قیمت پلی استایرن معمولی gpps

قیمت پلی استایرن معمولی پلی استایرن یكی از ترموپلاستیك های دشوار و واضح می باشد كه ب

توسط AKHBAREBARTAAAR در 4 فروردین 1401

قیمت پلی استایرن معمولی

پلی استایرن یكی از ترموپلاستیك های دشوار و واضح می باشد كه بنابر دلایل متفاوت مثل ارزانی قیمت، خاصیت قالب پذیری خوب، مقاومت در برابر جذب رطوبت، پایداری ابعاد، عایق الكتریسیته، خواص رنگ پذیری و مقاومت در برابر بعضی از مواد شیمیایی، به صورت بسیار گران قدر و گسترده در قالب گیری تزریقی و وكیوم آیتم به کار گیری قرار گرفته و توانسته است جای خود را در صنایع بسته بندی، الكتریكی، ساختمانی، اسباب خانگی و غیره گشوده نماید. مزیت این جور مواد همین هست که به راحتی می‌توان کلیدی قالب گیری آن‌ها، محصولات فعالیت آمدی ایجاد کردهم چنین به علت شفافیت همین ماده، می‌توان از رنگ‌های متعدد در ترکیب آن استعمال نمود.

 یکی از موردها اهمیت فعالیت برد پلی استایرن، ایجاد فوم پلی استایرن برای بسته بندی شی ها قبل از حمل و نقل استنیز چنین در ایجاد اشکال ظروف و کارد و چنگال یک‌ توشه مصرف، لیوان، اسباب و اثاث خانگی، نوشت افزار، جعبه های سی دی و دی وی دی، اسباب بازیها و غیره از همین ماده به کارگیری می‌شوداین پلیمر در تولید تجهیزات طبی و دارویی نیز به عمل گرفته می‌شود. پلی استایرن محصولی سمّی نبوده و مورد تأیید سازمان FDA برای به کارگیری در ساخت ظروف غذا می‌باشد.

 این جنس در چهار گرید ایجاد می شودهمان طور که می دانیم پلی استایرن در 3 گرید HIPS مقاوم در برابر ضربه، پلی استایرن ساده GPPS پلی استایرن انبساطی EPS تولید میشود. پلی استایرن ساده GPPS یک پلیمر ترموپلاستیک است.امروزه پلی استایرن یک عدد از معروف ترین پلاستیک هایی هست که در اکثر زمان ها صنعت های مورد نیاز بوده و مصرف میشود. از گزاره مواردی که منجر توسعه و گسترش کاربرد این پلیمر شدند، شفافیت، صورت پذیری و بها قلیل آن است. که خود سبب تولید جایگاهی منحصر به فرد در فی مابین اشکال پلیمر شده است. در ادامه به بررسی گرید معمولی این پلیمر می پردازیم

 انواع نام های گرید پلی استایرن معمولی

·        نام فارسی: (پلی استایرن معمولی)

·        نام علمی: (General Purpose Polystyrene )

·        نام تجاری فارسی: (جی پی پی اس)

·        نام تجاری انگلیسی:  (GPPS)

ویژگی ها و خواص GPPS

  •  GPPS که نام های دیگری مانند OPS ( پلی استایرن کریستالی جهت یافته) نیز دارد از هموپلیمریزاسیون استایرن به دست می آید.
  • پلیمر سخت، محکم، شیشه ای، براق و روشن است.
  • استحکام کششی و خمشی خوبی دارد.
  • پایداری ابعادی عالی دارد، مقاومت به آب و مواد شیمایی آلی خوبی دارد.
  • میتواند رنگ شود، اکسترود شود به به شکل دلخواه درآید.
  • از GPPS بیشتر در قالب گیری تزریقی استفاده می شود.
  • بیشترین کاربرد GPPS در صنعت بسته بندی، اپتیک، دارویی و ... می باشد.

 

 

هر یک از آنها اصلی ویژگیهای اختصاصی به شخصی هستند که می بایست قبل از تصمیم گیری در گزینه بهترین مورد به جهت پروژه و کاربرد نهایی، در مورد آن‌ها خوب تحقیق کنید.

چه تفاوتها و شباهتهایی بین HIPS و GPPS وجود دارد؟

پلی استایرن (PS) یکی از محبوب ترین مواد ترموپلاستیک در جهان است، اما بسته به نوع کاربرد آنها، ممکن است شما بخواهید از پلی استایرن با مقاومت بالا  (HIPS)

آخرین مطالب