فرانسوی واکسینه نشده زندگی بدون مجوز بهداشتی

[ad_1] امانوئل مکرون، رئی

توسط AKHBAREBARTAAAR در 16 دی 1400
[ad_1]

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه این هفته با سوگند به «خشم» افراد واکسینه نشده، که ورود و خروج آن‌ها به دلیل نیاز به نشان دادن «کارت سلامت» برای دسترسی به مکان‌های عمومی و وسایل نقلیه به شدت محدود شده است، فرانسه را شوکه کرد. در حالی که فرانسه در اواخر این ماه درباره معرفی یک "مجوز واکسن" حتی سخت‌تر بحث می‌کرد، FRANCE 24 با افرادی که مخالف کووید بودند درباره تنظیماتی که آنها انجام داده‌اند صحبت کرد.

مکرون در مصاحبه ای که اواخر روز سه شنبه منتشر شد به Le Parisien گفت: "افراد واکسینه نشده، من واقعا می خواهم آنها را خشمگین کنم. و بنابراین ما تا پایان به این کار ادامه خواهیم داد. این استراتژی است."

عبارت فرانسوی ماکرون در واقع از آن استفاده می کند - "دارم عصبانی میشم"به معنای واقعی کلمه قرار دادن"لعنتی"(لعنت به آن) - همچنین می تواند به معنای آزار دادن یا ایجاد مشکل برای کسی باشدنگرانمطبق فرهنگ لغت فرانسوی Larousse.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که دولت در مورد قانونی بحث می کند که نشان می دهد افراد واکسینه شده اند - نه فقط یک آزمایش منفی کووید یا اثبات بهبودی آنها از ویروس کرونا - برای دسترسی به اکثر اماکن عمومی و وسایل نقلیه.

اظهارات صریح رئیس جمهور فرانسه محفلی از رسانه های نفس گیر را در فرانسه و خارج از آن برانگیخت. مخالفان رئیس جمهور در چپ و راست ظاهراً انتخاب عبارت وی را محکوم کرده اند. اما هیچ کس بیشتر از خود واکسینه نشده‌ها نگران نبود که در کلام او هشداری شنیدند که زندگی‌شان در شرف بدتر شدن است.

همه کسانی که فرانسیس 24 با آنها صحبت کردند - همه قبول کردند که فقط با نام مستعار صحبت کنند - گفتند از زمانی که مکرون تابستان گذشته مجوز بهداشت را معرفی کرد، زندگی آنها دشوارتر شده است. اکثراً اکنون به فکر واکسینه شدن هستند تا کارها را آسان‌تر کنند و به این ایده اعتبار می‌دهند که محدودیت‌های کووید ممکن است حداقل برای برخی از واکسن‌های مردد مفید باشد.

"امیلی"، 38، خوداشتغال: من در سلامت کامل هستم و به خودم می گویم که بدنم می تواند کووید را تحمل کند.

«من تا به حال به جز چند بار کارت سلامت نداشتم. یک بار مجبور شدم آزمایش PCR رایگان انجام دهم زیرا با یک مورد کووید در تماس بودم. نتیجه منفی به من 72 ساعت پاس داد، بنابراین از فرصت استفاده کردم و به یک بار رفتم. من قبلاً چندین بار از کارت مادرم برای بیرون رفتن برای قهوه استفاده کرده بودم - اما وقتی پیشخدمت متوجه شد که تاریخ تولد نادرست است متوقف شدم. ترسیدم؛ جریمه 750 یورویی برای استفاده از پاس اشتباه یک عامل بازدارنده است.

اما به هر حال من از همان اول محاصره به دلایل مالی زیاد بیرون نمی آمدم. من دیگر توان مالی رفتن به رستوران یا سینما را ندارم. بودجه من برای گشت و گذار 5 یورو در ماه است. بنابراین من فکر می کنم برای کسی که می تواند بیرون برود، انگیزه بیشتری برای ضربه خوردن دارد.

من می توانم بدون این لذت های کوچک. در عوض، دوچرخه‌ام را می‌روم، به جنگل می‌روم، به خانه دوستانم می‌روم و آنها را با خودم می‌برم. من یک آزمایش آنتی ژن از داروخانه در سپتامبر گذشته دریافت کردم، زمانی که شما هنوز هم می توانستید غرامت تامین اجتماعی را دریافت کنید، حتی اگر واکسینه نشده باشید. رفتم فیلم ببینم سپس از انجام آنچه که فکر می‌کردم «تست‌های آسایش» است، دست کشیدم.

گاهی اوقات اوضاع بین من و دوست پسرم کمی متشنج می شود. او از ما می خواهد که هر وقت خواستیم بتوانیم به سینما برویم یا مشروب بخوریم.

