بحران ویروس کرونا در اسپانیا: اسپانیا به سمت وضعیت هشدار دیگری حرکت می کند | جامعه

[ad_1] همزمان با افزایش عفونت ویروس کرونا در کل اسپانیا ، ابزارهای قانونی در اختیار دولت های منطقه ای این کشو

توسط AKHBAREBARTAAAR در 5 آبان 1399
[ad_1]

همزمان با افزایش عفونت ویروس کرونا در کل اسپانیا ، ابزارهای قانونی در اختیار دولت های منطقه ای این کشور برای جلوگیری از شیوع هر چه کوتاه تر می شوند. یک وضعیت هشدار - یک وضعیت اضطراری که فقط توسط دولت مرکزی اعلام می شود و می تواند حق اساسی آزادی حرکت را محدود کند ، از دیگر موارد - به نظر می رسد ابزاری که نخست وزیر پدرو سانچز و همچنین مناطق آن بسیار مهم است با توجه به. روز جمعه ، هشت نفر از آنها درخواست خود را برای اعلام وضعیت اضطراری به دولت منتقل كردند و دولت احتمالاً روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت تصویب می كند.

آستوریاس ، کشور باسک ، لاریوخا ، کاتالونیا ، ناوارا ، کانتابریا ، اکسترمادورا ، کاستیا-لا منچا و شهر ملیلا که در آفریقای شمالی واقع شده است ، همگی از دولت خواسته اند تا دولت هشدار جدیدی را برای اعمال اقدامات فوق العاده اجرا کند.

مناطق کاستیا و لئون ، مورسیا ، اندلس و والنسیا تاکنون منع رفت و آمد شبانه را اعلام کرده اند اما قبل از اجرای آنها باید توسط دادگاهها مجاز شوند. مادرید روز جمعه اعلام کرد که کاری مشابه انجام می دهد ، فعالیت های تجاری و جلسات اجتماعی را از نیمه شب تا 6 صبح محدود می کند ، اما حرکت را محدود نمی کند.

در این میان ، دولت - ائتلافی از حزب سوسیالیست و شریک اصلی آن یونیداس پودموس ، و فاقد اکثریت فعال در کنگره - به دنبال حمایت از سایر احزاب و مناطق خود است تا اطمینان حاصل کند که از پشتوانه لازم برای اجرای اقدامات اضطراری برخوردار است . وضعیت هشدار اعلام شده در ماه مارس و مشاهده اسپانیایی هایی که در تلاش برای مبارزه با ویروس در خانه های خود بودند ، در ماه ژوئن توسط دولت لغو شد ، زیرا مشخص شد که دولت مرکزی دیگر رای سایر احزاب در کنگره را ندارد اندازه گیری را بیشتر کنید.

نخست وزیر باسک ، Íñigo Urkullu ، روز جمعه اظهار داشت که او خواستار وضعیت هشدار برای کل کشور است و مدیریت وضعیت باید به دست روسای منطقه ای مانند او سپرده شود. Urkullu به سختی 24 ساعت پس از آنكه دیوان عالی منطقه ای نتوانست اقدامات محدود كننده تری را كه دولت وی برای مقابله با ویروس كرونا اعمال كرده بود ، مانند ممنوعیت جلسات در یك محیط خصوصی یا عمومی با بیش از شش نفر ، تصویب كند. این دقیقاً مشکلی است که مناطق هنگام تلاش برای ایجاد چنین محدودیتهایی با آن روبرو می شوند: آنها در اختیار دادگاهها قرار می گیرند ، بعضی از آنها عبور می کنند و برخی دیگر آنها را رد می کنند. هیچ سابقه ای در رابطه با آنچه که در رابطه با قانون منع رفت و آمد انجام می دهند وجود ندارد.

نخست وزیر Extremadura ، گیلرمو فرناندز وارا ، جمعه در مورد درخواست خود برای وضعیت هشدار گفت: "این برای محدود کردن نیست ، این برای محدود کردن تحرک است." اگر دولت وضعیت اضطراری را اعلام کند ، این بدان معنا نیست که اسپانیایی ها همانند بهار در خانه های خود محبوس می شوند. در واقع ، این همان چیزی است که مقامات سعی می کنند با اقدامات میانی به هر قیمتی از آن جلوگیری کنند. این به گفته نخست وزیر پدرو سانچز بود که روز جمعه یک سخنرانی تلویزیونی انجام داد شبیه به سخنرانی هایی که به صورت هفتگی در طول موج اول ویروس کرونا انجام می داد. سانچز گفت که آماده انجام اقدامات سختی است زیرا به گفته وی "وضعیت جدی است" و "ماههای بسیار سختی در پیش است".

منابع دولتی تأیید کرده اند که مقامات اجرایی در حال بررسی وضعیت هشدار هستند و از آن در درجات مختلف اسپانیا استفاده می شود ، اما سانچز در مورد اینکه آیا چنین اقدامی به حمایت حزب اصلی مخالف اصلی (PP) بستگی دارد یا نه گفت . همه رهبران منطقه ای که تاکنون این اقدام را درخواست کرده اند یا از حزب سوسیالیست ، سیودادانوس راست میانه یا گروه های ملی گرا هستند. تاکنون هیچ یک از روسای PP این کار را انجام نداده اند.

PP یکی از گروههایی است که پشتیبانی خود را از وضعیت هشدار در ماه ژوئن پس گرفت و در چندین مورد تمایل خود را برای معرفی مجدد این اقدام ابراز کرد. در اولین وضعیت هشدار امسال ، رهبران منطقه ای از احزاب مخالف استدلال کردند که این اقدامی غیرضروری است و آنها ابزار کافی در اختیار دارند تا خودشان اوضاع را کنترل کنند. دولت تحت رهبری PP در مادرید پس از آنکه دو هفته پیش وضعیت هشدار را در منطقه به اجرا گذاشت ، پس از عدم توافق با ایزابل دیاز آیوسو ، نخست وزیر در مورد اقدامات سختگیرانه ویروس کرونا ، به شدت از دولت مرکزی انتقاد کرد.

سانچز روز جمعه از آدرس خود برای خواستار وحدت بین دولتها و شهروندان استفاده کرد تا از محدودیت های شدید حرکتی جلوگیری کند. اما او همچنین راه را برای اقدامات فوق العاده در مکانهایی که خطر به خصوص زیاد است باز کرد.

طی چند روز گذشته وزارت بهداشت برنامه ریزی کرده است که یک شبانه روزی را برای کل کشور تنظیم کند. وزیر بهداشت سالوادور ایلا خواستار "حمایت واضح" شده است تا بتواند این اقدام را انجام دهد ، که همچنین نیاز به یک وضعیت هشدار دارد. این به معنای توافق مناطق و همچنین پشتیبانی در کنگره برای تمدید آن است که دوره اولیه دو هفته ای آن منقضی شود.

Ciudadanos آرا its خود را برای تصویب این اقدام ارائه داده و از PP نیز خواسته است که حمایت خود را ارائه دهد. اگر آرا Ci سیودادانوس ، احزاب ملی گرای کاتالان در منطقه و PNV را در اختیار داشت ، دولت ائتلاف اکثریت موردنیاز را برای تحقق حمایت در مجلس عوام پارلمان به دست می آورد. اما مقامات اجرایی ترجیح می دهند قبل از ادامه کار بر حمایت از PP حساب کنند.

نسخه انگلیسی توسط سیمون هانتر.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن