بحران ویروس کرونا در اسپانیا: موارد ویروس کرونا و پذیرش در بیمارستان تقریباً در کل اسپانیا در حال افزایش است | جامعه

[ad_1] در پایان ماه ژوئن ، اسپانیا 14 روز به تعداد تجمع یافته ویروس کرونا مبتلا شد که کمتر از 10 نفر در هر 10

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

در پایان ماه ژوئن ، اسپانیا 14 روز به تعداد تجمع یافته ویروس کرونا مبتلا شد که کمتر از 10 نفر در هر 100000 نفر بود. قفل شدن کار کرده بود ، ویروس به طور گسترده ای در گردش نبود و صحبت از برخی شیوع در مهمانی ها ، اجتماعات خانوادگی ، اقامتگاه های سالخورده و کارخانه های فرآوری مواد غذایی بود. یک ماه بعد شیوع فعال 120 نفر بود و عفونت در 5 برابر شد. در 13 آگوست از آستانه 100 مورد در هر 100000 نفر عبور شد.

اکنون اسپانیا دارای یک تجمع 362 است. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا (ECDC) نقشه های خود را با رنگ قرمز - حداکثر سطح هشدار - از 150 به بالا نقاشی می کند. اقدامات بسیار محدود کننده ای که مناطق کشور اعمال کرده اند ، عفونت ها هستند. مادرید از زمان اقدام به وضوح موارد اعلام شده خود را کاهش داده است ، اما در بقیه مناطق اسپانیا روند رو به افزایش است.

در حال حاضر بیش از 12٪ از کل تخت های بیمارستانی توسط بیماران Covid-19 گرفته می شود

بستری شدن در بیمارستان نیز در سراسر کشور در حال افزایش است. روز گذشته 14،539 مورد پذیرش توسط وزارت بهداشت گزارش شده است ، 10 هزار نفر بیشتر از 20 آگوست که این مجموعه داده آغاز شده است. در حال حاضر بیش از 12٪ از کل تخت های بیمارستانی توسط بیماران Covid-19 گرفته می شود. در بخشهای مراقبت ویژه کشور (ICU) ، شغل 22.5٪ است ، چیزی که منجر به تعلیق روشهای جراحی برنامه ریزی شده می شود. همه گیری در روز باعث 140 کشته در روز می شود. طی پنج هفته گذشته ، بیش از 100 فرد مبتلا به Covid-19 روزانه در حال مرگ هستند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت ، ناوارا ، لا ریوخا ، آراگون و کاستیا و لئون مناطقی هستند که با بدترین وضعیت اپیدمیولوژیک روبرو هستند. همه آنها در حال حاضر بیش از 500 مورد در هر 100000 نفر در 14 روز گذشته است ، با Navarre آستانه دو برابر با 1063 مورد. این مناطق همه اقدامات شدیدی مانند محدودیت های محیطی را انجام داده اند ، به این معنی که به غیر از دلایلی مانند کار ، کسی نمی تواند وارد و خارج شود. در مورد ناوارا و لا ریوخا ، این تعطیلی در کل منطقه اعمال شده است. در آراگون ، سه مرکز استانی محدود شده اند: ساراگوسا ، هوئسکا و تروئل. کاستیلا و لئون در چهار پایتخت از 9 پایتخت خود محدودیت اعمال کرده است: سالامانکا ، بورگوس ، لئون و پالنسیا. مناطق وسیعی مانند Ponferrada ، Miranda de Ebro و Aranda de Duero نیز محدود هستند.

وضعیت نامناسب در این مناطق همچنین در میزان مثبت بودن منعکس می شود - یعنی درصدی از آزمایشات ویروس کرونا که مثبت می شوند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که این میزان باید زیر 5٪ باشد تا همه گیری تحت کنترل در نظر گرفته شود. در آراگون این رقم در حال حاضر 20٪ ، در Castilla y León 18٪ ، ناوارا 15٪ و La Rioja 8٪ است.

اشغال بیمارستان ها ، به ویژه ICU ها ، در این چهار سرزمین بسیار زیاد است. فقط ناوارا (32٪) زیر 35٪ شغل است. Castilla y León بیش از 35٪ است ، در حالی که La Rioja و Aragón به ترتیب در 37٪ و 43٪ قرار دارند. کاستیا و لئون در حال اجرای مقررات منع رفت و آمد است که از امروز به بعد حرکت در منطقه را محدود می کند و باید توسط دادگاه ها تصویب شود. ناوارا از دولت مرکزی می خواهد تا وضعیت هشداردهنده را وضع کند تا بتواند در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد ایجاد کند. لاریوخا همچنین اظهار داشته است که تا زمان توافق در مناطق مختلف ، مانند آراگون ، چنین اقداماتی را اعمال نخواهد کرد.

کشور باسک تاکنون رکورددار عفونت در طی شیوع همه گیر بوده است ، که در روز جمعه 1207 مورد جدید گزارش شده است و میزان مثبت آن 8.5٪ است ، که از اواخر ماه آگوست مشاهده نشده است. همچنین میزان انباشت طی دو هفته گذشته به 452.5 در هر 100000 نفر رسیده است ، بالاتر از 418.3 روز قبل (طبق داده های دولت باسک ، که با گزارش های وزارت بهداشت متفاوت است). در Gipuzkoa ، که بیشترین منطقه را تحت تأثیر قرار داده است ، اکنون 626 مورد است ، در حالی که در روز پنجشنبه 577 بود.

از چند هفته پیش اوضاع در مادرید رو به بهبود است ، اما همچنان وضعیت بدی دارد. با 422 مورد در هر 100000 نفر ، در اسپانیا بالاتر از حد متوسط ​​است و با 12٪ از میانگین مثبت نیز فراتر می رود. این شاخص اخیر از 20 درصدی که در ماه سپتامبر ثبت کرده است ، بهبود یافته است. نگران کننده خاص میزان شغل ICU است که تقریباً 40٪ است. فقط آراگون با 43٪ و شهرهای سئوتا و ملیلا در شمال آفریقا وضعیت بدتری دارند. به عنوان مثال ، ملیلا 67٪ از تخت های ICU خود را در بیماران ویروسی کرونا اشغال کرده است.

طبق معیارهای وزارت بهداشت ، کاتالونیا و کاستیا-لا منچا در معرض خطر "شدید" قرار دارند. میزان مثبت بودن بالا است ، در کاتالونیا 12 درصد و در کاستیا-لا منچا 15 درصد و در کاتالونیا با توجه به 31 درصد بودن ، شغل ICU نگران کننده است.

میزان بروز در مورسیا بالاتر از متوسط ​​اسپانیا است در حالی که میزان مثبت بودن آن کمتر است و طبق معیارهای وزارتخانه خطر متوسط ​​محسوب می شود. روز چهارشنبه محدودیت ها در 12 شهرداری و تعدادی از محله های مورسیا و کارتاگنا به مدت هفت روز اعمال شد.

اندلس منع رفت و آمد در گرانادا را اعلام کرد که باید توسط دادگاه ها تصویب شود

طی 10 روز گذشته ، آستوریاس ، Extremadura و اندلس نیز بدتر شده اند. آستوریاس روز جمعه درخواست وضعیت هشدار داد تا بتواند منع رفت و آمد را اجرا کند و همچنین از محاصره محیطی شهرهای اصلی خود ، اوییدو ، گیخون و آویلس خبر داد. براساس گزارش روز جمعه وزارت ، میزان انباشت بیش از 300 مورد در هر 100000 نفر در 14 روز گذشته است. با توجه به اینکه یک هفته پیش میزان آن 207 بوده است ، عفونت ها به سرعت در حال رشد هستند. شغل ICU از 13.5٪ در هفته گذشته به 16٪ در روز گذشته رسیده است.

اندلس منع رفت و آمد در گرانادا را اعلام کرد که باید توسط دادگاه ها تصویب شود و در استان های دیگر نیز همین اقدام را در نظر دارد. با 327 مورد در هر 100000 نفر ، این منطقه زیر متوسط ​​اسپانیا است ، اما میزان مثبت آن 16.5٪ است. بیش از یک هفته پیش ، با 1794 بیمار ، 513 نفر شغل بیمارستان در حال رشد است ، که نشان دهنده گسترش سریع ویروس است. در این منطقه ، 40،000 نفر از ساکنان اوشیا ، در سویل ، از 15 اکتبر در حصر هستند.

Extremadura همچنین از نظر شیوع کمی پایین تر از میانگین اسپانیا است ، اما مثبت بودن آن زیاد است (12٪). از پنجشنبه شب ، با کاهش ظرفیت در مmentsسسات و عبادتگاه ها ، محدودیت هایی در تعدادی از شهرداری ها از جمله مریدا و پلاسنسیا اعمال شده است.

انگلیس و آلمان در این هفته تصمیم گرفتند جزایر قناری را از لیست مقاصد پرخطر مسافران خارج کنند. مجمع الجزایر کمترین میزان تجمع را در اسپانیا دارد: 81 مورد در هر 100000 نفر. این تنها منطقه ای است که زیر 100 است. همچنین طبق توصیه WHO تنها منطقه ای با نرخ مثبت زیر 5٪ است و فشار بر بیمارستان های آن کمترین است که فقط توسط گالیسیا به مراتب افتاده است. در ماه سپتامبر محدودیت هایی در برخی از جزایر آن اعمال شد. اکنون فقط تنریف محدودیت هایی دارد ، از جمله بسته شدن بارها و رستوران ها در نیمه شب.

در منطقه والنسیا میزان انباشت 153 وجود دارد اما میزان مثبت آن ، 13٪ ، اکنون به عنوان یک خطر بالا در نظر گرفته شده است.

جزایر بالئاریک نیز طبق معیارهای وزارت وضعیت "خطر متوسط" دارند. بروز تجمعی در 151 است اما در حال رشد است ، در حالی که مثبت بودن 6٪ است و 14٪ از تخت های ICU توسط بیماران Covid اشغال می شود. مجمع الجزایر محدودیت های جدیدی را ایجاد کرده است ، از امروز مصرف در پیشخوان های بار و حداکثر شش نفر در میزهای رستوران ممنوع است.

منطقه والنسیا ، با یک وضعیت خطرناک متوسط ​​، دارای میزان انباشت 153 است اما میزان مثبت آن ، 13٪ ، طبق معیارهای وزارتخانه اکنون یک خطر بالا در نظر گرفته شده است. با این وجود وضعیت در بیمارستان ها بهتر است - درصد تخت های ICU که توسط بیماران Covid اشغال شده است 13٪ است.

گالیسیا در مقایسه با میانگین ، اما در صورت کنترل انتقال با 191 مورد در هر 100000 نفر در 14 روز گذشته ، شیوع کمی دارد. فقط 5٪ از تخت های بیمارستانی توسط بیماران Covid اشغال می شود ، 7٪ در مورد ICU های آن. هر دوی این نقاط داده اندکی بهبود یافته اند.

کانتبریا ، با شیوع 225 ، در روزهای اخیر ، پس از سقوط در پایان ماه سپتامبر ، در موارد قابل توجهی افزایش یافته است.

نسخه انگلیسی توسط سیمون هانتر.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن