سرویس سرور مجازی چیست؟

سرور خصوصی مجازی که به اختصار VPS نامیده می شود ، ما در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و پس از معرفی انواع مخت

توسط AKHBAREBARTAAAR در 9 بهمن 1399

سرور خصوصی مجازی که به اختصار VPS نامیده می شود ، ما در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و پس از معرفی انواع مختلف vps در یک موقعیت جغرافیایی ، مانند: سرور مجازی ایران ، سرور مجازی آلمان ؛ هر کدام از آنها سیستم عامل های مختلفی دارند و امروزه ما آنها را به صورت زیر می شناسیم: سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز. ما به س questionsالات شما در مورد سرور مجازی خواهیم پرداخت ، در صورت لزوم می توانید از منوی دارای مقالات (موضوعات) استفاده کنید ، با ما همراه باشید.

هنگامی که شما یک ملک تجاری را اجاره می کنید ، تمام فضای آن متعلق به شخص خصوصی است ، اما راهرو یا آسانسور برای دسترسی به این واحد مشترک است. آنها همچنین می توانند در برخی منابع مانند آب یا برق به اشتراک گذاشته شوند.

"سرور خصوصی مجازی" قسمت کوچکی از سرور است ، دقیقاً مانند یک واحد از ساختمان. وقتی یک سرور مجازی VPS راه اندازی می کنید ، فضای ویژه ای برای یک سرور مجازی دارید. اما دسترسی به شبکه و سرور که مانند یک راهرو یا آسانسور برای دسترسی به یک سرور مجازی هستند ، مشترک هستند.

تصویر بالا مثالی که در سرور مجازی آورده شده را به خوبی نشان می دهد. سرور مجازی بخشی از منابع یک سرور اختصاصی است که شما بر روی آن با سیستم عامل و برنامه های خود کار می کنید. کلیه منابع سرور مجازی به روشی خاص و رزرو شده در اختیار کاربر قرار می گیرد.

مرکز داده چیست؟

گفتیم که سرورها از سخت افزار و شبکه بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. سرورها انرژی زیادی مصرف می کنند و گرمای زیادی تولید می کنند. بنابراین در این شرایط نمی توان آنها را در یک مکان عادی مانند خانه نگهداری کرد. مکانی که قرار است سرورها در آن ذخیره شوند باید دارای یک سیستم صنعتی با قدرت بالا با سیستم خنک کننده مناسب و همچنین دارای اتصال شبکه اینترنت با پهنای باند باشد.

مرکز داده - یک مرکز داده یا مرکز داده ، شرایط لازم را برای پشتیبانی از سرور فراهم می کند. مراکز داده مکان های استانداردی هستند که در برابر بلایای طبیعی بسیار مقاوم هستند ، دارای زیرساخت بسیار شبکه ای با پهنای باند بسیار گسترده ، دارای سیستم برق صنعتی قدرتمند و چندین منبع تغذیه مختلف هستند که در صورت بروز مشکل هرگز قطع برق نخواهند کرد. آنها همچنین دارای یک سیستم خنک کننده و تهویه ویژه و پیشرفته هستند.

موارد بالا فقط برای آشنایی با مرکز داده است و شما به عنوان کاربر درگیر این مشکلات نیستید و اصلاً کاری با آنها ندارید. تنها چیزی که برای شخصی که می خواهد یک سرور VPS مجازی راه اندازی کند مهم است ، موقعیت مکانی ژئوکاتر مرکز داده و البته تا حدودی شبکه مراکز داده است.

ترافیک و پهنای باند چیست؟

به کل میزان مصرف ترافیک و میزان بارگذاری و سرعت آنها پهنای باند گفته می شود. قبلاً گفتیم که سرور مجازی مانند اجاره واحد از یک ساختمان بزرگ است. بنابراین برای دسترسی به آن ، باید چندین خیابان را طی کنید تا یک باره این کار را انجام دهید.

اگر به خیابانهای دسترسی ، همان کابلهای شبکه نگاهی بیندازیم ، می توان گفت تعداد اتومبیلهایی که از خیابان عبور می کنند ، ترافیک و عرض خیابان پهنای باند است. بنابراین هرچه عرض خیابان بیشتر باشد ، افراد بیشتری می توانند همزمان از خیابان عبور کرده و به ساختمان شما برسند.

توجه به این نکته مهم است که انتهای کابل خیابان یا شبکه به ساختمان یا سرور شما ختم می شود ، نه دستگاه بلکه سرور مجازی شما. بنابراین در یک سرور مجازی ، تقسیم شبکه بین همه سرورهای مجازی موجود در سرور میزبان امری طبیعی است.

به عنوان مثال ، اگر شبکه سرور میزبان 1Gb باشد ، همه از آن شبکه استفاده می کنند. مگر اینکه فقط یک سرور مجازی در سرور میزبان وجود داشته باشد که به طور انحصاری از کل پهنای باند استفاده کند. البته ، با استفاده از روش ها و تکنیک هایی که مجازی ساز به سرور سرور ارائه می دهد ، می توانید پهنای باند ویژه و اختصاصی داشته باشید که برای اطمینان از این امر ، باید با پشتیبانی یا سرور خود تماس بگیرید و از بروز این مشکل اطمینان حاصل کنید.

انواع سرورهای مجازی VPS

هنگام خرید سرور مجازی ، با انواع مختلفی از نام ها روبرو می شوید. اگر این مقاله را خوانده باشید ، با انواع سرورهای مجازی آشنا هستید. در اینجا برخی از متداول ترین عناوین سرور مجازی در دسته های جداگانه وجود دارد. اگر می خواهید یک سرور مجازی راه اندازی کنید ، باید مراقب باشید که مرکز داده در سرور میزبان شما چیست. بسیار مهم است که مرکز داده در ایران یا خارج از آن باشد. البته شاید فقط لازم باشد در کشور خاصی باشید. انتخاب اینکه سرور مجازی VPS شما در ایران باشد یا خارج کاملاً به مرکز داده بستگی دارد که در زیر به برخی از ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن