهایی می‌شود را می‌توانید از طریق خدمات مشاوره حقوقی توسط مشاور حقوقی متخصص در زمینه جرائم پزشکی جویا شوید.

اما به طور کلی مستندات و مدارک شما می‌تواند شامل این موارد باشد: معاینه توسط متخصصین پزشکی قانونی، پرونده پزشکی و مدارک بالینی شما، شرح عمل جراحی و عکس‌های قبل و بعد از عمل توسط پزشک و توضیحات پزشکتان نیز که در ان لحاظ خواهد شد.

چند نکته در مورد شکایت و اقامه دعوا در موضوع جرائم پزشکی توسط مشاور حقوقی تلفنی

حتما قبل از هر اقدامی و برای جلوگیری از هدر رفت زمان، انرژی و پول خود مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی را دریافت نمایید. دریافت مشاوره حقوقی در زمینه جرائم پزشکی به عهده مشاور حقوقی پزشکی است.

چنانچه نسبت به نظر پزشکی قانونی درمورد پرونده خود و قصور پزشک اعتراض دارید می‌توانید با پرکردن فرم‌های مخصوصی که پزشکی قانونی در اختیار شما قرار می‌دهد تقاضای رسیدگی مجدد موضوع را بدهید. در این صورت تقاضای شما در کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی بررسی خواهد شد. اما حتما قبل از پر کردن این فرم‌ها با مشاوره حقوقی مشورت کنید.

شما می‌توانید در هرکدام از مراجعی که گفته شد، به صورت هم‌زمان شکایت خود را مطرح کنید. چراکه شکایت در هیچ‌کدام از آن‌ها برای طرح شکایت در سازمان دیگر ممانعت به عمل نخواهد آورد.

آخرین مطالب