با تعمیق روابط اتحادیه اروپا و تایوان، امنیت سایبری در خط مقدم و در قلب قرار دارد.

[ad_1] روابط اتحادیه اروپ

توسط AKHBAREBARTAAAR در 20 آذر 1400
[ad_1]

روابط اتحادیه اروپا و تایوان در طول سال گذشته چرخش شگفت‌انگیزی داشته است و مقامات اروپایی از همکاری دیپلماتیک با این جزیره خودگردان استقبال کردند، حتی در شرایطی که پکن تلاش‌های اجباری برای منزوی کردن تایپه را تشدید کرد. از آنجایی که اتحادیه اروپا زمینه های مشترکی با تایوان در زمینه امنیت سایبری و انعطاف پذیری پیدا می کند، کارشناسان می گویند تاکتیک های چین به طور ناخواسته این اتحادیه را به تایپه نزدیک کرده است.

روی کاغذ، به نظر می رسد که متحدان رسمی دیپلماتیک تایوان رو به افول هستند و نیکاراگوئه آخرین کشوری است که وفاداری خود را به پکن تغییر داده است. با این حال، در طول سال گذشته، این جزیره با موفقیت در میان دموکراسی‌های سراسر جهان، به ویژه در تعمیق تعامل دیپلماتیک با اروپا، حمایتی را ایجاد کرده است که نشان‌دهنده تغییر بی‌سابقه در روابط اتحادیه اروپا و تایوان است.

این گرم شدن سریع را می‌توان به پکن که به طور فزاینده‌ای ستیزه‌جو می‌شود، نسبت داد، که کمپین‌هایش برای نفوذ تهاجمی، قانون‌گذاران اروپایی را بر آن داشت تا تایوان را به‌عنوان یک شریک استراتژیک در امنیت سایبری و انعطاف‌پذیری تجدیدنظر کنند - که این امر باعث خشم چین شد.

حمله "ماکیاولیستی" چین نتیجه معکوس دارد (به نفع تایوان)

اگرچه روابط اتحادیه اروپا و چین برای مدت طولانی پیچیده بوده است، با یک سند سیاست اتحادیه اروپا در سال 2019 که چین را "هم شریک همکاری، یک رقیب اقتصادی و یک رقیب سیستمی" توصیف می کند، دیدگاه اروپایی ها در مورد چین طی دو سال گذشته همه گیری تغییر کرده است. بدترین.

سیاست‌های تهاجمی فزاینده رئیس‌جمهور شی جین پینگ در داخل و خارج باعث احتیاط و حتی خشم بیشتری در اتحادیه اروپا شده است، زیرا اتحادیه اروپا به طور فزاینده‌ای از تهدیدات چین، به ویژه در قالب کمپین‌های اطلاعات نادرست و نفوذ آگاه است.

با شتاب گرفتن همه‌گیری در ژوئن 2020، بروکسل چین را به انجام کمپین‌های اطلاعات نادرست درباره کووید-19 در اتحادیه اروپا متهم کرد - اولین باری است که کمیسیون اروپا علناً از چین به عنوان منبع اطلاعات نادرست یاد می‌کند. اواخر همان ماه، در یک نشست مجازی اتحادیه اروپا و چین، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، همچنین پیشنهاد کرد که چین پشت موجی از حملات سایبری علیه بیمارستان‌های اروپایی در طول بحران کووید-19 قرار دارد.

یک گزارش گسترده در مورد عملیات نفوذ چین در سراسر جهان توسط مؤسسه فرانسوی مطالعات استراتژیک در مدرسه نظامی، که در ماه سپتامبر منتشر شد، همچنین به بررسی عملیات اطلاعات نادرست چین در هدف قرار دادن سوئد می‌پردازد. محققان می گویند پکن این کشور اسکاندیناوی را یک اسب تروا استراتژیک می بیند که از طریق آن می تواند به نهادهای اروپایی نفوذ کرده و بی ثبات کند.

این گزارش به ابزار اعمال نفوذ چین در خارج از کشور به عنوان «ماکیاولیستی» اشاره می‌کند: تاکتیکی مشابه به‌طور فزاینده‌ای که توسط مسکو استفاده می‌شود، با راهبردی که تکرار عبارتی است که اغلب در «شاهزاده» نقل شده است: «بهتر است بترسی تا دوست داشته باشیم». .

با این حال، این تکنیک‌های ماکیاولیستی - همراه با سرکوب آزادی‌های مدنی توسط پکن در هنگ‌کنگ، نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و ارعاب نظامی معمول تایوان - اروپا را به سمت رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال پکن سوق داده است.

به نوبه خود، منطقه همچنین شروع به بازاندیشی تایوان به عنوان یک شریک استراتژیک بر اساس ارزش‌های دموکراتیک، استراتژی‌های انعطاف‌پذیری سایبری و برتری فناوری کرده است.

پارلمان اروپا در حال مدیریت تغییرات طرفدار تایوان در بروکسل است

به عنوان سیگنالی از تغییر در موضع اروپا در مورد چین و تایوان، پارلمان اروپا در ماه اکتبر گزارش بی سابقه ای را در مورد روابط و همکاری اتحادیه اروپا و تایوان با اکثریت عظیم 580 رای موافق در مقابل 26 و 26 رای مخالف تصویب کرد.

برخلاف احتیاط قبلی نهادهای اروپایی که از خشم پکن می ترسند، این قطعنامه به طرز عجیبی جسورانه بود. وی با اشاره به تایوان به عنوان "شریک کلیدی" در منطقه هند و اقیانوس آرام، خواستار مشارکت جامع و تقویت شده با این جزیره شد، با توصیه هایی مانند ارتقاء دفتر اقتصادی و تجاری اروپا در تایوان، امضای توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه با این جزیره و تعمیق همکاری در مقابله با اطلاعات نادرست، امنیت سایبری و تهدیدات سایبری.

این قطعنامه اگرچه الزام آور نیست، تلاش های فزاینده ای را برای قرار دادن تایوان در دستور کار بروکسل نشان می دهد، در حالی که در محدوده "سیاست اتحادیه اروپا برای یک چین" باقی می ماند، که بیان می کند تنها یک چین در سازمان های بین المللی نماینده دارد.

در اوایل نوامبر، پارلمان اولین هیئت رسمی خود را متشکل از هفت عضو کمیسیون ویژه مداخله خارجی و اطلاعات نادرست (INGE) به تایوان فرستاد.

این کمیته با مقامات ارشد دولتی تایوان و سازمان های جامعه مدنی ملاقات کرد تا از تجربه تایوان در مبارزه با مداخله خارجی بیاموزد. این جزیره در خط مقدم کمپین های نفوذ چین با هدف تضعیف نهادهای دموکراتیک تایوان قرار دارد.

«تجربه تایوان به دلیل منحصر به فرد بودن آن از نظر منافع چین در تایوان، زبان مشترک، تاریخ و توسعه تایوان بسیار ارزشمند است. این به رویکردی منجر شده است که می‌توانیم از آن یادداشت برداری کنیم.

او افزود: «ما می‌خواهیم با همکاری با سازمان‌های غیردولتی و کارشناسان در منطقه و به اشتراک گذاشتن آن با سایر متحدان دموکراتیک، چه در داخل و چه در خارج از منطقه، دانش تایوان را لمس کنیم.

Zsuzsa Anna Ferenczy، یک دانشجوی فوق دکتری مستقر در تایوان و مشاور سیاسی سابق پارلمان اروپا، می نویسد که "تهدیدات برای دموکراسی و اقتصاد تایوان تهدیدی برای دموکراسی و اقتصاد اروپا هستند... و درک این پیوندها برای حفظ حیاتی است. روابط دوجانبه ".

فرنسی به FRANCE 24 گفت، اتحادیه اروپا در مقاله استراتژی هند و اقیانوس آرام خود که در سپتامبر منتشر شد، خاطرنشان کرد که تنش های فزاینده در تنگه تایوان "می تواند تاثیر مستقیمی بر امنیت و رفاه اروپا داشته باشد." تایوان برای اولین بار به عنوان یک شریک شناخته شده است. برای نیمه هادی ها، در ساخت زنجیره های ارزش پایدار و متنوع و حفاظت از داده ها.

در ماه مارس، کمیسیون اروپا اعلام کرد که قصد دارد سهم خود از بازار جهانی نیمه هادی ها را تا سال 2030 به 20 درصد افزایش دهد، پس از اینکه کمبود جهانی در طول همه گیری صنعت خودروسازی آن را تحت تاثیر قرار داد. بروکسل در تلاش است تا سازنده نیمه هادی تایوانی TSMC را متقاعد کند که تراشه های پیشرفته اش همه چیز را از آیفون گرفته تا هوش مصنوعی و جت های جنگنده را تامین می کند تا کارخانه ای در اروپا راه اندازی کند.

سابین ویلند، مدیرکل بخش تجارت کمیسیون اروپا، در جریان یک تایوان مجازی گفت: با قانون چیپس اروپا، اروپا تلاش های خود را برای افزایش تولید افزایش خواهد داد، اما ما همچنین می خواهیم با افراد همفکر از جمله تایوان کار کنیم. تور - نشست سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در ماه اکتبر.

ویلاند افزود: «نه تنها به این دلیل که تایوان در تولید نیمه هادی برتری دارد، بلکه به این دلیل که فناوری در نهایت یک موضوع امنیتی است. ما می خواهیم دستور کار دیجیتال اتحادیه اروپا همراه با شرکایمان با ایده های متفق القول و در راستای ارزش های مشترک ما طراحی شود.

از چین نمی ترسم

همانطور که انتظار می رفت، سفر قانونگذاران اروپایی به تایوان در ماه گذشته خشم چین را برانگیخت، چینی که پارلمان اروپا را به "نقض جدی تعهد اتحادیه اروپا به سیاست چین" متهم کرد و تهدید کرد "واکنش بیشتر مطابق با تحولات".

رافائل گلوکسمن، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا که ریاست این هیئت را بر عهده دارد، یکی از 11 مقام اتحادیه اروپا است که در ماه مارس توسط پکن به دلیل حمایت از سوء استفاده در منطقه سین کیانگ تحریم شدند. او هنگام عزیمت به تایوان در توییتر نوشت: «نه تهدید و نه تحریم مرا نمی ترساند. من همیشه در کنار کسانی خواهم بود که برای دموکراسی و حقوق بشر مبارزه می کنند.»

پس از سفر به تایوان، پارلمان اروپا گفت که نمایندگان آن موافقت کرده اند تا احتمالات بیشتری را برای مشارکت، از جمله ایجاد یک مرکز مشترک ضد اطلاعات نادرست در تایپه بررسی کنند. گزارش پارلمان اتحادیه اروپا و تایوان همچنین از کمیسیون اروپا خواسته است که "فوراً ارزیابی تاثیر" توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه با جزیره را آغاز کند.

اما اگرچه کمیسیون در یک ارتباط مشترک در مورد استراتژی اتحادیه اروپا برای منطقه هند و اقیانوس آرام در ماه سپتامبر گفت: "به دنبال روابط عمیق تجاری و سرمایه گذاری با شرکا خواهد بود." […] مانند تایوان، «تاکنون از چنین توافقی خودداری کرده و نگران است که این اقدام به روابط اروپا و چین آسیب بیشتری وارد کند.

در واقع، همکاری بیشتر بین اتحادیه اروپا و تایوان نیز به سیاست های خارجی تعیین شده توسط کشورهای عضو آن بستگی دارد، به ویژه با روی کار آمدن دولت جدید آلمان و آماده شدن فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری آوریل 2022.

برخلاف سیاست اقتصادی مرکل در قبال چین، سبزهای آلمان که اکنون وزارت خارجه را اداره می‌کنند، وعده رویکرد «ارزش‌محور» و موضع سخت‌تر در قبال پکن را دادند. به نوبه خود، هر سه شریک ائتلافی در دولت جدید خواستار گسترش روابط با تایوان شدند.

"EP [European Parliament] فرنسی گفت که این کار به درک همکاری با تایوان به عنوان "عادی" کمک کرد و اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا مالکیت زبان پروتو تایوانی را به دست گیرد.

"تایوان با موفقیت در حال ایجاد حمایت بین المللی است و دموکراسی ها را راحت تر می کند تا در تایوان در راه حل های عملی مشارکت کنند. […] و این به دلیل چین متجاوز اتفاق می افتد. پکن در واقع بیشتر و نه کمتر به تایوان در اروپا کمک می کند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب