قیمت روز آهن

  قیمت روز آهن چطور تعیین می شود؟ قیمت روز آهن همیشه برای خریداران آن مهم بوده است. کمتر صنعتی است که د

توسط AKHBAREBARTAAAR در 12 شهریور 1401

 

قیمت روز آهن چطور تعیین می شود؟

قیمت روز آهن همیشه برای خریداران آن مهم بوده است. کمتر صنعتی است که در ابزارآلات و ساخت و ساز خود به انواعی از آهن نیاز نداشته باشد. حتی مردم عادی هم با کمی دقت حضور این ماده را در زندگی اطراف خود متوجه خواهند شد. از آنجا که اهمیت این عنصر در صنایع مختلف بر کسی پوشیده نیست، مهم است که با چه قیمتی در بازار عرضه می شود. قیمت آهن با نوسانات اقتصادی بالا و پایین می شود و به همین دلیل هم در زمان خرید و فروش آن باید از قیمت روز پیروی شود. برای اطلاع دقیق از قیمت آن می توانید با مشاوران حرفه ای و متخصص آهن هایپر در تماس باشید.

محاسبه قیمت روز آهن

قیمت روز آهن مانند همه کالاهای مهم با عرضه و تقاضای بازار تغییر پیدا می کند. در واقع، می توان پر اهمیت ترین عامل تعیین کننده قیمت این کالا را عرضه و تقاضا دانست. عوامل زیادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قیمت انواع آهن اثرگذار هستند. عرضه آهن آلات در بازار ایران شامل همه تولیدات داخل کشور و آهن آلاتی می شود که از کشورهای دیگری به ایران وارد می شوند. همه آهن آلاتی که در داخل کشور درخواست داده می شوند یا به کشورهای دیگر صادر می شوند، در مجموع تقاضا به حساب می آیند. اگر قیمت فولاد بالا برود، تولید و عرضه آن نیز بالا می رود و در عوض تقاضای آن پایین می آید تا این که در نهایت در نقطه ای از بازار به تعادل می رسد.

قیمت روز آهن ممکن است به صورت کیلویی هم محاسبه شود. برای این که بتوان از قیمت دقیق آن آگاه شد نیاز است که از یک فرمول پیروی شود که حجم مقطع فولاد در چگالی آن ضرب می شود. بعد وزن آهن به دست می آید که آن را در قیمت واحد وزن ضرب می کنند. چگالی مقاطع فولادی گوناگون بسته به ترکیب وزنی آن متفاوت است. اما از آنجا که این تفاوت زیاد نیست، برای ساده کردن چگالی همه آنها از یک عدد استفاده می شود.

تورم را نیز نمی توان در قیمت آنها بی اثر دانست. در زمان وجود تورم اقتصادی همه چیز تحت تأثیر قرار دارد و قیمت روز آهن نیز به طور قطع بی تأثیر باقی نمی ماند. بیشترین تأثیر آن در زمان تهیه مواد اولیه برای ساخت محصولات خودش را نشان می دهد. قیمت های جهانی نیز بدون شک بر قیمت محصولات داخلی مؤثر هستند. بالا رفتن و پایین آمدن قیمت ها در جهان با افزایش یا کاهش در داخل کشور همراه خواهد بود.

عوامل اثرگذار بر قیمت روز آهن

قیمت آهن آلات همیشه در تعادل نیست و عواملی هستند که می توانند آن را بر هم بزنند. یکی از این عوامل قیمت شمش فولاد است. عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت شمش است. عامل دیگر بر هم زننده تعادل بازار را می توان کاهش استخراج سنگ آهن دانست. این مسئله بسیار در قیمت آهن اثرگذار خواهد بود، زیرا تولیدکنندگان را در تهیه ماده اولیه دچار مشکلات جدی خواهد کرد. وقتی یک کالا کمیاب می شود، قیمت آن دیگر ارزش واقعی اش را نخواهد داشت و نمی توان به سادگی جلوی بالا رفتن آن را گرفت. ممکن است این قیمت غیر حقیقی منجر شود بسیاری از متقاضیان و خریداران که توان پرداخت ندارند از خرید منصرف شوند.

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت روز آهن را می توان انتظارات تورمی به شمار آورد. این انتظارات را می توان این گونه معنا کرد که مردم به دلیل بازار بی ثبات همیشه انتظار بالا رفتن قیمت ها را در آینده می کشند. در نتیجه خریدار و متقاضی آینده با توجه به بالا رفتن قیمت دلار خریدش را زود هنگام انجام می دهد. قیمت دلار را می توان یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار در قیمت انواع آهن مورد استفاده در صنایع مختلف به شمار آورد. تغییر سیاست های دولت هم ممکن است بر قیمت این نوع محصولات اثرگذار باشد. به دلیل این که در حال حاضر کارخانه های ساخت فولاد برای تأمین انرژی از دولت یارانه دریافت می کنند و قطع این یارانه ها به شدت بر قیمت ها مؤثر واقع خواهد شد.

 

قیمت آهن قراضه

قیمت روز آهن با نوسانات اقتصادی بالا و پایین می شود. قیمت آهن قراضه متفاوت از قیمت آهن نو است. آهن قراضه همه آن محصولات آهنی هستند که پیش از این از آنها استفاده شده است و اکنون دیگر قابل استفاده نیستند. قیمت آهن دست دوم یا همان آهن قراضه از آهن نو کمتر است و در موارد زیادی مصرف کنندگان ترجیح می دهند از آنها استفاده کنند. زیرا گاهی قیمت ها به نصف هم کاهش پیدا می کنند. اما در زمان استفاده از آهن دست دوم باید به تحمل بار آن توجه بسیار شود. زنگ زدگی و خوردگی در آهن از ارزش آن خواهد کاست. برای استفاده از آهن دست دوم لازم است که به نکات زیادی توجه شود. اما در بهترین حالت می توان آهن قراضه را برای ذوب مجدد به کارخانه ها فرستاده شوند تا دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

تهیه آهن آلات با قیمت مناسب

اگر قیمت روز آهن برایتان مهم است، به هر جایی مراجعه نکنید. درخواست قیمت از مراکز معتبر به صاحبان کسب و کارها و مشتریان کمک می کند تا بتوانند تصمیم گیری صحیح تری درباره خرید خود داشته باشند. برای اطلاع از قیمت انواع محصولات از جمله قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و قیمت هاش، انواع ورق سرد و گرم و استیل، پروفیل (قوطی)، لوله و نبشی و ناودانی می توانید به وب سایت https://ahanhyper.com/ سر بزنید. این وب سایت متعلق به مجموعه آهن هایپر است که فعالیت حرفه ای خود را از سال 1386 شروع کرده است. خرید از وب سایت فرآیند تهیه و خرید را برای مشتریان سهل تر کرده است، ضمن این که امکان مقایسه قیمت ها با مراکز دیگر هم وجود دارد.

این وب سایت را می توان اولین وب سایتی دانست که قیمت روز آهن را روزانه در یک فهرست اعلام می کند. ضمن این که متخصصان و مشاوران مجموعه نیز آماده پاسخ گویی به همه سؤال ها و درخواست های مشتریان و مخاطبان هستند.  

 

آخرین مطالب