بسیاری از مردم فکر می کردند که این همه گیری فقط موقتی است - و من یکی از آنها هستم. من جوان هستم، سالم هستم و به خودم می گویم که بدنم می تواند کووید را بگیرد. من اقدامات بهداشت عمومی را حتی بیشتر از افرادی که واکسینه شده اند دنبال می کنم. اما اگر همه چیز ادامه پیدا کند - اگر من هنوز باید سه سال دیگر کارت بهداشت بگیرم تا در یک کافه بنشینم - می توانم نظرم را تغییر دهم.

مسافری در 9 اوت 2021 کارت سلامت کووید-19 خود را با تلفن همراه در ایستگاه لیون پاریس نشان می دهد.
مسافری در 9 اوت 2021 کارت سلامت کووید-19 خود را با تلفن همراه در ایستگاه لیون پاریس نشان می دهد. © AFP

"ژولین"، برنامه نویس کامپیوتر: "من مخالف خود واکسن نیستم اگر واکسنی را بسازیم که آزمایش شده باشد."

"من واکسن را دریافت نکردم. من هرگز کووید نداشته ام - و سعی نمی کنم سیستم را فریب دهم. من فقط تصمیم گرفتم قوانین را رعایت کنم و عواقب آن را بپذیرم. من آدمی نیستم که به سینما یا رستوران بروم. در عوض ترجیح می دهم در خانه آشپزی کنم.

از زمانی که Omicron آمد، من حتی کمتر وسوسه شدم که به مکان های شلوغ بروم. من در یک زمان بیش از چهار دوست ندارم. من خیلی محتاطم

ورزش تنها چیزی است که دلم تنگ شده است. من قبلاً شنا می کردم و کوهنوردی می کردم - اما از زمان شروع بیماری همه گیر نتوانسته ام به این باشگاه ها برگردم. با گذشت زمان، مجبور شدم یاد بگیرم متفاوت تمرین کنم، خودم این کار را انجام دهم. از آنجایی که نمی توانم در داخل خانه ورزش کنم، این کار را در بیرون انجام می دهم. من هم او را دوست دارم.

در طول فصل کریسمس، نمی‌توانستم برای دیدن مادر و پدرم بروم، زیرا فقط می‌توانستم مسافت‌های طولانی را با قطار طی کنم - و این نیاز به یک کارت بهداشتی داشت. من مجبور شدم در کریسمس که داروخانه ها بسته بودند به مسافرت بروم، بنابراین نمی توان آزمایش منفی برای گرفتن مجوز موقت دریافت کرد.

یک روز همه چیز تمام خواهد شد. من مخالف خود واکسنی نیستم اگر واکسنی را بسازیم که در درازمدت و تحت شرایط ایمن آزمایش شده باشد. امیدوارم دولت در سفرهای خارج از کشور پاس واکسن وضع نکند، زیرا تا کنون آزمایش آنتی ژن منفی کافی است، بنابراین برای خروج از کشور نیازی به کارت سلامت نداشتم.

اگر من دیگر نتوانم کشور را ترک کنم، تقریباً مانند یک گروگان به نظر می رسد زیرا من واقعاً عاشق سفر هستم. بنابراین، اگر محدودیت ها بیش از حد بزرگ شود، من این را فرصتی برای نقل مکان به کشور دیگری می دانم.

"کتی"، 34، سابق پرستار: "در آن زمان از سوی همکارانم احساس محکومیت کردم"

"من به دلایل اخلاقی نمی توانستم از گواهی سلامت جعلی استفاده کنم. و من نکته ای را در آن نمی بینم. اولویت های من بالاتر از رفتن به رستوران یا سینماست. من دنبال کار هستم و برای بازپرداخت وام مشکل دارم. من شش ماه پیش به دلیل شغل فروشندگی که دوست نداشتم شغل پرستاری را رها کردم.

من فقط یک بار گواهی سلامت دریافت کردم - تابستان گذشته، زمانی که آزمایش داشتم تا بتوانم فرزندانم را به دیزنی لند پاریس ببرم. در غیر این صورت تمایل دارم دوستانم را به خانه ام بیاورند تا من را ببینند. بیشتر اوقات، مردم کاملاً از آن راضی هستند - و خودشان ریسک زیادی نمی‌کنند.

اما چند ماه پیش احساس کردم که توسط همکارانم در آن زمان قضاوت شده‌ام. یک عصر کاری بود - همه همکارانم در بار بودند و من مجبور شدم بیرون منتظر آنها باشم. از پنجره عکسی از من گرفتند و در شبکه های اجتماعی با عبارت «مجازات» منتشر کردند. این یک شوخی است. من آن را اشتباه نگرفتم. اما من هنوز آن را کودکانه و پست می دانستم.

در کریسمس، پدر و مادر شوهرم از من خواستند که به دلیل واکسینه نشدن، نیایم. شوهر و فرزندانم بدون من رفتند. اما پدر و مادر شوهرم واکسینه شده اند و همانطور که من می بینم افرادی که باید بیشتر مراقب باشند افرادی هستند که واکسینه نشده اند. من حتی بیشتر از آنها نکات بهداشتی را رعایت می کنم. شرکتی که من برای آن کار می کردم، رویدادی را با بیش از 60 نفر در اوایل دسامبر برگزار کرد. من یکی از معدود افرادی بودم که ماسک زده بودم. من شوکه شدم.

وقتی دولت ایده اجباری کردن کارت سلامت برای کارگران را مطرح کرد، بسیار ترسیدم. من در مورد آن کابوس دیدم. فکر می کردم هیچ وقت کاری پیدا نمی کنم. این در حال حاضر پیچیده است، زیرا نمی توانم به عنوان پرستار به کار برگردم، زیرا حداقل چهار ماه طول می کشد تا من کاملا واکسینه شوم. [Editor’s note: In fact, unvaccinated people in France can get two doses of a Covid jab 28 days apart.]

اما من به خودم قول دادم که واکسن نزنم و می‌خواهم به آن پایبند باشم.»

"سونیا"، 27، وکیل: ترجیح می‌دهم صبر کنم و ببینم چه اتفاقی برای واکسن می‌افتد.»

"من دو ماه پیش کووید داشتم. من تقریباً خوشحالم که آن را داشتم زیرا به طور جدی بیمار نبودم و مصونیت داشتم. مصونیت از آن زمان به من کارت سلامتی داده است.

من قبلا از خواهرم استفاده کردم او در شهر دیگری زندگی می کند. هیچ کس تا به حال هویت من را تأیید نکرده است، نه در فرانسه و نه در ایتالیا، جایی که چندین بار در آنجا بوده ام. اغلب مردم حتی در مورد پاس از من نمی پرسند.

من نمی‌خواستم واکسن را بزنم زیرا فکر می‌کردم این همه‌گیری پایان می‌یابد، زیرا برای کار کردن به آن نیازی نداشتم، و ترجیح دادم منتظر بمانم و ببینم چه اتفاقی برای واکسن می‌افتد. اما اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند و پاس همچنان به قوت خود باقی بماند، احتمالاً زمانی که مجوز سلامتی من تمام شد، واکسن را دریافت خواهم کرد.»

ثریا، 63، پرستار کودک: "بسیاری از دوستان من زندگی موازی دارند."

کووید هرگز من را نترسانده است و تا حد امکان از پوشیدن ماسک پرهیز می کنم. من باید یکی را در مغازه ها بپوشم. اما وقتی بچه را تماشا می کنم آزاردهنده است. من ماسک زدن را به والدینی که برای تحویل گرفتن فرزندان خود می آیند اجبار نمی کنم.

سعی کردم چند ماه اول بدون کارت سلامت بروم. به خودم افتخار می کردم. من به رستوران یا سینما نرفتم - اما خیلی زود دلم برای آنها تنگ شد. پاس یکی از دوستان را گرفتم. تنها مشکل این بود که او در سال 1996 به دنیا آمد. از اینکه هیچ کس متوجه نشد، خوشحال شدم - به کتابخانه محلی و سینما رفتم.

یک روز مدیر رستوران گفت در پاس من اشتباهی رخ داده است. خوب، او یک مشتری را از دست داد، زیرا من دیگر هرگز به آنجا نخواهم رفت. از آن زمان، دوست دیگری وقتی می‌خواهم بروم بیرون، پاس او را به من داده است.

بسیاری از دوستان من به دلیل مشکلات سلامتی زندگی موازی دارند. من دوست دارم در کشور خودم احساس آزادی کنم. من فکر می کنم که دولت به جای اینکه واکسن را به ما تحمیل کند، باید ظرفیت بیمارستان ها را افزایش دهد و با کادر درمانی بهتر رفتار کند.

من از زدن واکسن در روز شنبه امتناع خواهم کرد زیرا باید بروم و خانواده ام را در الجزایر ملاقات کنم. خیلی وقت بود آنها را ندیده بودم و به دلیل بسته بودن مرز نتوانستم به مراسم ختم خواهرم بروم. او در سال 2020 درگذشت. این سفر برای من بسیار مهم است و به همین دلیل است که چاره ای جز واکسن زدن ندارم. می ترسم تا زمانی که به فرانسه برگردم مردم مجبور به واکسینه شوند و نمی توانم در الجزایر مسدود شوم.

این مقاله از اصل به فرانسوی ترجمه شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن