استفاده از خدمات وکیل خانواده چه مزایایی به همراه دارد؟

زمانی که از وکیل خانواده سخن می گوییم منظور شخصی است که در پرونده های دعاوی خانواده مثل ازدواج ،حضانت، نفقه ،م

توسط AKHBAREBARTAAAR در 10 اسفند 1400

زمانی که از وکیل خانواده سخن می گوییم منظور شخصی است که در پرونده های دعاوی خانواده مثل ازدواج ،حضانت، نفقه ،مهریه و...  ورود پیدا می کند مشکلات آن ها را حل می نماید.

انسان با تزلزل بنیان خانواده دچار مشکلات فراوانی می شود و در این میان فرزندان اولین کسانی هستند که به عنوان افراد بی گناه دچار آسیب های روحی، روانی و اجتماعی می شوند. زن و شوهر در درجه ی اول باید بکوشند تا از فرزندان خود محافظت نموده تا کمترین آسیب ها را ببینند.

در موضوع طلاق، نه زن و نه شوهر هیچ کدام برنده ی بازی نیستند و هر دو متوجه آسیب هایی که با فروپاشی خانواده به آن ها وارد می شوند هستند، پس بهتر است قبل از هر گونه لجبازی به آینده خود و فرزندانشان فکر کنند.

یک وکیل می تواند به همه ی امورات حقوقی و دعاوی کیفری، حقوقی ، ثبتی رسیدگی کند اما ترجیح می دهد به صورت حرفه ای در یک حوزه اقدام به فعالیت کند و تجارب بسیاری به دست آورد.

وکیل خانواده متخصص شخصی است که دانش و تجربه خود را  در امور دعاوی خانواده به خرج می ‌دهد و در انتخاب پرونده ها تمام دقت خود را به کار می بندد.

بهترین وکیل خانواده در تهران و دیگر شهرها از جایگاه ویژه قضایی برخوردارند و به پرونده‌ های خانوادگی رسیدگی می کنند.

https://www.mag.cavack.com/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7/

بهترین وکیل خانواده به چه کسی می گویند؟

از فرد خاصی به عنوان وکیل خانواده خوب نمی توان نام برد اما می توان به برخی صفات و ویژگی‌ های مهم آن اشاره نمود.

از جمله ویژگی های شخصی که وکالت خانواده را برعهده می گیرد می ‌توان به پاکدستی و صداقت، دانش و آگاهی از قوانین حقوقی و امورات خانواده اشاره کرد. نداشتن علم حقوقی کافی می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

یک وکیل خانواده خوب باید رازدار موکل خود باشد و از مسائل و مشکلات وی به کسی چیزی نگوید.

یک وکیل امور خانواده باید بتواند به درستی نامه های اداری و لوایح را تنظیم نموده و به دادگاه ارائه کند. 

تجربه و مهارت رکن دیگر از ویژگی‌ های وکیل امور خانواده است،  یک وکیل بدون داشتن تجربه نمی تواند تمامی جوانب پرونده را بررسی کند.

داشتن اطلاعات روانشناسی،  جامعه شناسی، روان کاوی تا حدودی می تواند به وکیل خانواده متخصص کمک نماید.

گاهی یک وکیل امور خانواده باید با تکنیک ها و فنون خاص با موکل خود و طرف مقابل دعوا صحبت نموده و تا حدودی از مسائل را خارج از محکمه حل کند و نگذارد با لجبازی های بی حاصل روند اتمام پرونده قضایی به تاخیر بیفتد.

هزینه وکیل خانواده

یک مبلغ ثابت را نمی توان برای هزینه وکیل خانواده اعلام نمود زیرا دستمزد یک وکیل به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

 پرونده های خانواده درجه سختی های گوناگونی دارند و هر میزان زمان نیاز داشته باشد تا به نتیجه برسند ممکن است هزینه وکیل خانواده نیز افزایش یابد. سابقه ی یک وکیل خانواده و میزان تخصص او نیز  در هزینه حق الوکاله موثر است.  برخی از پرونده های حقوقی خانواده آنچنان پیچیدگی خاصی ندارند و ممکن است هزینه ی کمتری داشته باشند.

وظایف وکیل خانواده چیست؟

وکیل خانواده نیز مانند سایر وکلا وظایف خاص خود را دارد.

یک وکیل خانواده خوب باید در ابتدا برای پیشگیری از مشکلات احتمالی پیش آمده توصیه های لازم را به موکلین خود کند و از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کند.

همچنین وکیل امور خانواده باید به سازش طرفین کمک نماید و موضوعات دعاوی را در خارج از دادگاه حل و فصل کند.

شخصی که وکالت خانواده را برعهده  می گیرد باید  تمامی حقوق موکلش را به او گوشزد کند و مدافع حقوق او باشد.

برای پیدا نمودن وکیل خانواده در تهران می توانید به سایت وکلا مراجعه نموده و تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس اقدامات لازم را برای انتخاب بهترین وکیل خانواده انجام دهید.

وکیل خانواده در چه دعاوی می تواند ورود پیدا کند؟

دعاوی خانواده شامل مواردی است که در حیطه ی مشکلات خانوادگی است.

استفاده از یک وکیل خانواده مجرب کمک زیادی به حل دعاوی خانوادگی می کند‌.

دعاوی مانند طلاق، مهریه ،اجرت المثل ،نفقه، حضانت فرزندان ،ازدواج مجدد ،ولایت قهری ،اهدای جنین ،جهیزیه، قیومیت و...

وکیل خانوادگی

وکیل خانوادگی معنای متفاوت از وکیل خانواده دارد. وکیل خانوادگی از طرف اعضای یک خانواده اقدام به بررسی امور حقوقی آن ها می کند و در صورت بروز هرگونه دعاوی در خانواده، وکیل خانوادگی می ‌تواند به احقاق حق آن ها رسیدگی کند.  دعوا بر سر  ارث و میراث مهم ترین و بیشترین دعاوی است که در دادگاه مطرح می شود و وکیل خانوادگی می تواند بدون ایجاد هرگونه اختلاف به حق همه ی اعضا رسیدگی کند.

در پایان

وکیل خانواده و وکیل خانوادگی هر دو به دفاع از حقوق خانواده می پردازند و برای تحکم بنیان خانواده می کوشند، بنابراین لازم است در انتخاب بهترین وکیل خانواده بکوشید و از منافع و همچنین سلامت روان خود محافظت نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن