متخصص رژیم کتوژنیک

از دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت متخصص رژیم کتوژنیک اینجا  ت

توسط AKHBAREBARTAAAR در 22 خرداد 1400

از دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت

متخصص رژیم کتوژنیک اینجا

 تجربیات رژیم کتوژنیک نی نی سایت

شما ضمن داشتن یک برنامه تخصصی و کاملا علمی و بر پایه تجربه، همراهی متخصصین تغذیه و کارشناسان فیتولند را در رسیدن به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن خود خواهید داشت. برنامه غذایی تغذیه ای پرورش اندام مطلوب چیست؟

 

پیشنهاد میشود در کنار برنامه رژیم غذایی همیشه به ورزش و برنامههای تمرینی نیز توجه لازم را داشته باشید. هرچه به هدف خود نزدیک تر می شوید، کاهش وزن سخت تر خواهد بود.

 

کم غذا خوردن باعث کاهش سرعت سوخت و ساز بدن شده و مانع لاغری میشود. این باعث می شود تا زمان آماده سازی غذا کاهش یابد. برای رسیدن به هدف از دست دادن وزن، غذای خانگی بخورید که مهمترین عامل کاهش وزن در رژیم غذایی کتوژنیک است.

 

به همین دلیل بهتر است با نظر پزشک متخصص اقدام به استفاده از این رژیم کنید. البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. متأسفانه چربیهای دور شکمی یکی از سرسختترین این چربیها است که برای از بین بردن آن باید تلاش زیادی کرد.

 

رژیم کتوژنیک دارای مزایای زیادی است. با رژیم غذایی کتو چقدر وزن را می توان از دست داد؟ با این رژیم چقدر میتوانم لاغر شوم؟ در طول روز چقدر کربوهیدرات بخورم؟ در طول هفته 1 تا هفته 3، شما ممکن است تمرینات سختی مانند دویدن، راهپیمایی، ایروبیک و غیره را بگذرانید.

 

این برنامه غذایی مشابه برنامه استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد.

 

از این رو، در این هفته دویدن، تمرین یوگا و تمرینات قدرتی را انتخاب کنید. در اینجا برخی از چربی های سالم که می توانید مصرف کنید آورده شده است: روغن زیتون، روغن دانه کتان، روغن خردل، روغن سبوس برنج، روغن آفتابگردان، کره، دانه های کتان، دانه های آفتابگردان، کره بادام زمینی، کره دانه آفتابگردان، پنیر، روغن ماهی، بادام، گردو، فندق، تخم کدو، تخم خربزه، سویا، ماهی، پنبه دانه و ذرت.

 

شام: ماهی سالمون با مارچوبه که در کره درست شده است. 1 قاشق چای خوری کره بریزید، و اجازه دهید تا کره ذوب شود. با این حال، اگر به اندازه کافی انرژی داشته باشید، می توانید برنامه ورزشی هفته 3 را ادامه دهید.

 

برنامه فوق یک برنامه غذایی نمونه بوده لذا شما می توانید با توجه به مواد غذایی در دسترس و فصل مورد نظر انواع غذاهای مشابه را جایگزین نمائید. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند.

 

راز این امر در نوع بدن شما، میزان متابولیسم و انرژی مصرف شده است. نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. محققان اعلام کردند که رژیمی به مانند رژیم کتوژنیک باعث میشود که اندازه ذرات کلسترول بد افزایش یابند اما در مجموع تعداد ذرات کاهش پیدا میکند.

 

آیا رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش وزن پس از زایمان کمک می کند؟ اگرچه این رژیم به روشهای مختلف به سلامت بدن کمک میکند اما میتواند در بلند مدت برای بدن با ضرر همراه باشد. بنابراین، اسپیرولینا به کاهش خطر بیماری های قلبی، عروقی و کبد چرب کمک می کند.

 

از آنجا که رژیم غذایی کتو نیاز به رژیم های غذایی کم کربوهیدرات دارد، بسیاری از مواد غذایی حاوی منیزیم در رژیم غذایی وجود ندارد. شما همچنین می توانید با غذاهای کم کربوهیدرات آشنا شوید تا انتخاب های بهتری را در هنگام خرید مواد اولیه داشته باشید.

 

در طول سه تا چهار روز اول بدن با قند خون کم ادامه می دهد. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند.

 

این فرآیند به این معنی است که بدن شما نیاز به انسولین کمتری داشته و انسولین کمتری نیز تولید می کند. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را بدون معطلی شروع کرده بودند، بعد از چند دوره اجرا کردن این رژیم متوجه کاهش واضح قند و همچنین انسولین خون شدند.

 

رژیم کتوژنیک ممکن است در طول سه تا شش ماه اول کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر رژیم های غذایی موجود از خود نشان دهد. از دیگر مزیت های رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون است.

 

از دیگر مزایای رژیم غذایی می توان به بهبود و پیشگیری از سندروم کیست تخمدان در زنان نام برد که یکی از دلایل نازایی، چاقی، موهای زائد بدن و عادات ماهیانه نامنظم نامیده می شود. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند.

 

در حقیقت تنها بعد از ۳ روز گرسنگی، مغز ۲۵% انرژی مورد نیاز خود را از کتونها دریافت میکند. رژیم کتوژنیک در چه مدت من را لاغر میکند؟ رژیم غذایی کتوژنیک یک تغییر کامل در شیوه زندگی را به ارمغان می آورد.

 

در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش مییابد. یک برنامه رژیم غذایی روزانه مطابق با شرایط جسمی، علایق و فعالیتهای روزانه و به صورت کاملا اختصاصی و تماما علمی و بهروز برای شما طراحی خواهد شد.

 

این فرآیند در اغلب افراد نتایج آشکاری دارد، به طوری که برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی به کالری بیشتری نیاز است. در این برنامه رژیم غذایی بخش عمدهای از کالری مورد نیاز با مصرف بیشتر چربیها به جای کربوهیدراتها تامین میشود.

 

درست بعد از زایمان، کودک شما نیاز به تغذیه دارد که از آنچه می خورید بدست می آید. بیشتر افراد با ابتلا به این عوارض از ادامه برنامه رژیم کتوژنیک منصرف میشوند. از مصرف پروتئین زیاد اجتناب کنید زیرا بدن پروتئین اضافی را به گلوکز تبدیل می کند دو این امر از ورود بدن به کتوز جلوگیری می کند.

 

این برنامه بر اساس مصرف خیلی کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی زیاد قرار دارد. شما متخصصین تغذیه فیتولند را در طراحی برنامه رژیم غذایی خود خواهید داشت. به صورت کامل و شفاف نوع قرص و دوز مصرفی داروهای دیابت خود را قید نمایید.

 

شما می توانید این را به مربی یا پزشک خود نشان دهید تا بدانید که آیا شما به درستی رژیم را دنبال میکنید یا خیر. تمرین منظم کمک خواهد کرد تا وزن خود را در حد متعادل نگه دارید.

 

رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک می کند تا تمام چربی اضافی ذخیره شده در طول سال های متمادی را از دست بدهید. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات منجر به جلوگیری از آکنه پوستی می شود. حمایت اجتماعی یکی از مهمترین عوامل برای کاهش وزن است.

 

لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است. پس از آن درطی چند روز کاری آتی برنامه رژیم غذایی اختصاصی شما طراحی و در اختیار شما قرارداده خواهدشد.

 

توصیههای لازم و انجام اصلاحات لازم در برنامه رژیم غذایی کتوژنیک شما برای رسیدن به حداکثر بهرهوری از نتایج این ارتباط میباشد. انجام آنچه که همیشه می خواستید انجام دهید و لذت بردن از فعالیت هایی که شما را خوشحال می کند سطح استرس تان را کاهش می دهد و به کاهش وزن تان کمک می کند.

 

حتی وقتی خوابیدید، رژیم غذایی به سوختن کالری کمک می کند. اما اگر فردی هستید که احساس می کنید که ورزش می تواند به خلق و خوی شما کمک کند، حرکت کنید.

 

هرچه بیشتر به رژیم غذایی مناسب عمل کنید، زودتر وارد مرحله کتوز می شوید. اگر جدیدا برای وارد شدن به رژیم کم کربوهیدرات اقدام کرده اید، ممکن است احساس ضعف داشته باشید و ممکن است گرفتگی عضلانی را تجربه کنید.

 

در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. یکی از سوتفاهمهای رایج تاثیر عدم مصرف کربوهیدراتهای خوراکی بر روی عملکرد مغز میباشد، با این حال حقیقت دارد که مغز گلوکز را ترجیح داده و برخی از سلولهای درون مغز تنها از گلوکز به عنوان سوخت استفاده میکنند.

 

قسمتهای دیگری از مغز وجود دارند که ماده کتون مصرف میکنند، این ماده به هنگام بروز گرسنگی و همچنین مصرف کم کربوهیدرات تولید میشود. اگر شما هم اندامتان مثل خیلی از ادم های اطرافمان شکل گلابی است، باید فکری به حال لاغری شکم کنید.

 

از خرید آن ها خودداری کنید. شما همچنین مقدار زیادی از آب و الکترولیت ها را از دست خواهید داد، بنابراین هیدراته بمانید تا الکترولیت ها را در بدن خود بازیابی کنید. چاشنی ها را نخرید زیرا حاوی مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده هستند.

 

زیرا مواد غذایی مختلف، خواص و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند. کتوزیس اغلب با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک مرتبط است. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی آزاد است؟ در رژیم کتوژنیک مواد غذایی حاوی کربوهیدرات به میزان کم مصرف می شوند.

 

در حال حاضر مطالعات از دامنه بیماری صرع به سمت بیماریهایی نظیر پارکینسون و آلزایمر تغییر کرده است و میتوانیم شاهد این باشیم که در سالهای آتی خبرهای جنجالی در مورد آن منتشر شود.

 

به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد.

 

با کاهش کربوهیدرات به تدریج شروع کنید. خواب کمتر، شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی-عروقی قرار می دهد. در این رژیم انرژی بدن توسط پروتئین و چربی ها تامین می شوند.

 

رژیم غذایی کتوژنیک صحیح تا ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از طریق چربی و پروتئین تامین می کند. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم کتوژنیک به صورت خودکار اشتها و میزان کالری دریافتی شما را کاهش میدهد.

 

نسبت استفاده از هر کدام از این دستههای غذایی به شرایط بدنی هر شخص بستگی دارد. می توانید از ابزار و سایت ها استفاده کنید. برای از دست دادن چربی، باید از برنامه رژیم غذایی 5 هفته ای کتوژنیک شروع کنید.

 

در این برنامه غذایی مصرف پروتئین زیاد در نظر گرفته می شود. در تمام برنامه های غذایی رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات کم و پروتئین و چربی زیاد در نظر گرفته شده است. کمتر از چند دقیقه زمان لازم دارید تا فرم سفارش برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را در انتهای همین برگه تکمیل کنید.

 

هنگامی که در برنامه رژیم غذایی هستید، نباید روزانه، خود را وزن کنید. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید.

 

با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. چربی های سالم برای رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟

 

بنابراین، سالم و به موقع غذا بخورید. کمی به آن فکر کنید. به جای رفتن به یک کافی شاپ برای یک فنجان قهوه و یک ساندویچ، می توانید خوردن قهوه و تخم مرغ را در خانه امتحان کنید.

 

و هرگز به دنبال رژیم کتو بدون نظر پزشک نروید. بسیاری از افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال می کنند، در مورد این واقعیت که شما در این رژیم غذایی ورزش نمی کنید، خوشحال هستند. اگر یکی از سه گروه بالا هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید و رژیم لاغری مناسب با شرایط سلامتی خود را دنبال کنید.

 

پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر میتوانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید. بله، کاملا طبیعی است که در طول رژیم غذایی کتوژنیک ادرار کنید. با این حال، مشاهده شده در افرادی که رژیم کتوژنیک به صورت چندین دوره برقرار بوده، احتمال بروز سندرم متابولیسم کاهش و سلامت افراد بهبود یافته است.

 

بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. بنابراین افراد دیابتی قبل از رژیم غذایی کتوژنیک باید با پزشک خود مشورت کنند. چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

 

در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. شام: استیک به همراه تخممرغ و سالاد دورچین.

 

شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد. شام: کوفته قلقلی، پنیر چدار و سبزیجات. 8. ارگانو را در روی آن بپاشید و روی اسفناج، کرفس، و چدار را بت تخم مرغ پر کنید. گوشت: گوشت قرمز، استیک، همبرگر، سوسیس گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون.

 

مادرانی که درحال شیردادن به فرزندان خود هستند. در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات از ما پرسیدهاید را پاسخ دهیم تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید. این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

 

واحد اندازه گیری بر پایه کیلوگرم ( اندازه گیری باید در زمان و ترازوی واحد صورت پذیرد. هنگامی که سوال میشود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. در این رژیم لاغری و در زمانهایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را میتوان افزایش دهید.

 

رژیم غذایی سودا - رژیم سودا حاوی سدیم و شیرین کننده های مصنوعی است و ممکن است به نظر شما در رژیم غذایی کتوژنیک خوب باشد. برای درک بهتر به یک مطالعه آماری نگاه کنیم.

 

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ لذا تصمیم گرفته شد بیشتر در این خصوص در این مقاله این مورد را بررسی کنیم. و اگر خرید می کنید، برچسب را بررسی کنید. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد.

 

محرومیت از خواب یکی از علل چاقی است. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین رژیمهای کاهش دهنده اشتها است. مصرف آب و جذب آب در روزهای مختلف می تواند متفاوت باشد و این امر می تواند درجات مختلفی از کاهش وزن را ایجاد کند.

 

تاثیر رژیم کتوژنیک و ایجاد سنگ کلیه؟ • رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها مورد استفاده قرار گرفته است. این رژیم غذایی از سال ۱۹۲۰ همچنان مورد استفاده افرادی که اضافه وزن دارند قرار گرفته و نتایج مثبت آن ثبت شده است.

 

بنابراین، آیا رژیم غذایی کتوژنیک واقعا کار می کند؟ با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد. بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان رژیم غذایی کتوژنیک را برای از دست دادن وزن به کار گرفته اند و نتایج مثبتی را گزارش داده اند.

 

پیوستن به کلاس فوق برنامه، ملاقات با افراد جدید و تلاش برای چیزهایی که همیشه می خواستید بسیار مفید است. امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد. در این زمینه دکتر دوستوندی کتاب کاملی را با عنوان "راهنمای جامع کتاب کتوژنیک" ترجمه نمودند که برای اجرای دستورات رژیمی کتوژنیک بسیار ضروری و مفید است.

 

اجتناب از پودر پیاز، پودر سیر، برگ های خاردار، آلبالو و هل نارنجی ضروری است. • افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. این شرایط زمانی روی میدهد که دسترسی به گلوکز(قند خون - منبع سوخت مورد استفاده بسیاری از سلولهای بدن است) محدود میشود.

 

تغذیه صحیح شامل استفاده از سه درشت مغذی کربوهیدراتها، پروتئینها و چربیها است. من سه هفته در رژیم کتو هستم و هیچ تغییر وزنی نداشته ام. متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند.

 

از این رو مهم است که آب کافی مصرف کنید. اینها همه علائم خطری است که برای خرید بسته های غذا یا غذاهای کنسرو شده باید رعایت کنید. همگی از جمله علائم آنفولانزای کتوزی هستند. در طی یک دوره 5 هفته ای با ورزش معمولی می توانید حدود 8 پوند را از دست بدهید.

 

می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و کارهایی را که همیشه انجام می دادید، انجام دهید. ادویجات: شما می توانید از نمک، فلفل و انواع مختلفی از ادویجات استفاده کنید. همچنین، مصرف بیش از حد نوشیدنی های گازدار ممکن است باعث نفخ شود.

 

خوردن بیش از اندازه میوه باعث میشود اثر رژیم کتوژنیک از بین برود. در ادامه ده مورد دیگر از فواید رژیم کتوژنیک را ملاحظه خواهید کرد. بر همین اساس، شما احتمال کمتری برای بروز مشکلات قلبی حاد خواهید داشت. چربی بیشتری خواهید سوزاند.

 

رژیم غذایی مبتنی بر مصرف کم کربوهیدرات و تمرکز بر مصرف پروتئین و چربی است. با این حال گرفتن رژیم برای برخی افراد مضر است. همچنین در برخی افراد آنفلوآنزا کتو، سر درد، ضعف و خستگی، بوی بد دهان و افزایش تحریک پذیری مشاهده می گردد.

 

بدین ترتیب مصرف برخی مواد غذایی با محدودیت هایی مواجه است. بسیاری از رژیم های غذایی توسط متخصص تغذیه متناسب با شرایط اشخاص تنظیم می شود. یک رژیم کم کربوهیدرات از وجود آب اضافی در بدن جلوگیری می کند. چند روز اول رژیم غذایی می تواند کمی مشکل باشد.

 

LDL اکسید شده در دیواره های شریان ها تنظیم می شود. چربی ها (اشباع، منافذ و غیر اشباع شده) در مقادیر مناسب برای سلامتی شما مناسب هستند. آیا باید مکمل ها را مصرف کنم؟ افرادی که دارای دیابت نوع یک هستند باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

 

افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند و از داروهای ضد فشار استفاده میکنند. مرحله سازگاری با کتو - کاهش وزن شما تبدیل به یک راز خواهد شد، و حتی ممکن است وزن تان را افزایش دهید.

 

با این حال در این موارد نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. کتوزیس شرایط متابولیکی است که بیشتر سوخت مورد نیاز بدن از چربی تهیه میشود. سایت آردایت با مدیریت مستقیم دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی بارها پیامه هایی از کسانی که مورد سوءاستفاده این شیادان قرار گرفته اند دریافت کرده است.

 

پس از دریافت اطلاعات و تحلیل اولیه، متخصص تغذیه با شما تماس خواهد گرفت و یک ویزیت آنلاین برای شما انجام خواهد شد. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد.

 

لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود. با ما همراه باشید. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است).

 

برای سالهای طولانی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. شما بیشتر در رژیم غذایی مایع هستید. مراحل کاهش وزن در رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟ مقدار اثرگذاری دیگر رژیمهای غذایی بهاندازه رژیم کتوژنیک نبوده است.

 

آیا رژیم کتوژنیک در دوران بارداری بیخطر است؟ اگر در دوران شیردهی هستید. اگر داروی فشار خون میخورید. کاهش وزن ممکن است یکنواخت نباشد. کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن