آشنایی با دکوراسیون و طراحی داخلی اداری

 

آشنایی با دکوراسیون و طراحی داخلی اداری

 

در طراحی داخلی اداری باید به نوع رنگ و متریال مورد استفاده برای مبلمان محیط توجه شود. همچنین نحوه نورپردازی و پارتشین بندی فضا در طراحی داخلی اداری مهم است

دکوراسیون داخلی اداری و طراحی یک فضای انعطاف پذیر

 

 

دکوراسیون و طراحی داخلی اداری یکی از موضوعات مهم و قابل توجهی است که معمولا اکثر سازمان ها، شرکت ها و موسسات جهت ایجاد یک محیط جذاب و در عین حال رسمی به سراغ آن می روند. در این بخش قصد داریم تا اطلاعات و نکاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص طراحی و دکوراسیون اداری شیک با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم ؛ همراه ما باشید

منظور از طراحی دکوراسیون داخلی اداری چیست ؟

دکوراسیون یا طراحی داخلی به حرفه ای گفته می شود که با درنظر گرفتن علایق و سلیقه مشتری و همچنین متناسب با نوع کاربری، میزان وسعت محیط و …. به شکلی جذاب و کاربردی از فضای موجود نهایت استفاده را برده و آن را برای حضور افراد مختلف قابل پذیرش می کند. دکوراسیون اداری و دفتر کار بر خلاف طراحی داخلی منازل مسکونی و… به مهارت و تخصص ویژه ای نیاز دارد که علاوه بر حفظ جنبه رسمی و نظم و انضباط آن بتوان محیط را کاراتر و جذاب تر نمود. در این محیط ها نه سلیقه شخصی افراد، بلکه بیشتر اهداف سازمانی مدنظر بوده و طراحی آن باید بگونه ای باشد که اعتماد مشتریان و مراجعه کنندگان را جلب نماید

 

ویژگی ها و اصول طراحی داخلی اداری 

طراحی داخلی دفتر اداری از ویژگیهای خاص و منحصر به فردی برخوردار است که به هنگام طراحی و اجرا همواره افراد باید آن ها را مدنظر داشته باشند و به شکلی اصولی پیاده سازی کنند. از جمله ویژگی های طراحی داخلی اداری میتوان به مورد مطرح شده در قسمت ذیل اشاره نمود

 

 – ایجاد محیطی دلچسب برای حضور مشتریان و مراجعه کنندگان

ایجاد فضایی دوستانه و منظم برای افزایش همکاری و راندمان کاری

توجه به رنگ بندی و چیدمان با توجه به خصوصیات روانشناسانه محیط

تاثیر نورپردازی مناسب بر کاهش فشار و خستگی کارمندان 

استفاده بهینه و مطلوب از حداقل فضای مفید در طراحی اداری

انتخاب مبلمان مناسب با توجه به ابعاد و اندازه فضا و نوع محیط 

و .. 

بخش های مهم در دکوراسیون و طراحی داخلی اداری

در طراحی دکوراسیون اداری، علاوه بر شکل ظاهری و رنگ بندی مبلمان لازم است که استانداردها و آرگونومیک هایی را نیز مورد توجه قرار داد تا از افزایش میزان خستگی کارکنان در طول روز تا حد مطلوبی جلوگیری شود. همچنین استفاده از قفسه های مناسب برای نگهداری پرونده ها و وسایل موجب افزایش راندمان کاری و همچنین نظم بیشنر محیط مورد نظر می شود. یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در هر محیط به خصوص محیط های اداری، دیوارها هستند که اگر به شکلی اصولی در نحوه چینش، رنگ و … آنها توجه شود میتوان به شیک شدن و کاربردی شدن فضای محیط اداری افزود.

 

تقسیم بندی و پارتشین بندی فضا در کنار استفاده از نور طبیعی خورشید برای روشنایی و جذابیت محیط نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کارایی یک محیط اداری به شمار می آید که بدون شک، افراد متخصص و حرفه ای چنین موارد مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی اداری در نظر می گیرند.

نکاتی در خصوص طراحی دفتر کار اداری

رنگ و متریال مبلمان از نکات مهم و قابل توجهی است که در خصوص دکوراسیون و طراحی داخلی اداری میتوان به آن اشاره کرد. در حقیقت در طراحی داخلی اداری معمولا از متریال فلز و مبلمان مشکی یا قهوه ای سوخته برای رسمیت بخشیدن به آن کسب و کار استفاده می شود که ترکیب آن در کنار برخی دیگر از رنگ ها نظیر قرمز یا سفید جلوه ای زیباتر برای آن محیط خلق می کند. از طرف دیگر، عمر و کیفیت مبلمان نیز به دلیل نظافت و حجم رفت و آمد روازنه افراد به محیط اداری باید در خصوص طراحی و دکوراسیون آن در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از رنگ های ملایم و پر انرژی بر حفظ روحیه و افزایش راندمان کاری آن ها در کنار القای حس احترام و اعتماد به مشتری بدون تاثیر نخواهد بود.

 

ایندکسر

آموزش سئو