اخذ ویزای شینگن - اطلاعیه فوری ویزای شینگن + هزینه‌

با داشتن ویزای شینگن می‌توان به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کرد. اروپا از نظر ویزا گرفتن برای ایران

توسط AKHBAREBARTAAAR در 22 خرداد 1400

با داشتن ویزای شینگن می‌توان به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کرد. اروپا از نظر ویزا گرفتن برای ایرانیان به سه بخش شینگن، بریتانیا و کشورهای اتحادیه و اروپای شرقی تقسیم می‌شود.

منطقه شینگن شامل کشورهای آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است.

مسافران با داشتن ویزای شینگن می‌توانند در زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کنند.

از این رو در این مقاله شما را با نحوه گرفتن ویزای شینگن آشنا می‌کنیم تا پیش از اقدام برای دریافت آن، از نحوه اخذ ویزای شینگن اطلاعات کافی داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای شینگن

قدم اول:

باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر به منطقه شینگن ویزاهای متفاوتی ارائه می‌شود.

برای مثال: ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان. پس برای سرعت بخشیدن به روند کارتان اول از همه هدف از سفر و نوع ویزایی که می‌خواهید برای اخذ آن اقدام کنید را مشخص کنید.

قدم دوم:

در طریقه گرفتن ویزای شینگن مشخص کردن کشور مقصد است. بعد از این‌که مقصد شما مشخص شد باید از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسول‌گری‌های کشور مقصد و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. اگر تنها قصد سفر به یک کشور عضو شینگن را دارید باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور عضو پیمان شینگن را دارید باید درخواست خود را به سفارت کشوری ارائه دهید که بیشتر روزهای سفرتان را آن‌جا سپری می‌کنید. در صورتی‌که مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص نیست یا اینکه برابر نیست، می‌بایست درخواست اخذ ویزای شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشوری ارائه بدهید که مقصد اول‌تان است یعنی اولین کشور عضو شینگن که شما وارد آن خواهید شد.

قدم سوم:

پیدا کردن مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست اخذ ویزای شینگن است. با توجه به این‌که فرآیند اخذ ویزا از سفارت یا کنسولگری‌های شینگن زمان‌بر است شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. طبیعتا هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید بهتر است. بهترین و زودترین زمان برای ارائه درخواست سه ماه قبل از شروع سفر است و دیرترین زمان ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما این است که حداقل سه هفته قبل از سفرتان برای اخذ ویزا اقدام کنید.

قدم چهارم:

در مراحل اخذ ویزای شینگن گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است. برای طی کردن پروسه اخذ ویزای شینگن از سفارت کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید وقت بگیرید. تمامی سفارت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به صورت آنلاین برای گرفتن وقت اقدام کنید.

قدم پنجم:

بعد از طی کردن مراحل گفته شده باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و آن را با صداقت کامل پر کنید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را باید دانلود کنید یا از سفارت بگیرید. تمامی قسمت‌های فرم را باید کامل پر کنید. توجه داشته باشید که باید فرم را در دو نسخه چاپ کنید و در هر دو نسخه را امضا کنید.

قدم ششم:

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن است. برخی از مدارک لازم عبارتند از: مدارک شناسایی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس رنگی ۳*۴، بیمه سفر، روز بلیت رفت و برگشت، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر. سایر مدارک اضافی که هر یک از سفارت‌ها از متقاضیان می‌خواهند را باید از سفارت کشور مقصد بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

قدم هفتم:

بعد از گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌شود. شما باید در تاریخ تعین شده به سفارت مدنظرتان مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به‌همراه داشته باشید و به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌تان در طول سفر، هدف از سفر و سایر جزییات پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درستی را ارائه بدهید که با پاسخ‌های فرم درخواست‌تان هم‌خوانی داشته باشد.

قدم هشتم:

پرداخت هزینه اخذ ویزا است. هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن شما باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزا توسط کشورهای عضو شینگن تصویب شده است و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

قدم آخر:

در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای شینگن خود بمانید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولا ۱۵ روز طول می‌کشد البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

منبع:  https://tinytourist.ir

آخرین مطالب