قابلیت های طراحی آزمون آنلاین

  پنل آزمون آنلاین به چه صورت می باشد ؟ قابلیت های طراحی آزمون آنلاین چه چیزهایی می باشد ؟ ویژگی های ساخ

توسط AKHBAREBARTAAAR در 11 شهریور 1400

 

پنل آزمون آنلاین به چه صورت می باشد ؟ قابلیت های طراحی آزمون آنلاین چه چیزهایی می باشد ؟ ویژگی های ساخت آزمون آنلاین چیست ؟ از آزمون های آنلاین در چه شرایطی استفاده می شود ؟‌ و ... سوالاتی می باشد که در این قسمت از مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

همواره آزمون از روش هایی می باشد که با استفاده از آن کیفیت آموزش را بررسی می کنند. روش های مختلفی در رابطه با برگزاری آزمون ها وجود دارد که همه با توجه به شرایط و همچنین حوزه ای که قرار است در آن آزمون گرفته شود ممکن است که تغییر کند ، اما در حالت کلی آزمون ها از قدیم تاکنون به صورت کتبی و نوشتاری و در برخی مواقع به صورت شفاهی اجرا می شدند.

‌این روش با اینکه روش نسبتا قابل اعتماد تری در رابطه با بحث تقلب می باشد اما معایبی همچون نیاز به نیروی انسانی برای اجرای آزمون ، نیاز به مکانی فیزیکی برای برگزاری ، استفاده زیاد از کاغذ و دارا بودن هزینه های زیاد ، وقت گیر بودن ، تصحیح با دقت کمتر و ... را نیز دارا می باشد.

 علاوه بر این روش، امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژي و همچنین نفوذ اینترنت به زندگی انسان ها روش آزمون آنلاین ایجاد شده است ، به گونه ای که به راحتی می توان در فضاها و سامانه هایی که برای ساخت آزمون ها ایجاد شده است وارد شد و آزمون مورد نظر خود را طراحی کرد.

این نوع از آزمون های آنلاین دارای قابلیت ها و مزایایی می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. برخی از مهم ترین مزایایی که آزمون های آنلاین به همراه دارند می توان به :

 ۱ )‌ آزمون آنلاین به صورت غیر حضوری می باشد به همین دلیل نیاز به حضور فیزیکی ندارد پس هزینه های رفت و آمد و ... همه ذخیره می شود.همچنین برای شرایط خاص مانند انتشار بیماری کرونا بسیار مناسب می باشند .

 ۲ )‌ در این آزمون ها نیاز به اسراف کاغذ نیست .

 ۳ )‌ آزمون آنلاین در وقت صرفه جویی می کند، زیرا که هم زمان رفت و آمد ، تصحیح ، ‌نوشتنن کتبی و ... را همه از بین می برد .

 ۴ ) دارای امکانات و دسترسی های کاربردی مانند تصحیح سریع و با دقت و ... .

اما در مقابل این مزایا ، آزمون آنلاین دارای معایبی نیز می باشد که در راس آنها عدم تسلط بر شرکت کننده ها و امکان تقلب با درصد بالا می باشد ، البته با اقداماتی می توان که جلوی این عوامل را گرفت اما با نمی توان که درصد آن را به صفر رساند .

ویژگی های ساخت آزمون آنلاین

ساخت آزمون آنلاین به چه صورت می باشد ؟‌ ویژگی های ساخت آزمون آنلاین چیست ؟ آزمون های آنلاین را می توان از طریق برنامه های خاص و همچنین سامانه های مخصوص که برای ساخت همین آزمون آنلاین طراحی شده اند استفاده کرد و به راحتی سوال های خود را به آزمون تبدیل کرد و در اختیار شرکت کننده ها قرار داد .اما سوالات طراحی شده در گوگل فرم به این طریق نیستند.

ساخت آزمون آنلاین دارای برخی امکانات و ویژگی هایی می باشد که برخی از آنها عبارت است از :

 ۱ ) امکان ایحاد رمز و شناسایی افراد برای ورود به آزمون .

 ۲ ) طراحی سوالات به صورت رندم .

 ۳ ) ایجاد امکان بازگشت به سوال قبل .

 ۴ ) آپلود عکس و فیلم در پاسخ .

 ۵ ) تصحیح سریع به خصوص برای آزمون های گزینه ای و تستی  و ...که می توان از این ویژگی ها بهره برد .

برای مطالعه بیشتر و شناخت ابزار های عمومی و اختصاصی ایران و مقایسه آنها با هم دیگر میتوانید به مقاله مقایسه گوگل فرم و سامانه های پرسشنامه آنلاین ایرانی بپردازید. این مقاله در سایت نی نی سایت منتشر شده و برای خود جنجالی به پا کرده است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن