جنایت در اسپانیا: تیراندازی های دسته جمعی کاستا دل سول: 'این افراد همه چیز را با اسلحه حل می کنند' | اخبار

[ad_1] دو حادثه اخیر وجود دارد که نشان می دهد با همه خشونت های سلاح گرم در کوستا دل سل اسپانیا چه می گذرد.اول

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

دو حادثه اخیر وجود دارد که نشان می دهد با همه خشونت های سلاح گرم در کوستا دل سل اسپانیا چه می گذرد.

اولین مورد اوایل هفته گذشته در استپونا ، استان مالاگا برگزار شد. اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر سعی در ربودن پسر یکی از اعضای باند رقیب از لهستان داشتند. آنها شکست خوردند ، اما قربانی به عنوان هشدار از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

حادثه دوم شنبه گذشته در ماربلا رخ داد ، جایی که گروهی از دوستان انگلیسی تصمیم گرفتند زود برای نوشیدنی بیرون بروند. مشروبات الکلی جریان یافت ، درگیری میله ای درگرفت و یکی از اعضای گروه در خیابان با دو گلوله از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. تیرانداز یکی از دوستان خودش بود ، فردی با سابقه پلیس در قاچاق ماری جوانا.

فقط در ماه گذشته سه مورد دیگر مربوط به سلاح گرم در استان مالاگا رخ داده است. یک افسر پلیس ملی با سالها تجربه در این زمینه می گوید: "این وحشی می شود: اسلحه در اطراف وجود دارد و افراد بسیار بدی هستند."

هر دو قربانی زنده مانده اند ، اما همیشه اینطور نیست. ماربلا ، استپونا و سایر شهرداری های مجاور به زیستگاهی مناسب برای باند های متعدد مواد مخدر تبدیل شده اند. این قاچاقچیان از ناشناس بودن پراکندگی املاک مسکونی در منطقه بهره مند می شوند و درگیری و درگیری خود را در خیابان ها و اسلحه در دست حل می کنند. از سال 2018 ، مقامات حدود 20 مرگ ناشی از حل و فصل امتیازات را در این گوشه از مالاگا ، که 60 کیلومتر خط ساحلی دارد ، محاسبه کرده اند.

پاییز 2019 به خصوص خونین بود ، اگرچه دو مرگ اخیر در ماه ژوئن و آگوست سال جاری رخ داد ، هر دو در ماربلا. سوابق روزنامه ها حوادث مربوط به بمب های منفجره ، آدم ربایی و اعدامهای بی محتوا را نشان می دهد. همچنین مواردی از شلیک مسلسل و ترور با استفاده از سلاح های درجه نظامی مانند اسلحه های کلاشینکف وجود دارد.

خشونت محلی را باید به همه این موارد اضافه کرد. به عنوان مثال در 6 اکتبر ، یک مرد در حین سرقت مسلحانه از پشت گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به طور معجزه آسایی زنده ماند.

کارشناسان پلیس همیشه پاسخ یکسانی به این سوال می دهند که در Costa del Sol چه می گذرد. اگر یک فرد معمولی توسط هوای آفتابی ، کیفیت زندگی و ارتباط خوب با شهرهای دیگر جذب شود ، قاچاقچیان مواد مخدر نیز قادر به خرج کردن انبوهی از پول خود برای حفظ یک سبک زندگی مجلل هستند که احتمال جلب توجه در آنجا کمتر است. .

اما چند عنصر باعث تغییراتی در چند وقت اخیر شده است. اصلی ترین آنها ورود بازیگران جدید است. تعداد فزاینده ای از سازمان ها مالاگا را مکانی مناسب برای انجام مشاغل سودآور خود می دانند که مبتنی بر دو رکن است: قاچاق حشیش ، که با نزدیکی مالاگا به مراکش و یک خط ساحلی طولانی برای حمل و نقل کالا تسهیل می شود. و ماری جوانا ، که با آب و هوای مناسب و چشم انداز کوهستانی کمک می کند تا مزارع را پنهان کند.

در هر دو مورد ، خدمات تخصصی فراوانی برای استخدام در دسترس است: گروه هایی وجود دارند که تخصص آنها قاچاق مواد مخدر به ساحل است. برخی دیگر در سرقت اتومبیل مهارت دارند و برخی دیگر در سوخت رسانی به قایق های تندرو که برای حمل کالا استفاده می شود مهارت دارند. همچنین فضای ذخیره سازی اختصاصی برای نگهداری مواد مخدر و تعداد زیادی از متجاوزانی که می توانند با پرداخت هزینه از شر مشکلات خلاص شوند ، اختصاص یافته است.

یک افسر پلیس خاطرنشان می کند: "این افراد همه چیز را با اسلحه حل می کنند."

وزارت کشور اسپانیا تخمین می زند که بیش از 100 گروه تبهکار از بسیاری از کشورها در کاستا دل سول فعالیت می کنند. و تعداد آنها رو به رشد است: نیمی از تعداد آنها در سال 2013 بود. با این وجود ، به دلیل افزایش اقدامات پلیس ، حجم تجارت همگام نبوده و منجر به موارد بیشتری از سرقت مواد مخدر در میان باندها شده است. این به نوبه خود اعضای باند را به سمت حمل سلاح سوق می دهد و منجر به قتل های بیشتری می شود.

این یک بشکه پودر است. امیدواریم منفجر نشود

منبع پلیس ناشناس

در اوایل سال 2019 ، پلیس ملی واحدی را ایجاد کرد که منحصراً برای تسویه حساب در بین باندها اختصاص داشت. این گروه ویژه پلیس بخشی از واحد بزرگتر مواد مخدر و جرایم سازمان یافته (UDYCO) است.

در همین حال ، مردم محلی ادامه می دهند ، که اکنون به شرایط عادت کرده اند. یافتن کسی که بگوید با وجود تلفات ، می ترسد یا منطقه ایمن نیست ، دشوار است. و مقامات محلی در استپونا و ماربلا هرگز خسته نمی شوند که بگویند هر دو شهر ایمن هستند ، اگرچه آنها می خواهند منابع بیشتری برای مبارزه با خشونت باند ببینند.

هفته گذشته ، خوزه ماریا گارسیا اوربانو ، شهردار استپونا از نمایندگان دولت مرکزی خواست "این بخش از استان را با ابزار امنیتی بیشتر تقویت کنند." همین کار را آنجلس موئوز ، شهردار ماربلا ، در پاییز گذشته انجام داد ، زمانی که موج کشتار در اوج بود. موزوز حتی پیشنهاد ایجاد یک طرح پلیس مشابه برنامه ای را که در سال 2018 در منطقه کامپو دی جبل الطارق کادیز آغاز شد ، یکی دیگر از نقاط داوطلب جنایات سازمان یافته است. در حقیقت ، تصور می شود که حضور بیشتر پلیس در استان کادیز ، برخی از فعالیت های مواد مخدر را به مالاگا سوق داده است.

"این مانند شناورهای ارتباطی کار می کند: اگر پلیس بیشتری در آنجا باشد ، [the gangs] یک افسر مستقر در فوئنگیرولا توضیح می دهد. در تابستان امسال ، محموله های متعدد مواد مخدر در نیمه روز انجام شده است و تقریباً هر روز عملیات پلیس علیه قاچاق مواد مخدر در حال انجام است.

در اواخر سال 2004 ، یک کودک هفت ساله و یک مرد 36 ساله در داخل یک آرایشگاه ماربلا به ضرب گلوله کشته شدند. این سه تیرانداز قصد داشتند یکی از اعضای باند رقیب را بکشند ، اما آنها را از دست داد. پلیس 50 گلوله را روی زمین پیدا کرد. این آخرین قسمت قربانیان وثیقه ناشی از تسویه حساب بود. پلیس تأکید می کند که ضاربان معمولاً در مورد شغل خود بسیار حرفه ای هستند: یکی از افسران باسابقه می گوید: "آنها می آیند ، تیراندازی می کنند ، قربانی خود را می گیرند و ناپدید می شوند."

پلیس اصرار دارد اما هنوز خطری برای عموم مردم وجود دارد. در هفته های اخیر ، سه نفر که هیچ ارتباطی با گروه های جنایتکار نداشتند ، در اثر خشونت گروهی دچار جراحات جزئی شدند. و حدود 15 افسر پلیس زخمی شدند. "این یک بشکه پودر است. امیدواریم منفجر نشود ، "افسر دیگری می گوید.

نسخه انگلیسی توسط سوزانا اوررا.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن