شرایط دریافت مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی

ما در جامعه از انواع مختلفی از مشاورین حقوقی بهره مند هستیم که یکی از مهم ترین مشاوره های حقوقی که امروزه در ب

توسط AKHBAREBARTAAAR در 27 دی 1400

ما در جامعه از انواع مختلفی از مشاورین حقوقی بهره مند هستیم که یکی از مهم ترین مشاوره های حقوقی که امروزه در بین مردم محبوبیت زیادی دارد مشاوره حقوقی تلفنی است.

با ما همراه باشید تا درباره ویژگی ها، وظایف و مزایا مشاوره حقوقی تلفنی اطلاعاتی به دست آورید.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

به مشاوره ای که توسط افرادی متخصص در زمینه های حقوقی که دارای اطلاعات و تحصیلات مربوطه هستند و به صورت تلفنی و غیرحضوری شما را در مسائل حقوقی راهنمایی می کنند مشاوره حقوقی تلفنی می گویند.

بیشتر بخوانید: در مقایسه با سایر روش های استفاده ازخدمات حقوقی، مشاوره حقوقی تلفنی چه مزایایی دارد؟

مشاوره تلفنی حقوقی چه مزایایی را به همراه دارد؟

مشاوره حقوقی تلفنی در مقایسه با مشاوره های حقوقی دیگر از مزایای فراوانی برخوردار است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

1- با استفاده از مشاوره وکیل تلفنی (مشاوره حقوقی تلفنی) در زمان خود صرفه جویی کنید: در این نوع از مشاوره نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر حقوقی ندارید و کسانی که مشغله کاری فراوانی دارند و قادر به مشاوره حضوری نیستند می توانند با استفاده از این نوع مشاوره با وکیل تلفنی مربوطه مشورت کنند.

قابل ذکر است که شما می توانید به صورت هر زمان و ساعتی به صورت شبانه روزی از مشاوره با وکیل تلفنی بهره مند شوید.

2- هزینه مشاور حقوقی تلفنی: یکی دیگر از مزایای استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی صرفه جویی در هزینه شماست به این دلایل که شما با استفاده از وکیل تلفنی و مشاوره حقوقی تلفنی، هزینه رفت و آمد و مراجعه به مراکز حضوری ندارید و علاوه بر این مشاورین حقوقی تلفنی هزینه کمتری را نسبت به مشاورین دیگر دریافت می کنند و این یکی از دلایل با اهمیتی است که سبب محبوبیت مشاوره وکالت تلفنی شده است.

3- با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی حریم شخصی خود را حفظ کرده اید: بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون شرمساری و یا جرم کیفری مایل به مشاوره حضوری نیستند و ترجیح می دهند هویت خود را پنهان کنند به این دلیل مشاوره حقوقی تلفنی را جایگزین مشاوره های حضوری می کنند.

مشاوره حقوقی تلفنی چه معایبی دارد؟

همانطور که قبل تر از مزایای مشاوره حقوقی تلفنی گفتیم، باید بدانیم که در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارم که در ادامه به آن می پردازیم:

1- این نوع مشاوره به دلیل زمان کم و محدود به صورت کلی و بدون ورود به جزئیات صورت می گیرد.

2- امکان بررسی مدارک و اسناد فرد مراجعه کننده وجود ندارد.

در چه زمینه هایی مشاوره حقوقی تلفنی به کار می آید؟

مشاوره حقوقی تلفنی شامل زمینه هایی با تخصص بالا و گسترده است تا نیاز همگان را برطرف کند.

در زمینه هایی همچون جرایم، عقود و قراردادها، وصیت، ارث و میراث، مسائل خانوادگی، مسائل و حقوق مهاجرت، حقوق تجارت، تجارت الکترونیک، تجارت بین الملل، حقوق بین الملل، حقوق سایبری و مالکیت فکری و....  مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی به کمک شما می آید.

مشاور حقوقی تلفنی چه کسی است؟

به کسی که دارای مدرک و تحصیلات حقوقی( حداقل کارشناسی) است و در بعضی موارد نیز دارای مدرک کانون وکلای دادگستری هستند مشاور حقوقی تلفنی می گویند، که این مشاوران می توانند در زمینه های حقوقی مختلف از جمله ثبت اسناد، داوری، جرایم رایانه ای، کیفری، اسناد تجاری، امور مدنی، خانواده و... شما را راهنمایی کنند و ابهامات و پرسش های حقوقیتان را برطرف کنند.

لازم به ذکر است که این مشاوران آموزش های لازم را در زمینه های مختلف و خاص را فرا گرفته اند و آماده مشاوره دادن به شما عزیزان می باشند.

مشاورین حقوقی تلفنی چه وظیفه هایی راه به عهده دارند؟

مشاورین حقوقی تلفنی همانند مشاورین حقوقی دیگر موظف هستند که در قبال پولی که دریافت می کنند شما را در زمینه های مختلف مسائل حقوقی راهنمایی کنند.

مشاوره حقوقی تلفنی در ابتدا وظیفه دارد که معضل و مشکل حقوقی شما را تشخیص دهد سپس با استفاده از دانش حقوقی خود و دوره های آموزشی که گذرانده است و همچنین با ارائه سندهای قانونی راه حل ممکن را به شما توضیح می دهد.

هر مشاور حقوقی تلفنی یک زمانبندی مختص خود دارد مثلا مشاوره حقوقی تلفنی نیم ساعته، مشاور حقوقی تلفنی موظف است که در این زمانبندی حداکثر اطلاعاتی که می تواند به شما کمک کند را ارائه دهد و در صورتی که نیاز  به اطلاعات بیشتری باشد که در زمان مشخص شده نگنجد مشاور حقوقی تلفنی باید فرد مورد نظر را به مراکز حقوقی حضوری و دفتر وکلای دادگستری هدایت کند.

هزینه استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی چقدر است؟

هزینه مشاور حقوقی تلفنی بستگی به زمان مشاوره دارد.

این نوع مشاوره حقوقی حدودا بین 15000 تومان تا 100000 تومان متغیر است که این اختلاف قیمت به دلیل زمانبندی مشاوره است.

زمانبندی استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی چقدر است؟

شما می توانید به مدت پنج دقیقه الی یک ساعت از راهنمایی و مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند شوید.

که این زمان به انتخاب خود شما بستگی دارد.

انتخاب مشاور حقوقی از طریق سایت نیز باید بر اساس یک مورد مهم انجام گیرد که عبارت است از:

سریع ترین راهی که شما می توانید با استفاده از آن به سایت و مشاوره مربوطه اعتماد کنید و با اطمینان کامل کارهای حقوقی خود را به آن ها بسپارید نماد اعتماد سایت است، که معمولا در ابتدا یا انتهای سایت درج می شود.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با مشاوره حقوقی تلفن برای شما مواردی را بیان کنیم و به توضیح این کار پرداختیم که به مشاوره حقوقی تلفنی می تواند سریعترین راه برای ارتباط برقرار کردن با وکلای معتبر باشد البته این کار نیز دارای هزینه های متغیر است که به زمان مشاوره شما بستگی خواهد داشت. در بسیاری از اوقات نیز ممکن است تنها به دلیل اینکه شما در شهر دیگری قرار دارید و وکیل و مورد نظر نیز در شهر دیگر این امکان برای شما وجود نداشته باشد که در آن ساعت مراجعه حضوری داشته باشید که در این چنین مواقعی مشاوره تلفنی می تواند کمک بسیار مناسبی باشد.

آخرین مطالب