صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:
مقامات فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند که رگولاتورهای فرانسوی گوگل و فیسبوک را به دلیل استفاده از کوکی ها، داده هایی که برای ردیابی کاربران آنلاین استفاده می شود، ۲۱۰ میلیون یورو (۲۳۷ میلیون دلار) جریمه کرده اند.
غول های فناوری ایالات متحده از جمله اپل و آمازون تحت فشار فزاینده ای قرار دارند [business] اقدامات در سراسر اروپا، جایی که آنها با جریمه های هنگفت و برنامه هایی برای اعمال قوانین جامع اتحادیه اروپا در نحوه کار خود مواجه شده اند.
جریمه 150 میلیون یورویی تحمیل شده بر گوگل یک رکورد برای کمیسیون ملی فناوری اطلاعات و آزادی فرانسه (CNIL) بود که از جریمه قبلی 100 میلیون یورویی کوکی ها علیه این شرکت در دسامبر 2020 فراتر رفت.
فیس بوک 60 میلیون یورو جریمه شد.
رگولاتور گفت: «CNIL دریافته است که سایتهای facebook.com، google.fr و (متعلق به گوگل) youtube.com به کاربران اجازه نمیدهند از استفاده از کوکیها صرفاً برای پذیرش آنها خودداری کنند.
CNIL افزود: این دو پلتفرم سه ماه فرصت دارند تا رویه های خود را تطبیق دهند و پس از آن فرانسه روزانه 100000 یورو جریمه اعمال خواهد کرد.
گوگل به AFP گفت که پس از این تصمیم، رویه های خود را تغییر خواهد داد. این شرکت آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد: «در راستای انتظارات کاربران اینترنت... ما متعهد به اجرای تغییرات جدید و همچنین همکاری فعالانه با CNIL در پاسخ به تصمیم آن هستیم».
کوکی ها بسته های کوچکی از داده هستند که در رایانه کاربر هنگام بازدید از یک وب سایت تنظیم می شوند و به مرورگرهای وب اجازه می دهند اطلاعات مربوط به جلسه خود را ذخیره کنند.
آنها برای گوگل و فیس بوک به عنوان راه هایی برای شخصی سازی تبلیغات - منبع اصلی درآمد آنها - بسیار ارزشمند هستند.
اما طرفداران حریم خصوصی مدتهاست آن را رد کرده اند. پس از تصویب قانونی اتحادیه اروپا در مورد داده های شخصی در سال 2018، شرکت های اینترنتی با قوانین سخت گیرانه تری مواجه شدند که آنها را ملزم می کند قبل از نصب کوکی ها بر روی رایانه های خود، رضایت مستقیم کاربران را دریافت کنند.
90 اطلاعیه صادر شده است
CNIL ادعا می کند که گوگل، فیس بوک و یوتیوب رضایت دادن به کوکی ها را با یک دکمه بسیار آسان می کنند، در حالی که رد درخواست نیاز به چند کلیک دارد.
او تا آوریل 2021 به شرکت های اینترنتی فرصت داد تا خود را با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی تطبیق دهند و هشدار داد که پس از این تاریخ با تحریم مواجه خواهند شد.
روزنامه فرانسوی فیگارو اولین روزنامهای بود که تحریم شد و در ماه ژوئیه جریمه 50000 یورویی دریافت کرد که به شرکای تبلیغاتی اجازه نصب کوکیها را بدون تأیید مستقیم مصرفکنندگان یا حتی پس از رد کردن آنها داده بود.
CNIL اخیراً اعلام کرده است که از آوریل 90 اعلامیه رسمی به وب سایت ها ارسال کرده است.
او در سال 2020 جریمه هایی معادل 100 میلیون و 35 میلیون یورو برای گوگل و آمازون برای استفاده از کوکی ها اعمال کرد.
این جریمه ها بر اساس قانون قبلی اتحادیه اروپا، مقررات حفاظت از داده های عمومی، با CNIL استدلال می کند که شرکت ها در ارائه اطلاعات "به اندازه کافی واضح" به کاربران در مورد کوکی ها شکست خورده اند.
(AFP)
[ad_2]
مقالات مشابه
- یک فعال قطری پس از گمانه زنی ها درباره امنیت او دوباره در شبکه های اجتماعی ظاهر شد
- پیستون چیست ؟
- تنها حیاتی چیزی شما باید درباره اسباب بازی بادی
- درمان سریع گال چیست؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- موتور 206 RC آرسی
- بالغ ستاره فیلم ران جرمی به اتهام زنای به عنف و تجاوز جنسی
- جو بایدن و موزه از سیاست آمریکا
- اکتان بوستر نوربرت پرفورمنس
- ایجاد مطلع پاسخ: برکلی محاسبات و داده های علم در عمل