بحران ویروس کرونا در اسپانیا: دولت اسپانیا در حال برنامه ریزی برای وضعیت جدیدی از هشدار است که هفته های طولانی ادامه خواهد یافت | جامعه

[ad_1] هفت ماه پس از اجرای اولین وضعیت هشدار در تلاش برای مهار اپیدمی کرونا ویروس ، کابینه اسپانیا امروز جلسه

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

هفت ماه پس از اجرای اولین وضعیت هشدار در تلاش برای مهار اپیدمی کرونا ویروس ، کابینه اسپانیا امروز جلسه می گذارد تا وضعیت اضطراری را یک بار دیگر تصویب کند ، برای چهارمین بار از زمان بازگشت اسپانیا به دموکراسی در پایان دهه 1970 . وزرا ساعت 10 صبح جلسه خواهند داشت ، پس از آنكه اكثريت دولت هاي منطقه اي اين كشور رسماً اين اقدام را درخواست كردند يا حمايت خود را از آن اعلام كردند. پس از آنکه دادگاه های منطقه ای در بسیاری از مناطق اقدامات ویروس کرونا را که سعی در اجرای آن داشتند رد کردند ، به آنها چارچوب قانونی لازم برای محدود کردن حقوق اساسی مانند آزادی حرکت را می دهد.

آخرین خبرها

این بار ، دولت به دنبال یک وضعیت هشداردهنده است که چند هفته طول بکشد تا تلاش کند موج دوم ویروس کرونا را در اسپانیا متوقف کند. به عنوان مثال ، منطقه والنسیا پیشنهاد کرده است که تا 9 دسامبر مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شود.

این مصوبه که روز یکشنبه تصویب می شود ، طبق قانون اساسی اسپانیا فقط می تواند وضعیت اضطراری را برای مدت 15 روز برقرار کند. اما متن مشخص خواهد کرد که دولت قصد دارد وضعیت را برای مدت بیشتری تمدید کند ، به احتمال زیاد بیش از تمدیدهای معمول 15 روزه که در جریان موج اول ویروس توسط کنگره نمایندگان رای گیری شد ، منابع از مجریه به EL PAÍS گفت. نخست وزیر پدرو سانچز از حزب سوسیالیست (PSOE) امیدوار است که بتواند روی حمایت کافی از این تمدید حساب کند و آن را فقط یک بار به رای بگذارد و بدین ترتیب از روند پر پیچ و خم پارلمانی که اوایل امسال با آن روبرو شد ، جلوگیری کند.

سانچز در راس دولت ائتلاف با شریک جوان یونیداس پودموس است. این ائتلاف فاقد اکثریت فعال در کنگره است ، به این معنی که برای تصویب قانون حمایت از سایر گروه ها لازم است. در ابتدای همه گیری ، دولت روی حمایت احزاب مخالف حساب باز کرد اما با تعمیق بحران این روند کمرنگ شد و تا ژوئن سانچز دیگر آرا he لازم را برای تمدید وضعیت هشدار بیشتر و اختیارات کامل برای کنترل بیماری همه گیر نداشت. به مناطق بازگشت.

پنج منطقه تحت کنترل حزب اصلی محبوب (PP) - از جمله مادرید - تاکنون حمایت صریح خود را از وضعیت هشدار اعلام نکرده اند. دو دولت به رهبری PSOE - آراگون و جزایر قناری - آن را درخواست نکرده اند اما از آن پشتیبانی می کنند. 10 نفر باقیمانده - کشور باسک ، آستوریاس ، اکسترمادورا ، لا ریوخا ، کاتالونیا ، ناوارا ، کانتبریا ، والنسیا ، کاستیا-لا منچا و جزایر بالئاریک - از جمعه تا شنبه کتباً درخواست وضعیت اضطراری کردند. احزاب ملی گرا و Ciudadanos ، در مورد شهر ملیلا در آفریقای شمالی ، نیز از این درخواست حمایت کرده اند. این بدان معناست که دولت ائتلاف باید آرا sufficient کافی در کنگره برای افزایش وضعیت هشدار داشته باشد ، اما برای اقدامات نیز به دنبال حمایت PP است.

در جلسه امروز هیئت وزیران نیز باید دقیقاً مشخص شود که چه اقداماتی باید انجام شود. حالت هشدار - پایین ترین حالت از سه وضعیت اضطراری در دسترس دولت - ابزاری است که اجازه می دهد تدابیری اتخاذ شود ، اما به خودی خود اقدامات خاصی را شامل نمی شود. همانطور که در ماه مارس اتفاق افتاد ، شهروندان در خانه هایشان قفل نخواهند شد. در واقع این همان چیزی است که دولت مرکزی و ادارات منطقه می خواهند به هر قیمتی از آن اجتناب کنند. وزیر بهداشت سالوادور ایلا روزها اصرار داشت که این بهترین مکانیسم برای اجرای اقدامی است که اکثر مناطق درخواست می کنند: منع رفت و آمد برای جلوگیری از سرایت در طول زندگی اجتماعی شبانه ، یکی از منابع عفونت بیشترین نگرانی را ایجاد می کند

پس از اعلام وضعیت هشدار ، کابینه می تواند تمام اختیارات خود را به مناطق واگذار کند ، اما همچنین می تواند به سندی متوسل شود که روز پنجشنبه توسط دولت های منطقه توافق شده است تا اقدامات لازم را برای مناطقی که در معرض خطر قرار دارند اعمال کند. . تاکنون ارزیابی رسمی از این مناطق وجود ندارد ، اما طبق معیارهای توافق شده ، آراگون ، کاستیا-لا منچا ، کاستیا و لئون ، مادرید ، کاتالونیا ، ناوارا و لا ریوخا و همچنین شهرهای سئوتا و ملیلا ، همه از شاخصهای توافق شده برای اقدام فراتر رفته اند.

نسخه انگلیسی توسط سیمون هانتر.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن