بحران ویروس کرونا در اسپانیا: نخست وزیر اسپانیا با برنامه هایی برای حفظ وضعیت زنگ خطر تا مه | جامعه

[ad_1] کابینه اسپانیا صبح روز یکشنبه وضعیت ملی جدید هشدار را برای این کشور تصویب کرد که هدف آن دادن به دولت ه

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

کابینه اسپانیا صبح روز یکشنبه وضعیت ملی جدید هشدار را برای این کشور تصویب کرد که هدف آن دادن به دولت های منطقه ای اسپانیا چارچوب قانونی لازم برای محدود کردن تحرک - به ویژه معاشرت شبانه - در تلاش برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا است.

داستان مرتبط

دولت از ساعت 11 شب تا 6 صبح منع رفت و آمد اجباری را برای کل کشور در نظر گرفته است که نخست وزیران منطقه یک ساعت برای پیشبرد یا عقب بردن زمان های ممنوعیت رفت و آمد حاشیه دارند. با این وجود آنها قادر نخواهند بود اندازه گیری را به کلی از بین ببرند.

مناطق همچنین امکان ورود و خروج از مناطق خود را محدود می کنند مگر اینکه این به دلایل اساسی مانند رفتن به محل کار یا مراجعه به پزشک باشد. در صورت داشتن یک منطقه همسایه که به ویژه توسط ویروس آسیب دیده است ، این امکان را به مناطق می دهد تا مرزهای خود را ببندند. این ایده ای است که در گذشته توسط مناطق مرزی مادرید مطرح شده بود ، اما اجرای آن تاکنون غیرممکن بود.

این مصوبه بسته شدن مرزهای اسپانیا را نخواهد دید ، همانطور که در اولین موج همه گیری اتفاق افتاد. استثناهایی نیز وجود دارد ، جزایر قناری - منطقه اسپانیا که در حال حاضر بهترین داده های ویروس کرونا را دارد - در تلاش برای کمک به بخش گردشگری ، از قانون منع رفت و آمد شبانه معاف شده است. این متن همچنین جلسات اجتماعی بین شهروندان را به شش نفر برای کل کشور محدود می کند.

نخست وزیر روز یکشنبه برای توجیه تصمیم گفت: "اکنون کل اروپا در حال انجام اقدامات برای محدود کردن تحرک است." "وضعیتی که در آن قرار داریم بسیار شدید است."

این دومین بار در طول هفت ماه است که دولت ائتلاف - به رهبری حزب سوسیالیست (PSOE) با شریک عضو یونیداس پودموس - از اقدام اضطراری استفاده می کند ، پایین ترین سه مورد قانون اساسی اسپانیا است.

بر خلاف ماه مارس ، هنگامی که از وضعیت هشدار برای سوs استفاده اسپانیایی ها از یکی از سخت ترین قفل های انسداد ویروس کرونا استفاده می شود ، این بار به شدت جدی تر ، به ویژه برای ایجاد منع رفت و آمد ، استفاده می شود. تقریباً همه مناطق می خواهند از چنین اقدامی استفاده کنند تا موج دوم همه گیری را در اسپانیا در اسرع وقت کاهش دهند و با ارقامی که بیشتر تحت کنترل هستند به فصل کریسمس برسند.

تفاوت دیگر در حال حاضر با مارس این است که دولت از همان ابتدا مدت زمان خود را روشن می کند و می خواهد این مصوبه - که در ابتدا برای 15 روز تعیین می شود - تا 9 مه 2021 پابرجا بماند.

اولین وضعیت هشدار باید هر دو هفته یکبار توسط مجلس عوام اسپانیا ، کنگره نمایندگان تمدید می شد ، چیزی که به یک سردرد سیاسی برای نخست وزیر پدرو سانچز از PSOE تبدیل شد ، زیرا ائتلاف فاقد اکثریت کارگر است و بنابراین او برای طولانی شدن این اقدام به حمایت احزاب مخالف احتیاج داشت. وضعیت هشدار در ژوئن به پایان رسید وقتی مشخص شد که دولت دیگر رای لازم برای تمدید دو هفته دیگر را ندارد و اختیارات کامل برای کنترل اپیدمی به دولت های منطقه برگردانده شد.

در حال حاضر ، دولت فقط می تواند وضعیت هشدار را برای مدت 15 روز تصویب کند ، اما در متن فرمان در حال آماده سازی ذکر ویژه ای درباره لزوم طولانی شدن این مدت در کنگره برای مدت زمان طولانی وجود دارد. به عنوان مثال ، منطقه والنسیا قبلاً در مورد برقراری قانون منع رفت و آمد تا 9 دسامبر صحبت کرده است. به این ترتیب دولت می تواند هر دو هفته یکبار در کنگره به دنبال پشتیبانی نباشد و داشتن رای کافی پارلمان برای تأمین این تدبیر را حساب می کند. بنابراین اسپانیا با ایتالیا و فرانسه همسو خواهد بود ، دو کشوری که هیچ کس در استفاده از ابزار قضایی اعتراض نکرده است. ایتالیا از زمان ابتلا به بیماری همه گیر وضعیت اضطراری برقرار کرده و دو بار بدون مشکل تمدید شده است.

دولت همچنین در تلاش است تا وضعیت زنگ خطر را برای کنترل اوضاع نخست وزیرهای منطقه اعطا کند ، به آنها اجازه می دهد تا تصمیمات خود را بگیرند و با توجه به اصل تصویب شده در ماه ژوئن که آنها باید مسئول کنترل همه گیری باشند ، احترام می گذارند. مخالفت شدیدی از سوی برخی مناطق - به ویژه مادرید ، که توسط حزب محافظه کار مردمی (PP) و راست میانه ای Ciudadanos (شهروندان) کنترل می شود - در برخورد با دولت برای بحران ویروس کرونا ، با اختلافات طولانی مدت در مورد چگونگی در حالی که از اقتصاد محافظت می کنید ، همه گیری را چک کنید.

در همین حال ، در کنگره ، دولت نباید در تأمین آرای مورد نیاز خود مشکلی داشته باشد. Ciudadanos قبلاً از حمایت خود تعهد کرده است ، در حالی که حزب ناسیونالیست باسک (PNV) نیز آرای خود را قرض خواهد داد ، زیرا اولین منطقه ای است که دولت را به اجرای وضعیت هشدار فراخوانده است. کاتالونیا نیز آن را درخواست کرده است ، به این معنی که چپ جمهوری خواه کاتالونیا (ERC) و "با هم برای کاتالونیا" (JxCAT) نیز از ائتلاف پشتیبانی خواهند کرد.

با این حال ، دولت اصرار دارد که تلاش کند حمایت PP را که در 5 منطقه از 17 منطقه اسپانیا حاکم است ، بدست آورد. PP در ماه ژوئن به مخالفت با تمدید وضعیت هشدار رأی داد و با احتیاط خواستار اجرای مجدد آن شد و در عوض اظهار داشت که دولت باید قوانین موجود را اصلاح کند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات ویروس کرونا برای دولت های منطقه از حمایت قانونی برخوردار است. دادگاه های عالی منطقه ای در سراسر کشور برخی از این محدودیت ها را رد کرده اند ، بر این اساس که فقط دولت مرکزی می تواند حقوق اساسی مانند آزادی حرکت را محدود کند.

دولت قصد ندارد به عقب نشینی کامل در ماه مارس و خاموش شدن تقریباً کامل اقتصادی که این امر درگیر بود برگردد. اما ، مانند اکثریت قریب به اتفاق مناطق ، معتقد است که منع رفت و آمد شبانه میزان عفونت را کاهش می دهد. بیش از 30٪ از انتقال ها در جلسات اجتماعی در خانه ها انجام می شود. همه دولت های منطقه می بینند که تعطیلی زودهنگام بارها کافی نیست ، زیرا بسیاری از مردم - به ویژه جوانان - به معاشرت در اواخر شب در خانه های خصوصی متوسل می شوند.

پدرو سانچز همچنین روز یکشنبه خواستار "حمایت قاطع پارلمانی" برای این اقدام شد ، بنابراین فشار را برای حمایت از آن به PP افزایش داد. سانچز همچنین اعلام کرد که با رهبر PP ، پابلو کاسادو ، برای برقراری ارتباط اقدامات و درخواست حمایت از وی در تماس بوده است.

سانچز توضیح داد ، هدف این است که در یک دوره دو هفته ای تعداد ویروس های کرونا ویروس را به 25 در 100000 نفر کاهش دهد. وی افزود: اسپانیا در حال حاضر بیش از 400 است. "ما یک راه طولانی در پیش داریم ، ما مجبور خواهیم بود یک تمرین عظیم مقاومت را به کار بگیریم" ، وی افزود ، در حالی که شش ماه برای وضعیت هشدار در صورت ویروس کرونا غیرقابل حرکت نخواهد بود داده ها بهبود می یابند

نسخه انگلیسی توسط سیمون هانتر.

اراتا

در نسخه اولیه این داستان نادرست عنوان شده بود كه دولت حركت در مناطق را محدود می كند ، در حالی كه در حقیقت این فرمان اختیار محدود كردن ورود و خروج به سرزمین های خود را به دولت های منطقه می دهد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن