تعمیر گیربکس پورشه
پورشه یک شرکت خودروسازی آلمانی میباشد که تمرکز آن بر طراحی و تولید ماشین های اسپرت و لوکس است، همین مسئله باعث شده میباشد تا همین کمپانی خودروسازی تولیدات محدود داشته و از طرفی در مدل اتومبیلهای گران قیمت قرار بگیرد. فروش اتومبیل های پورشه در کشور ایران از سال ۱۳۸۷ افزایش یافت و در سال ۱۳۹۳ حیاتی ممنوعیت واردات خودرو ها دارای موتور قادر تر از ۲.۵ لیتر تعداد بیش از ۲۰۰۰ دستگاه از مدل های متفاوت همین اتومبیل وارد کشورایران شد. نوع های محبوب پورشه در کشور ایران پورشه ماکان، پورشه کاین و پورشه پانامرا هستند.
انواع گیربکس های پورشه
PDK مخفف اختصاری Porsche Doppel Kupplungs getriebe که به انتقال دو کلاچ پورشه ترجمه می شود. گیربکس Porsche از انتقال دو کلاچ (DCT) است و اساساً به همان نحوه دیگر گیربکس های DCT موجود در بازار کار می کند.با نگاهی به قبلی گیربکس( Porsche Doppelkupplung PDK) در خودرو های اسپرت 956 و 926 در ده سال 80 ، انقلابی را در دید عشق و علاقه مندان به گیربکس اتوماتیک تغییر تحول داده است. گیربکس پورشه PDK معرفی شده در سال 2009، محدوده های کارایی و شتاب را دارای تغییرو تحول سریع خیس از گیربکس های ساده به بحران می کشد.
گیربکس پورشه چیست؟
گیربکس اتوماتیک پورشه یک عدد از اهمیت ترین و با ترین اجزای ماشین پورشه می باشد تا جایی که می توان رده آن را حساس موتور خودرو یکسان دانست. گیربکس اتوماتیک اقتدار را به چرخها انتقال می دهد. گیربکس دارای یک مکانیزم خاصی می باشد که به کمک آن دور موتور اتومبیل پورشه به مقدار مشخصی کلیدی به کار گیری از چرخ دنده ها و سرعت های گوناگون به چرخ های ماشین انتقال پیدا می کند.
مهم وجود گیربکس اتوماتیک پورشه میتوان در اختیار گرفتن کاملی بر بر روی شتاب خودرو داشت و راننده هیچ نگرانی نخواهد داشت زیرا فارغ از این که بدور موتور اتومبیل را بالا چیره شود می تواند آن را در شرایط دلخواه خویش در اختیار گرفتن کند.
گونه های خرابی های گیربکس اتوماتیک پورشه
• تقه زدن گیربکس
• لرزش ماشین در زمان حرکت
• گیرکردن دنده
• زوزه کشیدن گیربکس پورشه
از گونه های متعدد گیربکس های اتوماتیک در خودروهای خودش به کار گیری کرده هست که هرکدام شاخص های خود را داشته است و مدام حرفی در دنیای خویش داشته اند.
در همین قسمت به بررسی سه گونه از همین گیربکس ها میپردازیم:
گیربکس اتوماتیک PDK پورشه
مکانیزم این دسته از گیربکس اتوماتیک پورشه شبیه گیربکس های دستی می باشد مهم این تفاوت که دراین گونه از گیربکس جهت جدا و وصل شدن نیروی درگیرکننده چرخ دنده ها که به زوج و فرد تقسیم شده اند از دو کلاچ کمک گرفته شده است. چرخ دنده ها بر روی دو محور مستقل به صورت شخص و زوج قرار گرفته و عمل می کنند. همین گیربکس توسط کمپانی پورشه توسعه یافته و سرعتی بالا را سوای آن که وقفه ای در جریان انتقال دادن توان پیش بیاید، ممکن می سازد. از مزایای همین مدل از گیربکس اتوماتیک پورشه ، کمتر در کله زنی های خودرو، مصرف سوخت کمترو شتابی بیشترهستند.
گیربکس اتوماتیک DCT پورشه
قابلیت تعویض دنده در این نوع از گیربکس اتوماتیک پورشه، فارغ از به کار گیری از کلاچ هست . در این مدل
مقالات مشابه
- پس از بیش از 130 منازل به قصد سرقت LA مرد دستگیر
- قایق بادی - تجزیه و تحلیل عمیق در مورد اینکه چه کار می کند و چه چیزی نیست
- روش جدید برای جذب CO2 می تواند به کاهش قدرت گیاه گازهای گلخانه ای
- کریستال اروین که ستاره دار در بسکتبال دختران در, St. Paul درگذشت در 35
- USC فوتبال می افزاید: Colin Mobley برای 12th متعهد در سال 2021 کلاس
- به روز رسانی در UC برکلی برنامه ریزی برای ترم پاییز
- یک گردشگر فرانسوی که از سال 2020 در ایران زندانی است، دست به اعتصاب غذا زد
- بایدن درباره اشاعه تسلیحات هستهای آمریکا هشدار میدهد که G7 Omicron را «بزرگترین تهدید برای سلامت جهانی» میداند
- جلسات مشاوره طلاق توافقی به چه صورت است؟
- الکساندر: این سخت است اما غیر ممکن نیست – به مربی از مجازی فاصله