پارامترهای موثر در انتخاب رشته دانشگاه پس از کنکور

پارامترهای موثر در انتخاب رشته دانشگاه پس از کنکور سه نکته اساسی برای انتخاب رشته کنکور مناسب شما قطعاً بعد ا

توسط AKHBAREBARTAAAR در 20 شهریور 1399
پارامترهای موثر در انتخاب رشته دانشگاه پس از کنکور سه نکته اساسی برای انتخاب رشته کنکور مناسب شما قطعاً بعد از کنکور عجله دارید و به فکر انتخاب رشته هستید. اگر اتفاق غیر معمولی پیش آمد ، آنها باید در مورد موقعیت خود تجدید نظر کنند. اگر اینگونه نباشد ، فکر می کنید چه بلایی سر شما می آید؟ آیا آنچه می خواهید اتفاق می افتد؟ امروزه می توانید صحبت های زیادی را بشنوید.

ناامید کردن دانش آموزان توسط مشاوران انتخاب رشته کنکور :

کارشناسان و افراد غیر متخصص در مورد هر یک اظهار نظر می کنند. انتخاب رشته کنکور 99 و 1400 آنها فقط سعی می کنند چیزی به شما بگویند! این مکالمات گاهی باعث ناامیدی و ناامیدی شما می شود. یا ممکن است از انتخاب رشته ترسیده باشید. در این بخش و بخش بعدی ، روند را بررسی می کنیم. دانشگاه های ریاضی مانند شریف در قسمت اول سه اصل اساسی برای انتخاب رشته و در قسمت دوم پنج گناه غیرقابل بخشش در انتخاب رشته را توضیح می دهیم. این دو قسمت مهمترین قسمتهای سریال تا کنکور هستند. ما همچنین کنفرانس انتخاب پرواز را در تهران برگزار می کنیم. یک وبینار آنلاین برای داوطلبان شهرستان در حال برگزاری است. توصیه می کنیم در این کنفرانس یا وبینار شرکت کنید. برای ثبت نام می توانید با سایت خبرگزاری جوان بالقوه تماس بگیرید.

هنگام انتخاب رشته به بومی سازی توجه کنید

به طور کلی ، ظرفیت هر مکان پس از کسر 25٪ و 5٪ سهمیه زائران ، بسته به نوع انتخاب رشته ، به دو روش در دوره های مختلف توزیع می شود: 1- زمینه های کشوری که نوع آنها انتخاب ملی است (بومی سازی نمی شود) و ظرفیت هر کد مکان متناسب با تعداد شرکت کنندگان در هر سهمیه در مناطق یک ، دو ، سه و خانواده های شهدا نسبت به تعداد کل شرکت کنندگان در هر گروه آزمایشی تعیین می شود. 2- رشته های محلی که نوع انتخاب آنها محلی (قطبی ، منطقه ای ، استانی) است ، حدود 20٪ ظرفیت آزاد سازی داوطلبان و مابقی متناسب با تعداد شرکت کنندگان در هر یک از سهمیه های مناطق یک ، دو ، سه و خانواده های شهدا در منطقه مربوطه ، استان ، استان) برای تعداد کل شرکت کنندگان در این خط در هر گروه آزمایش تعیین می شود. [video width="1280" height="720" mp4="https://idnovin.com/wp-content/uploads/2020/08/بوم،-ناحیه،-قطب،-افزایش-شانس-قبولی-با-بومی-گزینی-در-انتخاب-رشته-کنکور.mp4"][/video] به زبان ساده ، رشته های غیر ملی شامل بومی سازی می شوند. س isال این است که ارتباط بین محبوب ترین رشته ها با موضوع انتخاب محلی بسیار مهم خواهد بود و هر داوطلب باید در مورد نوع انتخاب بسیار مراقب باشد. البته طبق یادداشتی در بروشور سازمان سنجش ، در هر یک از رشته های مربوط به رشته های پرطرفدار ، 40٪ ظرفیت باقیمانده پس از کسر سهمیه ایثارگران به "داوطلبان رایگان" اختصاص می یابد. علاوه بر این ، نیمی از ظرفیت سهمیه باقی مانده رزمندگان به داوطلبان رایگان اختصاص خواهد یافت.

2- تحقیق کامل در رابطه با رشته های دانشگاهی گام مهم دیگر انتخاب رشته برای کنکور است.

شما باید تحقیق کنید که رشته های مورد علاقه شما چیست. آینده آنها چیست؟ چه مشاغل و مهارت هایی را باید در مورد آنها بدانید. چه سختی ها و چه لذت هایی دارند. به عنوان مثال ، یک داوطلب می گوید: من یک دارو انتخاب می کنم. اما او نمی داند که اگر دارویی را انتخاب کند 7 سال چگونه باید مطالعه کند. چه شادی ها و دشواری هایی در این 7 سال در انتظار آنها است. آیا اصلاً دوست دارند خون ببینند؟ یا یک دارو انتخاب کنید زیرا همه می گویند درجه شما خوب است!؟ در مورد رشته ها حتما از متخصصان موفق و ناموفق سال کنید. زیرا افراد شکست خورده گاهی اوقات حرف های جالبی می زنند. از آنها بپرسید که چگونه به این مهم دست یافتند. تا بدانید در این مسیر باید با چه چالش هایی روبرو شوید. از آنها بپرسید ، اگر دوباره برگردید ، آیا دوباره همان مسیر را انتخاب می کنید؟ . این سوال بسیار مهمی است می توانید از دانشجویان و اساتید و از همه مهمتر کسانی که در این زمینه ها کار می کنند ، سال کنید. این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

از یک مشاور و راهنمای انتخاب رشته کنکور کمک بگیرید:

سپس می توانید از یک مشاور علمی و یک مشاور کنکور استفاده کنید. در آخر ، باید همه نظرات را خلاصه کرده و قسمت را انتخاب کنید. اینکه فکر کنید از پدرتان چه رشته هایی را انتخاب کنید و همان کار را انجام دهید ، اشتباه است. انتخاب رشته کنکور می توانید پنج سال دیگر به دانشگاه بروید و برگردید و همه تقصیرات را متوجه پدر خود کنید. به یاد داشته باشید که شما مسئول انتخاب رشته هستید. فقط شما به عنوان والدین می توانید تصمیم نهایی را بگیرید. بنابراین تحت هیچ شرایطی تصمیم گیری نکنید. با خانواده ، مشاوران ، معلمان و متخصصان این زمینه صحبت کنید. سپس تمام نظرات را جمع کرده و جمع بندی کنید. باز هم ، ما توصیه می کنیم که از یک مشاور حرفه ای ، مشاور علمی و مشاور کنکور که می خواهید کمک بگیرید. می توانید از مشاوران بالقوه یا مشاوران دیگر کمک بگیرید. در این مورد بسیار مهم ، حتماً از نکات انتخاب رشته استفاده کنید.

زیر گروه و رتبه در انتخاب رشته سراسری

برای کنکور زیر گروه های هر رشته امتحانی بر اساس اهمیت دروس در آن زیرگروه و بنابراین در زیر گروه ها بر اساس درصد دروس مهم تر تعیین می شوند. رتبه بهتر یا بدتر از رتبه عمومی. رتبه داوطلبان شامل یک رتبه بندی سراسری است که فرد را با تمام داوطلبان شرکت کننده در گروه آزمایش اندازه گیری می کند. رتبه کلی در سهمیه نیز براساس نمره فرد با سایر داوطلبان در آن سهمیه تعیین می شود. اما رتبه ای که هنگام انتخاب رشته واقعاً مهم است ، رتبه سهمیه هر یک از زیر گروه ها است.

روش های پذیرش هنگام انتخاب رشته سراسری برای کنکور

پذیرش هنگام انتخاب رشته سراسری برای کنکور به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز انجام می شود. هنگام انتخاب رشته های متمرکز ، تنها معیار رتبه فرد در کنکور است و برای دوره های نیمه متمرکز علاوه بر رتبه کنکور ، شرایط ویژه ای برای پذیرش و مصاحبه در نظر گرفته می شود. از برخی رشته ها به عنوان رشته های خاص نیز یاد می شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن