در چه مواردی مراجعه به وکیل خانواده الزامی است؟

مراجعه به وکیل خانوادگی در چه شرایطی انجام می شود؟ بنیان خانواده اساسی ترین بنیان موجود در اجتماع است. حفظ بنی

توسط AKHBAREBARTAAAR در 20 دی 1400

مراجعه به وکیل خانوادگی در چه شرایطی انجام می شود؟ بنیان خانواده اساسی ترین بنیان موجود در اجتماع است. حفظ بنیان خانواده دارای اهمیت بالایی است. گاها خانواده ها و زوجین در مواردی به اختلاف نظر می رسند. در این حالت با مراجعه به مراجع قضایی سعی در حل مشکل دارند. در این زمان نیاز است که یک متخصص پر کنار آنان بوده و به انان مشاوره و راهنمایی ارائه دهد. برای این کار از وکیل امور خانواده می توان استفاده کرد.

وکیل خانواده کیست؟

یکی از گرایش های علم حقوق، موضوعات خانوادگی است که مباحث خانوادگی در زیر مجموعه این امور قرار دارد.

یک وکیل خانواده در حوزه های درخواست مهریه، بررسی نفقه های زوجه و فرزند، حضانت فرزند یا فرزندان، درخواست ازدواج مجدد، الزام به تمکین، درخواست نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و ... به فعالیت میپردازد. این وظایف در حوزه کاری وکیل طلاق نیز جای دارد.

به طور کلی تمام امور مربوط به وکالت خانواده ها، به عهده وکیل خانواده بوده و یک وکیل خانواده متخصص، می تواند در حوزه طلاق توافقی نیز فعالیت نماید.

ویژگی های یک وکیل خانواده خوب چیست؟

  • وکیل خانواده باید در حیطه کاری خود بسیار موفق عمل نموده و به موضوع مورد دعوا مسلط باشد.

  • اطلاعات وکیل خانواده باید به روز بوده و به نحو احسن از این قوانین بهره گیرد.

  • وکیل خانواده باید تسلط کافی و لازم را به امور فقهی و شرعی داشته باشد. زیرا حقوق خانواده مشتق شده از شرع و فقه اسلامی است.

  • در مواردی که قانونگذار سکوت نماید، با ارجاع به آیات و روایات می توان خواسته را از دادگاه طلب نمود.

  • وکیل خانوادگی خوب باید روحیه مسالمت جویانه خود را حفظ نماید. علت این امر مربوط به پیوند روابط خانوادگی در دعوا های خانوادگی است.

آیا برای طرح دعوا و یا دفع از دعوای علیه ما، می توانیم از وکیل خانواده بهره بگیریم؟

امروزه نهاد های قضایی به طور دقیق و گسترده به بررسی پرونده ها و اختلافات پیش آمده و حل و فصل آن ها می پردازند. تعداد پرونده های در جریان بسیار زیاد بوده و  بررسی هر کدام از موضوعات مختلف، در دادگاه های حقوقی و کیفری انجام  شده و مورد رسیدگی قرار گرفته و اجرا می گردد.

اکثر افراد عادی در زمینه آیین های دادرسی و مدنی اطلاعات زیادی ندارند. بنابراین انتخاب یک وکیل خانواده خوب و متخصص که به این آیین ها آشنا بوده و بتواند در مسیر درست موضوع را مطرح نماید و به دفاع از حق افراد در دادگاه بپردازد الزامی است.

این موضوع سبب تسریع در فرآیند حل پرونده شده و از اتلاف وقت در دادگاه جلوگیری می نماید. علاوه بر آن با مراجعه به یک وکیل خانوادگی متخصص، می توان از قوانین مربوط به موضوع مورد دعوا مطلع شد.

استفاده از وکیل امور خانواده در دعاوی خانوادگی چه‌ مزایایی دارد؟

بی شک استفاده از شخص متخصص و یک وکیل خوب در پیشبرد پرونده نقش بسیار عمده ای دارد. انتخاب وکیل خانواده دارای مزایایی است که در زیر به شرح آن می پردازیم.

  • چنانچه در موضوعات خانوادگی به وکیل خانواده نیاز داشته باشید، از میان وکیلان متخصصی که در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت می نمایند، بسته به موضوع مورد دعوا، وکیلی انتخاب نموده و به موکل معرفی می شود.

  • استفاده از وکیل خانواده خوب سبب می شود که وکیل خانواده در مقابل پرونده شما مسئول بوده و در پیشبرد پرونده شما تمامی امور را به دست گیرد. در نتیجه از سر در گم شدن در پیشبرد دعوا در امان خواهید یود.

  • استفاده از وکیل خانواده سبب تسریع در روند طی شدن مراحل قانونی وی گردد.

  • با استفاده از علم یک وکیل خانواده متخصص، از اتلاف وقت و هزینه در امان خواهید بود و نیازی به مراجعه متعدد برای پیگیری پرونده نخواهید داشت.

علت حساسیت شغل و نیاز به بهره گیری از وکیل خانواده خوب چیست؟

بنیان خانواده از مهم ترین بنیان های موجود در اجتماع است. لازم است این بنیان با روش های مناسب و سیاست های درست حفظ گردد. چرا که از هم پاشیدن این بنیان سبب آسیب های جبران ناپذیری به  فرد، فرزندان و حتی خانواده های آنان می شود.

معمولا دعوا های خانوادگی به توافق و صلح بین زوجین منتفی می شود. اما ممکن است این موضوع زمان بر باشد. با بهره گیری از یک وکیل متخصص و باتجربه، می توان زمان این اصطکاک را به حداقل رساند و زودتر دعوا را حل و فصل نمود.

چرا مراجعه به وکیل خانوادگی الزامی است؟

اختلافات مالی که بین زوجین رخ می دهد و لجاجت ها و پافشاری های آنان، هر کدام از زوجین را به عدم توافق و لجاجت بیشتر سوق می دهد. در این حالت هر کدام از زوجین تصور دارند که هر کدام که حقوق مالی بیشتری را دریافت نمایند، پیروز خواهند بود.

این تصور کاملا اشتباه بوده و در زندگی خانوادگی برد و باخت معنا ندارد، بلکه آن چه مهم است، حفظ سلامت جسم، روح و روان خود و اعضای خانواده می باشد. بنابراین با سازش و حل کردن مشکلات، می توان در اعتلای سطح زندگی گامی مثبت قرار داد.

در موارد بسیاری اختلافات خانوادگی حل شده اند. گرچه برخی دعواها طولانی بوده و حتی تا سالیان درازی ادامه پیدا کرده، اما نهایتا به صلح و سازش دو طرفه منجر شده اند. اما برخلاف آن ممکن است در موارد بسیاری سازش ایجاد نشده و رابطه به طلاق ختم شود. در این حالت نیز دو اتفاق رخ می دهد. برخی از زوجین پس از طلاق به توافق رسیده و اختلافات آنان پایان می یابد، اما در برخی دیگر، دعوا های پس از طلاق تا سال ها ادامه دارد و عمر، انرژی و جوانی آنان تلف می شود و وقت زیادی را در دادگاه های خانواده به کشمکش مشغول هستند.

بنابراین پیش از مراجعه به وکیل خانواده، باید هدف از مراجعه تعیین شود. برای مثال باید مشخص شود که هدف از مراجعه تنها مشاوره با وکیل است و یا به صورت قانونی مایل به پیگیری هستند.

https://techrato.com/2021/11/05/how-to-solve-law-problem-reportage/

هزینه وکیل خانواده در مقایسه با میزان هزینه ای که برای رفت و آمد و کشمکش و اتلاف وقت انجام می شود بسیار به صرفه است.

با مراجعه به بهترین وکیل خانواده در تهران، می توان به حل شدن هرچه سریع تر پرونده کمک کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن